Categories: Κοινωνία

Έτοιμη η γέφυρα του Ευήνου στο Ευηνοχώρι

Ολοκληρώθηκε η νέα γέφυρα στον Ευήνο ποταμό που επανασυνδέει την παλιά Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων.

Έτοιμη είναι η γέφυρα στον Ευήνο, στο ύψος του Ευηνοχωρίου Αιτωλοακαρνανίας, η οποία θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των παρευήνιων κοινοτήτων και των διερχόμενων οδηγών.

Το νέο έργο αντικαθιστα την παλιά, κατεστραμμένη γέφυρα που είχε γκρεμιστεί από τις πλημμύρες το διήμερο 10-12 Δεκεμβρίου 2021, κόβοντας την Αιτωλοακαρνανία στη μέση.

Η ζημιά στη γέφυρα είχε ως συνέπεια την τεράστια ταλαιπωρία των κατοίκων ων παραευήνιων χωριών (Γαλατάς και  Περιθώρι), οι οποίοι για να πάνε αυτοί στο Μεσολόγγι έπρεπε να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα, καθώς και των υπολοίπων χωριών που έπρεπε να επικοινωνήσουν με τα παραπάνω χωριά, όπου είχαν τα χωράφια τους

Για την προσωρινή διέλευση των οχημάτων, τον χειμώνα του 2022, είχε κατασκευαστεί πρόχειρη διάβαση μέσα από την κοίτη του ποταμού Ευήνου, αλλά η κυκλοφορία σταματούσε όταν ανέβαινε η στάθμη των υδάτων.

Η νέα γέφυρα, που επανασυνδέει την παλιά Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων, κατασκευάστηκε ακριβώς στη θέση της παλιάς, έχοντας συνολικό μήκος 242,7 μ., πλάτος 13,5 μ. (μαζί με τα πεζοδρόμια), ενώ το κατάστρωμά της είναι πλάτους 7,5 μ.

O προϋπολογισμός του έργου που συνδέει τους δήμους Μεσολογγίου Ααι Ναυπακτίας, ανήλθε σε 45 εκατ. και πέρα από την ανακατασκευή της γέφυρας, αφορούσε όλα τα αναγκαία υδραυλικά έργα προστασίας των βάθρων και διευθέτησης του ποταμού για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής.

Όπως, επίσης, και τις εργασίες προσωρινής αποκατάστασης της οδικής σύνδεσης και διευθέτησης των πάσης φύσεως αγωγών και δικτύων επί της κατεστραμμένης γέφυρας.

Για τη δημιουργία της απαιτήθηκαν 55 τόνοι σκληρού χάλυβα προέντασης και 225 τόνοι σιδηρού οπλισμού. Για τα βάθρα και το κατάστρωμα απαιτήθηκαν 8.400 κυβικά μέτρα σκυροδέματος.

Το αρχικό σχέδιο ήταν τα εγκαίνια της νέας γέφυρας να γίνουν την Μεγάλη Τρίτη, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει, καθώς η παράδοσή της πήρε παράταση.

Υπενθυμίζουμε ότι η γέφυρα που γκρεμίστηκε είχε αρχίσει να κατασκευάζεται το καλοκαίρι του 1965 και παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις αρχές του 1967.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Νίκος Ανδρουλάκης:  Με δικές μου ενέργειες από το 2017 νομοθετήθηκε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων – Γιατί η κυβέρνηση δεν το χρησιμοποίησε μέχρι σήμερα

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…

3 ώρες ago

BBC: Μετά από μέρες κλιμάκωσης, τι θα κάνει ο Πούτιν στη συνέχεια;

H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…

5 ώρες ago

Ο Δήμαρχος  Αγίας Παρασκευής, Γιάννη Μυλωνάκη συναντήθηκε με τον Καθηγητή ΕΚΠΑ και Πρόεδρο του ΟΑΣΠ κ. Ευθύμιο Λέκκα

Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…

7 ώρες ago

Μ. Χριστοδουλάκης: Στη Βαρσοβία με ευρωπαίους σοσιαλιστές βουλευτές για το Forum του FES: “Στρατηγικές ενάντια στην Ακροδεξιά»

Τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή το “4th Parliamentarian Forum: Strategies Against the Far Right” του…

9 ώρες ago

Αυτή είναι η αλήθεια για το σιντριβάνι του Συντάγματος, λέει ο Δήμος Αθηναίων – Τι υποστηρίζει το Υπουργείου Πολιτισμού

Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…

18 ώρες ago

Real FM: Ανοιχτός σε συνεργασίες υπό όρους ο Νίκος Ανδρουλάκης – Στόχος η νίκη επί της ΝΔ (ολόκληρη η συνέντευξη)

Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…

1 ημέρα ago