Categories: Κοινωνία

Αλλάζει το όριο ταχύτητας στην Αθήνα: Νέος ΚΟΚ για γειτονιές και τα σχολεία

Σε ισχύ θα είναι, από το φθινόπωρο και μετά, ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας, το προσχέδιο του οποίου προβλέπει αυστηρές ποινές και πρόστιμα, αλλά και νέο όριο ταχύτητας στην Αθήνa και όλες τις πόλεις της Ελλάδας.
Το προσχέδιο μπαίνει σε δημόσια διαβούλευση, σίγουρα όχι πριν το καλοκαίρι.
Σχολιάζοντας η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας νέφερε ότι έρχεται 17 χρόνια μετά τον προηγούμενο ΚΟΚ:
«Το 2007 ήταν η τελευταία φορά που ασχολήθηκε η πολιτεία να φτιάξει στο σύνολό του τον ΚΟΚ. Άρα, γίνεται μια δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση γιατί η οδική ασφάλεια είναι ύψιστη προτεραιότητα».
Εξηγώντας τις αλλαγές και τη φιλοσοφία καθώς και την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων τόνισε:
«Θέλουμε να ξέρουμε ποιες είναι οι παραβάσεις, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν κάποιο τροχαίο δυστύχημα και είναι επικίνδυνες παραβάσεις ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, κάτι που φυσικά το ξέρουμε και για αυτό τις κατηγοριοποιούμε. Βάζουμε επίσης και μια νέα κατηγορία που έχει να κάνει με την αντικοινωνική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, δεν μπορεί κάποιος να κλείνει μια ράμπα ΑμεΑ και να μην υπάρχει πρόσβαση σε ένα άτομο με αναπηρία. Αυξάνουμε και τα πρόστιμα εκεί που πρέπει να τα αυξήσουμε, όπως και μειώνουμε κάποια για να είναι πιο εφαρμόσιμες οι ποινές».
Αναφορικά με την κίνηση των οχημάτων μέσα στις πόλεις, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, από 50 χλμ./ώρα σήμερα, ενώ έξω από τα σχολεία το ανώτατο όριο ταχύτητας θα είναι το 20 χλμ./ώρα.
Αυτό βέβαια, είναι ένα «γενικό όριο» – όπως ονομάζεται άτυπα – το οποίο θέτει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Ωστόσο, στους δρόμους, όπου υπάρχει πινακίδα με όρια ταχύτητας τότε ο οδηγός μπορεί να ακολουθεί το όριο που αναγράφει η πινακίδα, πχ η λεωφόρος Μεσογείων δεν θα έχει όριο 30 χιλιόμετρα. Επίσης, σε ορισμένα νηπιαγωγεία, υπάρχει πινακίδα για όριο ταχύτητας στα 10 χιλιόμετρα.
Επομένως, ισχύει πάντοτε σε προτεραιότητα, το όριο που αναγράφει η εκάστοτε πινακίδα.
Επίσης, το όριο 20 χλμ/ώρα κοντά στα σχολεία, υπάρχει στον υπάρχοντα ΚΟΚ, αλλά ο κάθε Δήμος προσαρμόζει τα δικά του όρια.
Πάντως, φαίνεται, ότι τρεις σημαντικοί λόγοι που καταστούν αναγκαία τη μείωση των ορίων της ταχύτητας είναι:

  • η ανυπαρξία των πεζοδρομίων
  • ο γηρασμένος πληθυσμός, ζουν δηλαδή στις γειτονιές, ηλικιωμένα άτομα που είναι μειωμένης κινητικότητας
  • τα πολλά αδέσποτα
Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Κώστας Λύρος: Θλιβερή Πανελλαδική πρωτιά η ακύρωση του προϋπολογισμού του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου

Ο πρώην Δήμαρχος της Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δημιουργική Ανατροπή» -…

12 ώρες ago

«Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» – Κώστας Βαφειάδης: Προβλήματα ασφαλείας στο θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη»

Η δημοτική παράταξη «Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» με επικεφαλής τον Κώστα Βαφειάδη, με ανακοίνωσή της, επισημαίνει…

15 ώρες ago

Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου: Πρόγραμμα Πολιτιστικού Καλοκαιριού 2024 Δήμου Ιερής Πόλης Μεσολογγίου

Ο Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου ανακοινώνει με χαρά το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων για το…

16 ώρες ago

Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης: Βραδιές θερινού σινεμά για μικρούς και  μεγάλους στο προαύλιο του 1ου Λυκείου Πεύκης!

Το προαύλιο του 1ου Γενικού Λυκείου Πεύκης (Λεωφόρος Ειρήνης 34) αυτόν τον μήνα γίνεται ο…

17 ώρες ago

Χαλάνδρι: Προετοιμασία και ενημέρωση ενόψει σεισμικού κινδύνου

Το πρώτο βήμα σε μια σειρά κινήσεων που θα ακολουθήσουν απο την Πολιτική Προστασία του…

19 ώρες ago