Categories: Κοινωνία

Αλλάζει το όριο ταχύτητας στην Αθήνα: Νέος ΚΟΚ για γειτονιές και τα σχολεία

Σε ισχύ θα είναι, από το φθινόπωρο και μετά, ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας, το προσχέδιο του οποίου προβλέπει αυστηρές ποινές και πρόστιμα, αλλά και νέο όριο ταχύτητας στην Αθήνa και όλες τις πόλεις της Ελλάδας.
Το προσχέδιο μπαίνει σε δημόσια διαβούλευση, σίγουρα όχι πριν το καλοκαίρι.
Σχολιάζοντας η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας νέφερε ότι έρχεται 17 χρόνια μετά τον προηγούμενο ΚΟΚ:
«Το 2007 ήταν η τελευταία φορά που ασχολήθηκε η πολιτεία να φτιάξει στο σύνολό του τον ΚΟΚ. Άρα, γίνεται μια δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση γιατί η οδική ασφάλεια είναι ύψιστη προτεραιότητα».
Εξηγώντας τις αλλαγές και τη φιλοσοφία καθώς και την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων τόνισε:
«Θέλουμε να ξέρουμε ποιες είναι οι παραβάσεις, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν κάποιο τροχαίο δυστύχημα και είναι επικίνδυνες παραβάσεις ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, κάτι που φυσικά το ξέρουμε και για αυτό τις κατηγοριοποιούμε. Βάζουμε επίσης και μια νέα κατηγορία που έχει να κάνει με την αντικοινωνική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, δεν μπορεί κάποιος να κλείνει μια ράμπα ΑμεΑ και να μην υπάρχει πρόσβαση σε ένα άτομο με αναπηρία. Αυξάνουμε και τα πρόστιμα εκεί που πρέπει να τα αυξήσουμε, όπως και μειώνουμε κάποια για να είναι πιο εφαρμόσιμες οι ποινές».
Αναφορικά με την κίνηση των οχημάτων μέσα στις πόλεις, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, από 50 χλμ./ώρα σήμερα, ενώ έξω από τα σχολεία το ανώτατο όριο ταχύτητας θα είναι το 20 χλμ./ώρα.
Αυτό βέβαια, είναι ένα «γενικό όριο» – όπως ονομάζεται άτυπα – το οποίο θέτει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Ωστόσο, στους δρόμους, όπου υπάρχει πινακίδα με όρια ταχύτητας τότε ο οδηγός μπορεί να ακολουθεί το όριο που αναγράφει η πινακίδα, πχ η λεωφόρος Μεσογείων δεν θα έχει όριο 30 χιλιόμετρα. Επίσης, σε ορισμένα νηπιαγωγεία, υπάρχει πινακίδα για όριο ταχύτητας στα 10 χιλιόμετρα.
Επομένως, ισχύει πάντοτε σε προτεραιότητα, το όριο που αναγράφει η εκάστοτε πινακίδα.
Επίσης, το όριο 20 χλμ/ώρα κοντά στα σχολεία, υπάρχει στον υπάρχοντα ΚΟΚ, αλλά ο κάθε Δήμος προσαρμόζει τα δικά του όρια.
Πάντως, φαίνεται, ότι τρεις σημαντικοί λόγοι που καταστούν αναγκαία τη μείωση των ορίων της ταχύτητας είναι:

  • η ανυπαρξία των πεζοδρομίων
  • ο γηρασμένος πληθυσμός, ζουν δηλαδή στις γειτονιές, ηλικιωμένα άτομα που είναι μειωμένης κινητικότητας
  • τα πολλά αδέσποτα
Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

BBC: Μετά από μέρες κλιμάκωσης, τι θα κάνει ο Πούτιν στη συνέχεια;

H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…

2 ώρες ago

Ο Δήμαρχος  Αγίας Παρασκευής, Γιάννη Μυλωνάκη συναντήθηκε με τον Καθηγητή ΕΚΠΑ και Πρόεδρο του ΟΑΣΠ κ. Ευθύμιο Λέκκα

Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…

3 ώρες ago

Μ. Χριστοδουλάκης: Στη Βαρσοβία με ευρωπαίους σοσιαλιστές βουλευτές για το Forum του FES: “Στρατηγικές ενάντια στην Ακροδεξιά»

Τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή το “4th Parliamentarian Forum: Strategies Against the Far Right” του…

6 ώρες ago

Αυτή είναι η αλήθεια για το σιντριβάνι του Συντάγματος, λέει ο Δήμος Αθηναίων – Τι υποστηρίζει το Υπουργείου Πολιτισμού

Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…

15 ώρες ago

Real FM: Ανοιχτός σε συνεργασίες υπό όρους ο Νίκος Ανδρουλάκης – Στόχος η νίκη επί της ΝΔ (ολόκληρη η συνέντευξη)

Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…

23 ώρες ago

Το ΠΑΣΟΚ και επίσημα πλέον αξιωματική αντιπολίτευση – Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου, τρίτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ

Την αποχώρησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχαν προαναγγείλει,έκαναν γνωστή η Θεοδώρα Τζάκρη και η…

24 ώρες ago