Categories: Κοινωνία

Αλλάζει το όριο ταχύτητας στην Αθήνα: Νέος ΚΟΚ για γειτονιές και τα σχολεία

Σε ισχύ θα είναι, από το φθινόπωρο και μετά, ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας, το προσχέδιο του οποίου προβλέπει αυστηρές ποινές και πρόστιμα, αλλά και νέο όριο ταχύτητας στην Αθήνa και όλες τις πόλεις της Ελλάδας.
Το προσχέδιο μπαίνει σε δημόσια διαβούλευση, σίγουρα όχι πριν το καλοκαίρι.
Σχολιάζοντας η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας νέφερε ότι έρχεται 17 χρόνια μετά τον προηγούμενο ΚΟΚ:
«Το 2007 ήταν η τελευταία φορά που ασχολήθηκε η πολιτεία να φτιάξει στο σύνολό του τον ΚΟΚ. Άρα, γίνεται μια δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση γιατί η οδική ασφάλεια είναι ύψιστη προτεραιότητα».
Εξηγώντας τις αλλαγές και τη φιλοσοφία καθώς και την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων τόνισε:
«Θέλουμε να ξέρουμε ποιες είναι οι παραβάσεις, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν κάποιο τροχαίο δυστύχημα και είναι επικίνδυνες παραβάσεις ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, κάτι που φυσικά το ξέρουμε και για αυτό τις κατηγοριοποιούμε. Βάζουμε επίσης και μια νέα κατηγορία που έχει να κάνει με την αντικοινωνική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, δεν μπορεί κάποιος να κλείνει μια ράμπα ΑμεΑ και να μην υπάρχει πρόσβαση σε ένα άτομο με αναπηρία. Αυξάνουμε και τα πρόστιμα εκεί που πρέπει να τα αυξήσουμε, όπως και μειώνουμε κάποια για να είναι πιο εφαρμόσιμες οι ποινές».
Αναφορικά με την κίνηση των οχημάτων μέσα στις πόλεις, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, από 50 χλμ./ώρα σήμερα, ενώ έξω από τα σχολεία το ανώτατο όριο ταχύτητας θα είναι το 20 χλμ./ώρα.
Αυτό βέβαια, είναι ένα «γενικό όριο» – όπως ονομάζεται άτυπα – το οποίο θέτει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Ωστόσο, στους δρόμους, όπου υπάρχει πινακίδα με όρια ταχύτητας τότε ο οδηγός μπορεί να ακολουθεί το όριο που αναγράφει η πινακίδα, πχ η λεωφόρος Μεσογείων δεν θα έχει όριο 30 χιλιόμετρα. Επίσης, σε ορισμένα νηπιαγωγεία, υπάρχει πινακίδα για όριο ταχύτητας στα 10 χιλιόμετρα.
Επομένως, ισχύει πάντοτε σε προτεραιότητα, το όριο που αναγράφει η εκάστοτε πινακίδα.
Επίσης, το όριο 20 χλμ/ώρα κοντά στα σχολεία, υπάρχει στον υπάρχοντα ΚΟΚ, αλλά ο κάθε Δήμος προσαρμόζει τα δικά του όρια.
Πάντως, φαίνεται, ότι τρεις σημαντικοί λόγοι που καταστούν αναγκαία τη μείωση των ορίων της ταχύτητας είναι:

  • η ανυπαρξία των πεζοδρομίων
  • ο γηρασμένος πληθυσμός, ζουν δηλαδή στις γειτονιές, ηλικιωμένα άτομα που είναι μειωμένης κινητικότητας
  • τα πολλά αδέσποτα
Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

«Νέα Δυτική Ελλάδα» – Σπύρος Σκιαδαρέσης: Επίσκεψη στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων στην Πάτρα

Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…

2 ώρες ago

Φίλιππος Σαχινίδης*: Το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ και οι ρηγματώσεις του.

Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…

3 ώρες ago

«Οινιαδών Ανάπτυξις»: Το Χειμερινό Ηλιοστάσιο στις Οινιάδες!

Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…

3 ώρες ago

Δήμος Αθηναίων: Ανοιχτά θα παραμείνουν σχολικά προαύλια στις επτά Δημοτικές Κοινότητες της πόλης

Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…

16 ώρες ago

Politico: Η ακροδεξιά της Ευρώπης εκμεταλλεύεται την επίθεση στο Μαγδεμβούργο για να χτυπήσει τη μετανάστευση και το Ισλάμ

Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…

17 ώρες ago

Προ των πυλών συμφωνία Χαμάς – Ισραήλ για κατάπαυση του πυρός – Οι συνομιλίες στη Γάζα ολοκληρώθηκαν κατά 90%

Η Χαμάς και δύο ακόμη παλαιστινιακές οργανώσεις (ο Ισλαμικός Τζιχάντ και το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση…

17 ώρες ago