Categories: Κοινωνία

Αλλάζει το όριο ταχύτητας στην Αθήνα: Νέος ΚΟΚ για γειτονιές και τα σχολεία

Σε ισχύ θα είναι, από το φθινόπωρο και μετά, ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας, το προσχέδιο του οποίου προβλέπει αυστηρές ποινές και πρόστιμα, αλλά και νέο όριο ταχύτητας στην Αθήνa και όλες τις πόλεις της Ελλάδας.
Το προσχέδιο μπαίνει σε δημόσια διαβούλευση, σίγουρα όχι πριν το καλοκαίρι.
Σχολιάζοντας η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας νέφερε ότι έρχεται 17 χρόνια μετά τον προηγούμενο ΚΟΚ:
«Το 2007 ήταν η τελευταία φορά που ασχολήθηκε η πολιτεία να φτιάξει στο σύνολό του τον ΚΟΚ. Άρα, γίνεται μια δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση γιατί η οδική ασφάλεια είναι ύψιστη προτεραιότητα».
Εξηγώντας τις αλλαγές και τη φιλοσοφία καθώς και την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων τόνισε:
«Θέλουμε να ξέρουμε ποιες είναι οι παραβάσεις, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν κάποιο τροχαίο δυστύχημα και είναι επικίνδυνες παραβάσεις ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, κάτι που φυσικά το ξέρουμε και για αυτό τις κατηγοριοποιούμε. Βάζουμε επίσης και μια νέα κατηγορία που έχει να κάνει με την αντικοινωνική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, δεν μπορεί κάποιος να κλείνει μια ράμπα ΑμεΑ και να μην υπάρχει πρόσβαση σε ένα άτομο με αναπηρία. Αυξάνουμε και τα πρόστιμα εκεί που πρέπει να τα αυξήσουμε, όπως και μειώνουμε κάποια για να είναι πιο εφαρμόσιμες οι ποινές».
Αναφορικά με την κίνηση των οχημάτων μέσα στις πόλεις, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, από 50 χλμ./ώρα σήμερα, ενώ έξω από τα σχολεία το ανώτατο όριο ταχύτητας θα είναι το 20 χλμ./ώρα.
Αυτό βέβαια, είναι ένα «γενικό όριο» – όπως ονομάζεται άτυπα – το οποίο θέτει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Ωστόσο, στους δρόμους, όπου υπάρχει πινακίδα με όρια ταχύτητας τότε ο οδηγός μπορεί να ακολουθεί το όριο που αναγράφει η πινακίδα, πχ η λεωφόρος Μεσογείων δεν θα έχει όριο 30 χιλιόμετρα. Επίσης, σε ορισμένα νηπιαγωγεία, υπάρχει πινακίδα για όριο ταχύτητας στα 10 χιλιόμετρα.
Επομένως, ισχύει πάντοτε σε προτεραιότητα, το όριο που αναγράφει η εκάστοτε πινακίδα.
Επίσης, το όριο 20 χλμ/ώρα κοντά στα σχολεία, υπάρχει στον υπάρχοντα ΚΟΚ, αλλά ο κάθε Δήμος προσαρμόζει τα δικά του όρια.
Πάντως, φαίνεται, ότι τρεις σημαντικοί λόγοι που καταστούν αναγκαία τη μείωση των ορίων της ταχύτητας είναι:

  • η ανυπαρξία των πεζοδρομίων
  • ο γηρασμένος πληθυσμός, ζουν δηλαδή στις γειτονιές, ηλικιωμένα άτομα που είναι μειωμένης κινητικότητας
  • τα πολλά αδέσποτα
Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

ΠΑΣΟΚ για Τριαντόπουλο: Ας μην κάνουν τους γενναίους, εκείνοι που ύψωσαν τείχος προστασίας στον Καραμανλή

Σφοδρή επίθεση εξαπέλυσε το ΠΑΣΟΚ κατά της κυβέρνησης μετά την επιστολή Τριαντόπουλου, με την οποία ζητά να…

12 ώρες ago

Χαλάνδρι: Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μαθητών με δράση φύτευσης στην πλατεία Κιοσέ

Ο Δήμος Χαλανδρίου, συνεχίζοντας τις δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των μαθητών, υλοποίησε μια νέα φύτευση, στην…

14 ώρες ago

Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης: 200 τόνοι βιοαποβλήτων συλλέχθηκαν σε έναν χρόνο μέσω του Καφέ Κάδου

Ο Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης ενισχύει την ανακύκλωση και τη βιώσιμη διαχείριση απορριμμάτων, καταγράφοντας μία σημαντική επιτυχία:…

14 ώρες ago

Ο Χρήστος Τριαντόπουλος ζητά την προανακριτική να κριθεί απευθείας από την τακτική Δικαιοσύνη – «Όλα στο φως»

Την παραπομπή του απευθείας στο δικαστικό συμβούλιο ζητά ο πρώην υφυπουργός Χρήστος Τριαντόπουλος που ανακοίνωσε…

14 ώρες ago

Θόδωρος Τσίκας*: Υπάρχει διέξοδος στο Κυπριακό;

H πενταμερής Διάσκεψη για το Κυπριακό (Γενεύη, 17-18 Μαρτίου) είναι η πρώτη σοβαρή διεργασία έπειτα…

14 ώρες ago

Μανώλης Χριστοδουλάκης: Καταρρέει το αφήγημα της ΝΔ ότι μόνο αυτή μπορεί να εγγυηθεί τη σταθερότητα [Βίντεο]

«Το 63% των πολιτών θεωρεί ότι η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για την αποσταθεροποίηση της χώρας…

18 ώρες ago