Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Να γίνουμε Προμηθείς και όχι Επιμηθείς των νέων πολιτισμικών και τεχνολογικών καιρών!

Α. Γενικό εκπαιδευτικό πλαίσιο
Στόχος μα η διαμόρφωση ενός «ανοιχτού, σύγχρονου, δημοκρατικού Σχολείου». Γενική μεταρρύθμιση του σχολείου, του περιεχόμενού του και της στοχοθεσίας του!

Τέσσερα γενικά πεδία «απαιτούν» οργανική συμμετοχή ως απόρροια γενικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Αυτή η συνολική μεταρρύθμιση οδηγεί σε αλλαγή «εκπαιδευτικού παραδείγματος».
α) Ισχυροποίηση του Πολιτισμού και της Τέχνης,
β) Ανάδειξη της Παιδαγωγικής,
γ) Συμπερίληψη αντί για Ειδική Αγωγή και
δ) Πολιτική για το Διαδίκτυο και την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ).
Προτείνεται η διαμόρφωση ενός παράλληλου πεδίου σε εκείνο των παραδοσιακών μαθημάτων ως δεύτερο μέρος της λειτουργίας του Σχολείου, με την ανάπτυξη πεδίου α) Πολιτισμού και β) Νέων Τεχνολογιών, στο οποίο δεν θα υπάρχει η μορφή της παραδοσιακής διδασκαλίας αλλά η συνέργεια, η διαδραστικότητα, η πρωτοβουλία και η αυτενέργεια μαθητών / μαθητριών.

Β. Ειδική Θεώρηση
Σημεία συζήτησης για την εισαγωγή  της ΤΝ στο Σχολείο

  • Βασική ιδέα: το εγχείρημα να υπηρετεί τους σκοπούς της εκπαίδευσης,
  • Η σχέση μας με το διαδίκτυο (παιδαγωγική αξιολόγησής του και χρησιμοποίησής του, πλεονεκτήματα στον σύγχρονο πολιτισμό, επιπτώσεις στην κοινωνικοποίηση και στην υγεία των εκπαιδευόμενων…),
  • Προβληματισμοί, κίνδυνοι και ιδέες για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης,
  • Ψηφιακός αλφαβητισμός και άμβλυνση των ανισοτήτων,
  • Ενημέρωση για τα συστατικά στοιχεία, τον ρόλο και τις δυνατότητες της ΤΝ,
  • Προκαταλήψεις και αλγόριθμοι,
  • Η σχέση μας με τα Big Data,
  • Διαμόρφωση κουλτούρας για την αντιμετώπιση των fake news,
  • Πρακτικές προστασίας των προσωπικών δεδομένων,
  • Φιλοσοφία της ΤΝ: δυνατότητες, κίνδυνοι, ηθική προσέγγιση, κανόνες…
  • Γενική φιλοσοφία: στάση ζωής, ουμανιστικό αξιακό φορτίο, κριτική και ορθολογική σκέψη…
  • ΤΝ και δημοκρατία (κοινωνική συμμετοχή, θεσμικός έλεγχος, λήψη αποφάσεων…)
  • Αξιοποίηση και κριτική προσέγγιση των σχετικών θέσεων και των προτάσεων της Ε.Ε., της UNESCO, της Education International,
  • Συνολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών – διορισμοί ειδικοτήτων,
  • Εξασφάλιση ουσιαστικής χρηματοδότησης.

 (Για κάθε ενότητα θα υπάρξει συνέχεια με επιμέρους προτάσεις).

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Κώστας Λύρος: Θλιβερή Πανελλαδική πρωτιά η ακύρωση του προϋπολογισμού του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου

Ο πρώην Δήμαρχος της Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δημιουργική Ανατροπή» -…

10 ώρες ago

«Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» – Κώστας Βαφειάδης: Προβλήματα ασφαλείας στο θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη»

Η δημοτική παράταξη «Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» με επικεφαλής τον Κώστα Βαφειάδη, με ανακοίνωσή της, επισημαίνει…

13 ώρες ago

Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου: Πρόγραμμα Πολιτιστικού Καλοκαιριού 2024 Δήμου Ιερής Πόλης Μεσολογγίου

Ο Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου ανακοινώνει με χαρά το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων για το…

14 ώρες ago

Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης: Βραδιές θερινού σινεμά για μικρούς και  μεγάλους στο προαύλιο του 1ου Λυκείου Πεύκης!

Το προαύλιο του 1ου Γενικού Λυκείου Πεύκης (Λεωφόρος Ειρήνης 34) αυτόν τον μήνα γίνεται ο…

15 ώρες ago

Χαλάνδρι: Προετοιμασία και ενημέρωση ενόψει σεισμικού κινδύνου

Το πρώτο βήμα σε μια σειρά κινήσεων που θα ακολουθήσουν απο την Πολιτική Προστασία του…

16 ώρες ago