Το στίγμα των αλλαγών, που σχεδιάζει στην εκπαίδευση, έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, τονίζοντας ότι η «επόμενη νομοθετική παρέμβαση θα μας επιτρέψει να μεταβούμε στο «Εθνικό Απολυτήριο», το οποίο ως στόχευση θα έχει να απομακρυνθούμε από τα πολύ δύσκολα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων, διατηρώντας το βασικό κεκτημένο, που είναι το αδιάβλητό τους».
Στο άρθρο του που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παρατηρητής της Θράκης», ο υπουργός αρχικά αναφέρεται στην αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και τα μη κρατικά μη κερδοσκοπικά παραρτημάτα ξένων πανεπιστημίων.
Στη συνέχεια μιλάει για τη μετάβαση στο «Εθνικό Απολυτήριο», το «πολλαπλό βιβλίο», την ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλίας, την ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων και τέλος για τις «ψηφιακές τάξεις» μέσα από τις οποίες μαθητές, που διαμένουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, με πολύ μικρό μαθητικό πληθυσμό, να μπορούν να παρακολουθούν διαδικτυακά τα μαθήματά τους.
Αναλυτικά τι άρθρο του κ. Πιερακάκη
Πριν λίγες μέρες παρουσιάσαμε από τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Θεσσαλονίκη, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, την εθνική στρατηγική του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Τα περιστατικά εκφοβισμού που σημειώνονται στη σχολική κοινότητα, εμφανίζονται μειωμένα σε αριθμό σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ. Την ίδια στιγμή όμως, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, είναι δυστυχώς αυξημένα τα περιστατικά τα οποία συνδέονται με τον ποινικό κώδικα και στα οποία εμπλέκονται ανήλικοι.
Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού δεν έχει χώρο στη σχολική κοινότητα, δεν έχει χώρο στη ζωή των μαθητριών και των μαθητών μας. Το σχολείο είναι ο χώρος που κάθε μαθητής πρέπει να αισθάνεται ασφαλής και θα βρίσκει τον χώρο να εκφράζεται και να αλληλεπιδρά. Είμαστε βέβαιοι ότι όλοι μαζί μπορούμε να εξαλείψουμε το φαινόμενο. Και αυτό θα πράξουμε.
Στο πλαίσιο αυτό, στο Υπουργείο Παιδείας σχεδιάσαμε μια ολιστική στρατηγική, η οποία δίνει τα απαραίτητα εργαλεία στους εκπαιδευτικούς μας να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα περιστατικά αλλά κυρίως στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους να σπάσουν τη σιωπή και να αναφέρουν κάθε ενέργεια, η οποία εγκλωβίζει και πληγώνει την παιδική και εφηβική προσωπικότητα. Μια στρατηγική που στην καρδιά της έχει την προστασία κάθε μαθητή και βασίζεται στην ισότητα, τη συμπερίληψη και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει αλλαγές στα προγράμματα σπουδών με δράσεις που στοχεύουν στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, με επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, με ένα νέο πλαίσιο παιδαγωγικών μέτρων και ένα ισχυρό εργαλείο, την πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr για την αναφορά περιστατικών εκφοβισμού, η οποία έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία από την περασμένη εβδομάδα.
Στην πλατφόρμα μπορούν να υποβάλουν αναφορές περιστατικών μαθητές καθώς και γονείς και κηδεμόνες μαθητών. Η διαδικασία είναι απλή και κάθε αναφορά που υποβάλλεται, αποστέλλεται στον διευθυντή και έναν αρμόδιο εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας αλλά και σε μία τετραμελή επιτροπή της αρμόδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι αναφορές θα αξιολογούνται και θα παρακολουθούνται έως την αποτελεσματική διαχείρισή τους, ενώ ομάδα επιστημόνων θα έχει συμβουλευτικό ρόλο για εξατομικευμένες παρεμβάσεις.
Σε επίπεδο νομοθετικών παρεμβάσεων, ήδη το προηγούμενο διάστημα προηγήθηκαν το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του πλαισίου της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και αυτό που αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το οποίο έχει διττό στόχο. Αφενός την ενίσχυση του Δημοσίου Πανεπιστημίου και αφετέρου τη θέσπιση πλαισίου για την εγκατάσταση και λειτουργία στη χώρα μας μη κρατικών μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων.
Στόχος είναι να παρέχουμε σε κάθε μαθητή ίσες ευκαιρίες. Αυτό είναι χρέος μας. Η παιδεία χτίζει προσωπικότητες, ενώ είναι όχημα δημιουργίας και προκοπής. Η κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, είναι αναπόσπαστος κρίκος της ίδιας αλυσίδας. Και αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να εξετάζουμε το εκπαιδευτικό σύστημα συνολικά και όχι αποσπασματικά. Αυτό επιχειρούμε να κάνουμε και αυτό θα κάνουμε. Το οφείλουμε στις επόμενες γενιές Η επόμενη νομοθετική παρέμβαση θα αφορά στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα μας επιτρέψει να μεταβούμε στο «Εθνικό Απολυτήριο», το οποίο ως στόχευση θα έχει απομακρυνθούμε από τα πολύ δύσκολα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων, διατηρώντας το βασικό κεκτημένο, που είναι το αδιάβλητό τους, και από το βασικό μειονέκτημα του εκπαιδευτικού μας συστήματος που είναι η τυφλή αποστήθιση. Αλλά θα προβούμε σε σειρά και άλλων βελτιωτικών κινήσεων.
Για παράδειγμα θα εμπλουτίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με στοιχεία που θα τη φέρνουν πιο κοντά στη νέα εποχή. Ήδη δρομολογείται το «πολλαπλό βιβλίο», ενώ θα υπάρξουν και αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα ώστε να καταστεί το μάθημα ακόμα πιο ενδιαφέρον με την αξιοποίηση τεχνολογικών μέσων. Πλέον θα ενταχθεί η ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων, ενώ θα αναμορφωθεί και το πλαίσιο των εκδρομών ώστε αυτές να είναι αποκλειστικά συνδεδεμένες με σύγχρονους εκπαιδευτικούς στόχους.
Εντός, των επόμενων εβδομάδων θα ξεκινήσει η λειτουργία της ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε μαθήτρια και μαθητή, ανεξαρτήτως τόπου διαμονής, χωρίς κόστος, να έχει στη διάθεσή του μια ψηφιακή εκδοχή των παραδόσεων όλων των μαθημάτων που περιλαμβάνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία θα γίνεται σε απευθείας σύνδεση, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να θέτουν ερωτήματα και αυτά να απαντώνται από τους καθηγητές σε πραγματικό χρόνο.
Ακόμα, δρομολογούνται και θα είναι σύντομα διαθέσιμες οι «ψηφιακές τάξεις» μέσα από τις οποίες μαθητές οι οποίοι διαμένουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, με πολύ μικρό μαθητικό πληθυσμό, να μπορούν να παρακολουθούν διαδικτυακά τα μαθήματά τους.
Στόχος είναι να παρέχουμε σε κάθε μαθητή ίσες ευκαιρίες. Αυτό είναι χρέος μας. Η παιδεία χτίζει προσωπικότητες, ενώ είναι όχημα δημιουργίας και προκοπής. Η κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, είναι αναπόσπαστος κρίκος της ίδιας αλυσίδας. Και αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να εξετάζουμε το εκπαιδευτικό σύστημα συνολικά και όχι αποσπασματικά. Αυτό επιχειρούμε να κάνουμε και αυτό θα κάνουμε. Το οφείλουμε στις επόμενες γενιές.
Με έντονες αναφορές στην αντιπολίτευση και στην κατάσταση στην οποία παρέλαβε τον Δήμο ο Δήμαρχος Παλλήνης, Χρήστος Αηδόνης τοποθετήθηκε…
Το νέο βιβλίο του Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη «Το χάδι της Κίρκης» θα παρουσιαστεί την Κυριακή 3/11…
Στις συναντήσεις στην Αθήνα με την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον Έλληνα…
Μέχρι τις 02:00 τα ξημερώματα θα λειτουργεί το μετρό από σήμερα Παρασκευή 1η Νοεμβρίου και κάθε Παρασκευή και…
Την τέταρτη σειρά εγγραφών βρεφών και νηπίων στους επτά Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της πόλης, τις οποίες…
Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, συναντήθηκε το πρωί της Παρασκευής με εποχικούς πυροσβέστες,…