Είναι εκπληκτικό. Σε ένα κατ’ εξοχήν παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό θέμα το Υπουργείο Παιδείας θέτει λανθασμένη βάση.
Αντί να ανοίξει διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς και να ζητήσει τις προτάσεις τους, αντί να δώσει τη δυνατότητα στους Συλλόγους Διδασκόντων και στους εκπαιδευτικούς της ζώσας σχολικής πραγματικότητας ώστε να καταθέσουν με αυθεντικό τρόπο τα προβλήματα του σχολικού εκφοβισμού και τις ιδέες τους, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα ουσιαστικό «παιδαγωγικό πλαίσιο» αντιμετώπισης, προχώρησε στην προσφιλή του πρακτική αυστηροποίησης της καταστολής.
Κάτι ανάλογο με την περιβόητη πανεπιστημιακή αστυνομία, που απέτυχε παταγωδώς!
Η γνωστή πολιτική της Ν.Δ. Καταστολή ακόμα και στα παιδαγωγικά ζητήματα και στα σύνθετα κοινωνικά προβλήματα, ακόμα και αν αφορά εφήβους. Το συμβολικό πρόταγμα είναι το εξής. «Αφού ο κ. Χρυσοχοΐδης αποτυγχάνει γενικότερα στην αντιμετώπιση της βίας και της εγκληματικότητας ευρύτερα της κοινωνίας, ας βάλουμε την πολιτική του στο σχολείο».
Είναι εντυπωσιακό το εξής γεγονός. Στον όλο σχεδιασμό δεν γίνεται καμιά αναφορά στα αίτια πρόκλησης αυτού του φαινομένου. Δεν αναζητούνται αιτίες, γιατί ένα μέρος τους θα καθρεφτιστεί στην αντικοινωνική πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ., στις εντεινόμενες ανισότητες, στην αβεβαιότητα των νέων για το μέλλον τους, στα πολλαπλά οικονομικά προβλήματα των οικογενειών, στο κυρίαρχο νεοφιλελεύθερο ιδεολόγημα της αγοράς: «ανταγωνισμός, και όλοι εναντίον όλων».
Φυσικά καμιά κουβέντα για την υποκουλτούρα της Βίας που επικρατεί στα ΜΜΕ και στο διαδίκτυο και με ποιους τρόπους θα μπορούσε να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις στην παιδική και εφηβική αντίληψη και στον συναισθηματικό κόσμο μαθητών και μαθητριών.
Σε ένα απόλυτα παιδαγωγικό, εκπαιδευτικό και κοινωνικό ζήτημα, εμείς επιμένουμε ότι το σχολείο πρέπει να δώσει έμφαση στον Παιδαγωγικό του ρόλο και στην Πολιτισμική του αποστολή, με έμφαση στο ουμανιστικό περιεχόμενο. Αλλά αυτό απαιτεί δημοκρατική μεταρρύθμιση στο περιεχόμενο του σχολείου και όχι επικοινωνιακούς, καθημερινούς, ανέξοδους βερμπαλισμούς.
Θα συνεχίσουμε με τις προτάσεις μας.