Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) στο πλαίσιο του αγώνα της για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου ξεκινάει η υλοποίηση του τρίτου κύκλου των δράσεων/ διαδικτυακών εκδηλώσεων που έχουν διατυπωθεί στα ενιαία κείμενα και έχουν αναρτηθεί από τις σχολικές μονάδες. Ήδη έχει πραγματοποιηθεί το 27ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο (σε συνεργασία με την Παγκύπρια Ομοσπονδία) στην Αλεξανδρούπολη, με πολύ σημαντικές εισηγήσεις και με την παρουσίαση της τελευταίας έρευνας της Δ.Ο.Ε. για το εργασιακό άγχος και την εργασιακή εξουθένωση.
Αυτή την εβδομάδα (Κυριακή 18 Φεβρουαρίου – στις 18:30 το απόγευμα) θα ξεκινήσουν οι ζωντανές διαδικτυακές εκδηλώσεις.
Το σύνολο των δράσεων που θα πραγματοποιηθούν και φέτος περιλαμβάνει επιστημονικές ημερίδες/συνέδρια, ερευνητικές καταγραφές και ερωτηματολόγια αποτύπωσης των απόψεων των εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικές εκδόσεις των πρακτικών των ημερίδων, κοινές εκδηλώσεις με εκπαιδευτικούς φορείς (εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γονεϊκούς φορείς, Παιδαγωγικά Τμήματα), στη βάση των αιτημάτων του Κλάδου, έτσι ώστε να μπορέσει η Ομοσπονδία να ακυρώσει στην πράξη την πολιτική κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων που οδηγεί στην εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
Σε ανακοίνωσή της η ΔΟΕ αναφέρει:
«Η μαζική μας συμμετοχή στις Εκδηλώσεις αποτελεί άλλη μια μορφή αγώνα, στο πλαίσιο της ομόφωνης απόφασης της 92ης Γενικής Συνέλευσης, για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου, του κοινωνικού αγαθού της γνώσης των μαθητών μας, της παιδαγωγικής μας υπόστασης, της εργασίας μας και της δημοκρατικής λειτουργίας των σχολείων. Αποτελεί ένδειξη ενότητας και αντίστασης απέναντι στις δικαστικές προσφυγές, στις διαρκείς πιέσεις και απειλές του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και τα φαινόμενα αυταρχισμού, αυθαιρεσίας και συνειδητής παραπληροφόρησης που σημειώνονται με ένταση σε όλη τη χώρα, από τους διοικητικούς και εποπτικούς μηχανισμούς του νεοεπιθεωρητισμού, μπροστά στην αταλάντευτη στάση χιλιάδων Σχολείων που ανάρτησαν τα ενιαία κείμενα και στη γενναία αντίσταση δεκάδων χιλιάδων συναδέλφων με τη συμμετοχή τους στην Α/Α από την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση.
Το σύνολο των δράσεων που θα υλοποιηθούν αποτελούν μια προσπάθεια εκπαιδευτικής, παιδαγωγικής και κοινωνικής παρέμβασης, που θα τεκμηριώσει θέσεις και αιτήματα του κλάδου, θα εξοπλίσει το εκπαιδευτικό κίνημα, θα αναδείξει την εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιείται η διαδικτυακή εκδήλωση την Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2024, με τίτλο «Οι όροι διαβίωσης και οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών. Η επίδρασή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη διδασκαλία και τη μάθηση».
Εισηγητές:
Σταύρος Μαυρουδέας, Καθηγητής Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου.
Βασίλης Τσάφος, Καθηγητής του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Ε.Κ.Π.Α.
Απόστολος Καψάλης, Επ. Καθηγητής Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου.
Η Εκδήλωση θα προβάλλεται ζωντανά στο youtube στον σύνδεσμο: https://youtube.com/live/H7DIvhYH42s?feature=share
Οι ερωτήσεις προς τους ομιλητές μπορούν να κατατίθενται γραπτά στον σύνδεσμο:
https://forms.gle/m55UaZ4wZYpkoHhS6»
Πιο κάτω μπορείτε να δείτε το σύνολο των εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν, το επόμενο διάστημα, από τη Δ.Ο.Ε.:
ΗΜ/ΝΙΑ | ΤΙΤΛΟΣ |
18/2/2024 | «Όροι διαβίωσης και συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών. Η επίδρασή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία». |
25/2/2024 | Η επίδραση των εφαρμοζόμενων εκπαιδευτικών πολιτικών και των κοινωνικών/εκπαιδευτικών ανισοτήτων, στη σχέση των μαθητών με τη γνώση και τη «σχολική αποτυχία» |
3/3/2024 | Η σημασία των σχολικών χώρων και των κτιριακών υποδομών στην ανάπτυξη των παιδιών σχολικής και προσχολικής ηλικίας. Ερευνητικά δεδομένα και επιστημονικές προσεγγίσεις. |
10/3/2024 | Μαθαίνοντας με τις συνεργατικές παιδαγωγικές Διαδικασίες και εργαλεία για το σχολείο |
31/3/2024 | Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τις συνεργατικές μορφές διδασκαλίας και μάθησης. Ερευνητικά δεδομένα και επιστημονικές προσεγγίσεις. |
7/4/2024 | Ανάγκες, υποδομές, ελλείψεις στα Ειδικά Σχολεία. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών. Ερευνητικά δεδομένα και επιστημονικές προσεγγίσεις |
14/4/2024 | Επίκαιρα ζητήματα και αντιπαραθέσεις για την Ειδική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση. Τεκμηριωμένες ερευνητικές διδακτικές πρακτικές. |
21/4/2024 | Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τις δυνατότητες και τις δυσκολίες που υπάρχουν στην ανάπτυξη των σχέσεών τους με τους/τις μαθητές/τριες. Ερευνητικά δεδομένα και επιστημονικές προσεγγίσεις. |
12/5/2024 | Η σημασία του Νηπιαγωγείου και του έργου των Νηπιαγωγών. Επιστημονικές τεκμηριώσεις, παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές και εργασιακές προσεγγίσεις. |
ΜΑΪΟΣ/2024 | Επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών. Διεθνής εμπειρία συγκριτικές προσεγγίσεις . |
ΜΑΪΟΣ/2024 | Αιτίες και συνέπειες της υποχρηματοδότησης των σχολείων. Έμμεση και άμεση ιδιωτικοποίηση. Δήμοι, Σχολικές Επιτροπές, εκπαιδευτικές ανάγκες. |
Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…
Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…
Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…
Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…
Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…
Η Χαμάς και δύο ακόμη παλαιστινιακές οργανώσεις (ο Ισλαμικός Τζιχάντ και το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση…