Το παλιό καθεστώς του ΟΑΣΘ, ήταν απαράδεκτο, κατέρρευσε και έδειξε όλες τις παθογένειές του, με την περικοπή των υπέρογκων επιδοτήσεων στου μετόχους, από τον κρατικό προϋπολογισμό, από τα πρώτα χρόνια των μνημονίων. Η κυβέρνηση των Σύριζα-ΑΝΕΛ, επέλεξε, από ιδεοληψία και κομματική σκοπιμότητα, μια χειρότερη λύση, την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, και η κατάρρευση των αστικών συγκοινωνιών επιταχύνθηκε. Η λύση ήταν και είναι μία, αυτή που πρότεινα από την αρχή της κρίσης και συμφώνησαν οι εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων και οι περισσότεροι δήμαρχοι: η εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού 1370 που ισχύει από το 2007 και έγινε υποχρεωτική η εφαρμογή της, από τις 3 Δεκεμβρίου του 2019, για όλες τις χώρες της ΕΕ: Ο δημόσιος, διεθνής διαγωνισμός, για την παραχώρηση των αστικών συγκοινωνιών σε Πάροχο, ο οποίος μπορεί να είναι και εταιρεία του Δημοσίου, αρκεί να προσέλθει στον διαγωνισμό με τους ίδιους όρους με τους ιδιώτες και φυσικά η πολιτεία να επιδοτεί το εισιτήριο, σύμφωνα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες κάθε φορά. Αν αυτό είχε εφαρμοστεί στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες όλης της χώρας, θα είχαμε πάνω από 1,5 δισ. επενδύσεις, νέες θέσεις απασχόλησης και ποιοτικές συγκοινωνίες
Αν είχε επιλεγεί αυτή η λύση, δεν θα ζούσε η Θεσσαλονίκη σε διαρκή ομηρία, με τις έωλες υποσχέσεις, πριν από κάθε εκλογές. Αλήθεια, μπορούν να ξεχαστούν οι υποσχέσεις για:
Είναι πρωτοφανής η ανεπάρκεια και η σκοπιμότητα που επιδεικνύει η κυβέρνηση για τα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών, των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και κυρίως των πολιτών της Θεσσαλονίκης και των επισκεπτών της.
Τεσσεράμισι χρόνια στην εξουσία, όχι μόνο δεν έκανε αυτό που έλεγε προεκλογικά, καταγγέλλοντας την προηγούμενη κυβέρνηση, αντιθέτως συνέχισε την ίδια πρακτική, με τραγικά αποτελέσματα. Αντί να υλοποιήσει τις δικές της εξαγγελίες, πριν τις εκλογές του 2019, κάνει το ακριβώς αντίθετο. Συγκεκριμένα:
Το Ελεγκτικό Συμβούλιο απέρριψε την παράταση της ανάθεσης για ένα χρόνο στα ΚΤΕΛ των 45 γραμμών, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι είναι απαράδεκτο από το 2019, να μην μπορεί να κάνει ένα διαγωνισμό και να κάνει απευθείας αναθέσεις τις οποίες παράτεινε δυο φορές και ζητά και τρίτη.
Η κυβέρνηση σκέφτεται την συμφωνημένη «Φιλική επίταξη», μέχρι να ψηφίσει νόμο στην βουλή για νέα παράταση. Ναι, όλες τις παρανομίες, τις ξεπλένει με την πλειοψηφία της στην βουλή.
Και κάπου εδώ άρχισε ο τραγέλαφος:
Οι μέτοχοι του συνεταιρισμού «Ηρακλής», που είναι και πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ, δημοσιοποιούν την πρόθεσή τους να καταθέσουν αγωγή στο Εφετείο Αθηνών, για οφειλή του δημοσίου 12,5 εκ. ευρώ, από τα ενοίκια των κτιριακών εγκαταστάσεων, που εκμισθώνουν στον κρατικό πλέον ΟΑΣΘ. Ταυτόχρονα, με δική τους έκθεση, απαιτούν αποζημιώσεις για τις κατασχέσεις της περιουσίας τους, με τον ν. 4482/2017, σε αντίθεση με την έκθεση της Grand Thornton, που είχε ζητήσει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, στα χρόνια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία έβγαλε υποχρεώσεις των πρώην μετόχων 3,5 εκ ευρώ προς το δημόσιο, αντί για αποζημιώσεις.
Η Θεσσαλονίκη σε παρακμή. Μέχρι πότε θα κοροϊδεύουν την Θεσσαλονίκη, πόσο περισσότερο θα την ταλαιπωρήσουν, πόσο περισσότερο θα την υποτιμήσουν;
Οι τοπικοί φορείς δεν τα ξέρουν αυτά, γιατί δεν μιλούν;
* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» και υποψήφιος βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής στην Α’ Θεσσαλονίκης
Πατήστε και δείτε και τα 307 προηγούμενα άρθρα του Γιάννη Μαγκριώτη
Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…
Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…
Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…
Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…
Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…
Η Χαμάς και δύο ακόμη παλαιστινιακές οργανώσεις (ο Ισλαμικός Τζιχάντ και το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση…