O νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Μεσσηνία -Πότε θα είναι έτοιμος

0

Ο νέος σύγχρονος θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης, θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση σε πολλές περιοχές.
Στη φάση της έναρξης των κατασκευαστικών εργασιών είναι ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, σύμφωνα με όσα έχει ο Δημάρχος Πύλου-Νέστορος, Παναγιώτης Καρβέλας.
Πρόκειται ένα σπουδαίο αναπτυξιακό οδικό έργο για τη Μεσσηνία και τη Νότια Πελοπόννησο, με μήκος 49 χλμ. εκ των οποίων τα πρώτα περίπου 20 χλμ. αφορούν σε αναβάθμιση της υφισταμένης οδού και τα υπόλοιπα σε κατασκευή νέας αρτηρίας.
Το έργο, που κατασκευάζεται με τη διαδικασία ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα) έχει αναλάβει η εταιρεία INTRAKAT, με σύμβαση την που έχει υπογραφτεί από τον περασμένο Απρίλιο, και με χρηματοδότηση που έχει κλειδώσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο, τότε που εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η σύμβαση σύμπραξης έχει διάρκεια 30 χρόνια, από τα οποία 4 χρόνια είναι η διάρκεια της κατασκευής και 26 χρόνια η περίοδος συντήρησης.
Ο νέος σύγχρονος οδικός άξονας θα μειώσει κατά πολύ τους χρόνους μετακίνησης, θα ενισχύσει τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και θα συνδέσει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, την Καλαμάτα, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη, λειτουργώντας συνεργατικά με το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας.

Αναλυτική παρουσίαση του έργου

  1. Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 16,4 Km και αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411, στην οποία συνδέεται με το οδικό δίκτυο Ριζόμυλος – Πύλος
  2. Το τμήμα Πύλος – Ριζόμυλος έχει μήκος 25,7 Km, χωροθετείται κοντά στην Πύλο, σε απόσταση 380μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν». Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος, όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 25,7 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 21,3 Km, κάθετων οδών συνολικού μήκους 3,5 Km, 5 γεφυρών συνολικού μήκους 764 m, 52 κιβωτοειδών οχετών, 1 ανισόπεδου κόμβου, 7 ισόπεδων κόμβων, 6 ισόπεδων κυκλικών πλατειών,6 ανισόπεδων κάτω διαβάσεων και 1 ανισόπεδης άνω διάβασης.
  3. Το τμήμα Πύλος – Μεθώνη έχει μήκος 7,9 Km και χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος – Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» (Χ.Θ. 13+266,40). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 7,9 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών και κάθετων οδών συνολικού μήκους 0,5 Km, 10 κιβωτοειδών οχετών και 3 ισόπεδων κόμβων.
Share.

Comments are closed.