Categories: Εκπαίδευση

Επίκαιρη ερώτηση Στέφανου Παραστατίδη – ΠΑΣΟΚ για το Πολλαπλό βιβλίο – Το Υπ. Παιδείας κρύβεται, τα ερωτήματα παραμένουν

Επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τις δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της διαδικασίας και ερωτήματα που προκύπτουν σχετικά με την εφαρμογή τουπολλαπλού βιβλίου, κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ στη Βουλή δια του βουλευτή του και υπεύθυνου του ΚΤΕ Παιδείας Στέφανου Παραστατίδη.

Όπως αναφέρει ο βουλευτής, σύμφωνα με τις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, το πολλαπλό βιβλίο αποτελεί έναν πυλώνα των αλλαγών του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας στο πλαίσιο της «ολιστικής» μεταρρύθμισης του ελληνικού σχολείου.

Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατες δηλώσεις του ίδιου του κ. Πιερρακάκη τα βιβλία θα βρίσκονται στα χέρια των εκπαιδευτικών κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2025-2026.

Όμως η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική αφού έχουν ήδη διαπιστωθεί σοβαρά προβλήματα που σχετίζονται με το χρονοδιάγραμμα, την πληρότητα, την εγκυρότητα της διαδικασίας αλλά και με την αποτελεσματική εφαρμογή του θεσμού στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Θα περίμενα λοιπόν από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει στα ερωτήματα που του έθεσα με σχετική ερώτηση μου από την 1-11-2023.

Αντ’ αυτού σιωπή.

Η προβλεπόμενη προθεσμία με βάση τον κανονισμό της Βουλής παρήλθε χωρίς να δοθεί καμία απολύτως απάντηση.

Όμως ματαιοπονεί ο κος Υπουργός αν θεωρεί ότι θα επιτρέψουμε να αποφύγει τον κοινοβουλευτικό έλεγχο για το πολλαπλό βιβλίο και να συνεχίσει να λειτουργεί και στο συγκεκριμένο θέμα με επιλεκτικές διαρροές και non paper στα ΜΜΕ. Για τον λόγο αιτήθηκα ήδη την συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησής μου στην Ολομέλεια της Βουλής.

Το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης έχει ως εξής:
Προς: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

ΘΕΜΑ: “ Δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις σχετικά με την ολοκλήρωση της διαδικασίας και ερωτήματα σχετικά με την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου.”
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει εξαγγείλει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και μετά από συνεχείς παρατάσεις , η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή της πρότασης αξιολόγησης και ένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.)  είναι:
Α) 22 Μαρτίου 2024 για όλα τα διδακτικά βιβλία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Γυμνασίου και της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου,
Β) 21 Φεβρουαρίου 2025  για τα διδακτικά βιβλία της Β΄ και Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου.
Σύμφωνα πάντα με το χρονοδιάγραμμα στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς 2024- 2025 οι εκπαιδευτικοί θα επιλέξουν μεταξύ των εγκεκριμένων βιβλίων, εκείνο που θα διδαχθεί την επόμενη σχολική χρονιά ώστε από το Σεπτέμβριο του 2025 και για το σχολικό έτος  2025-2026 να έχουν εκτυπωθεί από το ΙΤΥΕ  Διόφαντος  και να βρίσκονται στη διάθεση των μαθητών.
Οι καθυστερήσεις που έχουν ήδη παρατηρηθεί,  η προσφυγή Ενώσεων εκδοτών στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη διαδικασία που οι ίδιες χαρακτηρίζουν προβληματική, τα δημοσιεύματα για την αύξηση του κόστους στην εκτύπωση των βιβλίων καθώς και για μαζικές  αιτήσεις για συγγραφή βιβλίων από φροντιστηριακούς ομίλους ( Μεγάλος όμιλος Φροντιστηρίων έκανε αίτηση για να συγγράψει 72 σχολικά βιβλία από τα 166 συνολικά)  δημιουργούν εύλογα ερωτήματα  για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία  της διαδικασίας καθώς και για την έγκαιρη ολοκλήρωσή της στα πλαίσια του χρονοδιαγράμματος που εξαγγέλθηκε.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Πόσες προτάσεις κατατέθηκαν ανά βιβλίο και αν υπάρχουν βιβλία για τα οποία  δεν κατατέθηκαν προτάσεις και τι θα συμβεί στην περίπτωση αυτή;
  2. Ισχύει ότι φροντιστηριακοί όμιλοι έχουν καταθέσει μαζικές αιτήσεις για τη συγγραφή των σχολικών βιβλίων και συναφές με αυτό, υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για την απαγόρευση συμμετοχής σε επιτροπές αξιολόγησης, συμβούλων του Ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής που ενδεχομένως συμμετέχουν στις συγγραφικές ομάδες;
  3. Είναι γνωστό ότι περισσότερο από το ¼ του εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι. Υπάρχουν πολλά τμήματα μαθητών σε απομακρυσμένες κυρίως περιοχές που δεν έχουν δει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον ίδιο εκπαιδευτικό στο σχολείο. Θα συμβεί άλλοι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν και άλλοι να καλούνται να διδάξουν τα συγκεκριμένα εγχειρίδια. Πώς επομένως σχεδιάζετε να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα κατά την εφαρμογή των νέων βιβλίων λόγω της κινητικότητας των εκπαιδευτικών;
  4. Υπάρχει ανάλογη διαδικασία για τα εγχειρίδια των ΕΠΑΛ;
  5. Πόσο θα αυξηθεί το κόστος εκτύπωσης των βιβλίων;
  6. Υπάρχει σχεδιασμός για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην βάση του πολλαπλού βιβλίου;
  7. Ποιες αλλαγές προκαλεί η ύπαρξη διαφορετικών εγχειριδίων στη λειτουργία της Τράπεζας θεμάτων και πώς θα αντιμετωπιστεί;

Ο ερωτών βουλευτής
Στέφανος Παραστατίδης

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

«Νέα Δυτική Ελλάδα» – Σπύρος Σκιαδαρέσης: Επίσκεψη στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων στην Πάτρα

Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…

1 ώρα ago

Φίλιππος Σαχινίδης*: Το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ και οι ρηγματώσεις του.

Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…

2 ώρες ago

«Οινιαδών Ανάπτυξις»: Το Χειμερινό Ηλιοστάσιο στις Οινιάδες!

Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…

3 ώρες ago

Δήμος Αθηναίων: Ανοιχτά θα παραμείνουν σχολικά προαύλια στις επτά Δημοτικές Κοινότητες της πόλης

Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…

15 ώρες ago

Politico: Η ακροδεξιά της Ευρώπης εκμεταλλεύεται την επίθεση στο Μαγδεμβούργο για να χτυπήσει τη μετανάστευση και το Ισλάμ

Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…

16 ώρες ago

Προ των πυλών συμφωνία Χαμάς – Ισραήλ για κατάπαυση του πυρός – Οι συνομιλίες στη Γάζα ολοκληρώθηκαν κατά 90%

Η Χαμάς και δύο ακόμη παλαιστινιακές οργανώσεις (ο Ισλαμικός Τζιχάντ και το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση…

16 ώρες ago