Στην τελευταία παρουσίαση του έργου η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απέκρυψε την αλήθεια για τον σχεδιασμό των έργων αναβάθμισης της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι: «Το 2010 προβλέφθηκε(το flyover) με τη σύνταξη του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών και Μεταφορών για την Θεσσαλονίκη 2010-2020. Την περίοδο 2015-2019 υπήρξε παύση ωρίμανσης του έργου ελλείψει χρηματοδότησης και προσφυγής στο ΣτΕ». Η αλήθεια είναι ότι το ΣΣΜΥΘ(2010-2020) σχεδιάστηκε και μελετήθηκε το 2010, ακυρώθηκε όμως από την κυβέρνηση που προέκυψε από τις εκλογές του 2012, την ίδια επιλογή είχε και η κυβέρνηση 2015-2019. Πόροι υπήρχαν από το Δ’ ΕΣΠΑ, όπως και από το επόμενο, βούληση δεν υπήρχε.
Επίσης το έργο που θα κατασκευαστεί είναι κολοβό, γιατί δεν περιλαμβάνει ζωτικά τμήματα, που θα το καταστήσουν λειτουργικό, ενώ τώρα, ουσιαστικά θα μεταφέρει τα προβλήματα κυρίως ανατολικά, στο τέλος του flyover, όπως και δυτικά στην αρχή του. Ακόμη χειρότερα κατασκευάζεται με το καθεστώς του ΣΔΙΤ, δηλαδή πανάκριβο για τους φορολογούμενους πολίτες, ενώ ο σχεδιασμός του 2010, περιελάβανε Κοινοτική χρηματοδότηση. Ο σχεδιασμός και οι προτεραιότητες του 2010, θα δημιουργούσε πολύ λιγότερα προβλήματα στην διάρκεια της κατασκευής του.
Όπως καταδεικνύεται από τα δεδομένα που καταθέτω παρακάτω, η συνολική αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής, από το Κορδελιό μέχρι την Καλαμαριά, συμπεριλαμβανομένης της συνέχειάς της, τον Οδικό Άξονα «Θεσσαλονίκης- Μουδανιών», μέχρι τον κόμβο Τριαδίου, θα μπορούσε να είχε ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2018. Το πρώτο τμήμα της, από το Κορδελιό μέχρι την Ευκαρπία, δημοπρατήθηκε πριν την κυβερνητική αλλαγή του 2012, και ολοκληρώθηκε το 2018, έστω και με καθυστέρηση τριών χρόνων, από τον χρόνο που όριζε η σύμβαση.
Αναλυτικά, για να γνωρίσουμε την αλήθεια:
Η ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης (ΕΠΘ), από τα τέλη του 2010, έχει Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών (ΣΣΥΜ). Αυτό διαμορφώθηκε από Επιτροπή Ειδικών Επιστημόνων, που συγκροτήθηκε από το ΥΠΟΜΕΔΙ τον Αύγουστο του 2010, οι κατευθύνσεις του παρουσιάστηκαν τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ/Τμήμα Κ-Μ, με συντονισμό του οποίου πραγματοποιήθηκε το επόμενο εξάμηνο η διαβούλευση με όλους τους φορείς της πόλης. Το ΣΣΥΜ, το 2011, μετά από έγκριση του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης( ΟΡΘΕ), δημοσιεύτηκε και στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Η φιλοσοφία σχεδιασμού του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών Μεταφορών (ΣΣΥΜ) βασίστηκε σε τρεις βασικές αρχές: (α) να στοχεύει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των ημερήσιων μετακινήσεων των πολιτών στην περιοχή, οι οποίες να πραγματοποιούνται με τον πλέον πρόσφορο τρόπο, για το κοινωνικό σύνολο, με συνδυασμό μεταφορικών μέσων και υποδομών (ΜΜΜ), με ήπια μέσα μεταφοράς, ανάσχεση της κυκλοφορίας των ΙΧ, εντός του ΠΣΘ, (β) να τυγχάνει όσο το δυνατόν ευρύτερης κοινωνικής αποδοχής (γ) να δομηθεί σε συμβατότητα και συνέργεια με τον χωροταξικό σχεδιασμό και τις γενικότερες αρχές αστικού σχεδιασμού του Επικαιροποιημένου Ρυθμιστικού Σχεδίου της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης, που προωθούσε ο ΟΡΘΕ.
Η Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, ενταγμένη σε ένα ενιαίο πλέγμα οδικών υποδομών, που θα λειτουργούν με συνέργεια, αποτελούσε έργο προτεραιότητας του ενιαίου Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών των Μεταφορών (ΣΣΥΜ) της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης.
Οι κυβερνήσεις από τον Μάιο του 2012, μέχρι τον Ιούλιο του 2019, δεν έδωσαν καμιά συνέχεια στα έργα αυτά. Ευτυχώς που η δημοπράτηση των κόμβων στην Δυτική Εσωτερική Περιφερειακή, έγινε πριν τις εκλογές του Μαΐου του 2012 και έτσι ολοκληρώθηκαν, έστω και σε διπλάσιο χρόνο.
* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» και υποψήφιος βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής στην Α’ Θεσσαλονίκης
Πατήστε και δείτε και τα 304 προηγούμενα άρθρα του Γιάννη Μαγκριώτη
Το Γραφείο του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη ανακοίνωσε ότι προχωρά σε δίωρη παράταση ψηφοφορίας (μέχρι…
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), λόγω της δυσλειτουργία της πλατφόρμα των ηλεκτρονικών εκλογών για τα…
Από το ξεκίνημα της διαδικασίας σήμερα για τις ηλεκτρονικές εκλογές στα υπηρεσιακά συμβούλια γινόμαστε δέκτες…
Με έντονες αναφορές στην αντιπολίτευση και στην κατάσταση στην οποία παρέλαβε τον Δήμο ο Δήμαρχος Παλλήνης, Χρήστος Αηδόνης τοποθετήθηκε…
Το νέο βιβλίο του Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη «Το χάδι της Κίρκης» θα παρουσιαστεί την Κυριακή 3/11…
Στις συναντήσεις στην Αθήνα με την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον Έλληνα…