Πιερρακάκης: Άμεσα η ρύθμιση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια – Η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία και το νέο σύστημα καταγραφής κενών για αναπληρωτές [Βίντεο]

0

Ο υπουργός Παιδείας,  Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Επίλογος» με τον Απόστολο Μαγγηριάδης, τόνισε ότι «το δημόσιο πανεπιστήμιο παραμένει η ναυαρχίδα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και χρειάζεται περαιτέρω ενίσχυση και βελτίωση για να μεγιστοποιήσει τις αποδόσεις του. Δεν μπορεί όμως να εξακολουθούμε να διατηρούμε στη χώρα μια παγκόσμια ιδιαιτερότητα, ένα κρατικό μονοπώλιο στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Συμπλήρωσε πως «για τον λόγο αυτό προχωράμε σε νομοθετική πρωτοβουλία που θα έρθει άμεσα στη Βουλή, αφού πρώτα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο πριν το τέλος της χρονιάς, ώστε γρήγορα να κινηθούμε και να καταφέρουμε να αντλήσουμε από τις μεγάλες δυνατότητες που τόσα χρόνια δεν τις έχουμε εκμεταλλευτεί για διάφορους λόγους».

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε πως το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το Φεβρουάριο με δυο μαθήματα, τα Μαθηματικά και τη Γλώσσα και πως στόχος είναι το Σεπτέμβρη του 24, στην εκκίνηση της επόμενης σχολικής χρονιάς, να παρέχει το υπουργείο ενισχυτική διδασκαλία δωρεάν ψηφιακά για όλη την επικράτεια.

Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς διευκρίνισε πως το νέο σύστημα καταγραφής αναγκών και αντικειμενικών τοποθετήσεων είναι σε συνεχή διαμόρφωση, ώστε στις αρχές της σχολικής χρονιάς να αποτελεί μια νέα κατάκτηση για το χώρο και να μπορεί να απαντάει άμεσα και στις ανάγκες που δημιουργούνται.
«Είναι δεδομένο ότι πρέπει να πάμε σε μόνιμες προσλήψεις, σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Αυτό έχει ήδη γίνει σε μεγάλο βαθμό. Έτσι τα τελευταία τέσσερα χρόνια είχαμε 28.000 μόνιμους διορισμούς. Αλλά σε πρώτο επίπεδο χρειαζόμαστε ένα καλύτερο σύστημα αποτύπωσης των εκπαιδευτικών αναγκών. Έχουμε πάρα πολλές σχολικές μονάδες, χιλιάδες σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, έχουμε χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Το πώς τα κενά αυτά, όπως αποτυπώνονται, θα σας έλεγα σήμερα στο χάρτη ή στην υφιστάμενη διαδικασία, μεταφράζονται σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, είναι κάτι το οποίο μας απασχολεί.
Θεωρούμε ότι μπορεί να βελτιωθεί κατά πολύ ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό, έτσι ώστε πραγματικά να αποτυπώνονται οι ανάγκες. Να το πω απλά το σύστημα αυτό είναι ήδη υπό διαμόρφωση, είναι ήδη σε εξέλιξη. Θεωρούμε ότι στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα είναι έτοιμο και αυτό θα μας βοηθήσει να δούμε την πλήρη αποτύπωση των εκπαιδευτικών αναγκών.
Δηλαδή αυτό πρακτικά, αυτό το ψηφιακό σύστημα πώς θα βοηθήσει τους αναπληρωτές και πώς θα βοηθήσει και τα ίδια τα σχολεία και τους μαθητές στα σχολεία; Καταρχήν στους αναπληρωτές υπάρχει το εξής πρόβλημα, ενημερώνονται πάρα πολύ αργά και ταλαιπωρούνται.
Το κόστος είναι πολύ μεγάλο για τους ίδιους, τις οικογένειές τους κλπ. Η διαδικασία όλη αυτή πρέπει να έρθει πιο νωρίς. Το σύστημα αυτό λοιπόν θα μας επιτρέψει η διαδικασία αυτή να έρθει πιο νωρίς. Η σύλληψη είναι το ότι έχουμε εν πολλοίς, με εξαίρεση την πρώτη δημοτικού αποτυπωμένο, τον σχολικό πληθυσμό. Ξέρουμε δηλαδή χοντρικά θα σας πω με πολύ μεγάλη λεπτομέρεια ποιες είναι οι απαιτήσεις. Ξέρουμε επίσης ποια είναι η κείμενη νομοθεσία, δηλαδή υπό ποιες προϋποθέσεις χρειάζονται, πόσοι εκπαιδευτικοί που αυτό το οποίο δεν έχουμε αποτυπωμένο ψηφιακά στην πληρότητά του, είναι με βάση όλα αυτά να ορίζουμε ποιες είναι οι εκπαιδευτικές ανάγκες.
Αυτό ακόμη δεν το έχουμε κατακτήσει. Θα το κατακτήσουμε τώρα με όλα τα εργαλεία τα οποία αποκτούμε από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα ψηφιακά εργαλεία και έτσι θα μπορέσουμε την επόμενη χρονιά αφενός να αποτυπώσουμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες γρηγορότερα, δεύτερον, να τις αποτυπώσουμε πιο αξιόπιστα με έναν τρόπο συστηματικό, τεκμηριωμένο, θεμελιωμένο από το ίδιο το σύστημα, γιατί θα βλέπουμε τα στοιχεία στην πραγματικότητα και με έναν τρόπο που σέβεται ακόμα περισσότερο τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός θα ξέρει πολύ νωρίτερα το ποια κενά θα κληθεί να γεμίσει. Να το πω νωρίτερα μάλιστα».

Δείτε σε βίντεο τη συνέντευξη του κ. Πιερρακάκης στη ΕΡΤ

Share.

Comments are closed.