Επειδή πολύς λόγος γίνεται για θέματα της πόλης μας, όχι με στοιχεία αλλά με προεκλογικές κραυγές, οφείλουμε να ενημερώσουμε με σαφήνεια όλους τους δημότες.
Τα τελευταία 6 χρόνια έχουν υλοποιηθεί δύο σημαντικά έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Το ένα αφορούσε στην κατασκευή αγωγών ομβρίων σε διάφορες περιοχές του κεντρικού αστικού ιστού των Βριλησσίων, καθώς και στην κατασκευή του κεντρικού αγωγού ομβρίων της περιοχής «Άνω Βριλήσσια», βορείως της Λεωφόρου Αναπαύσεως. Το δεύτερο αφορούσε στην κατασκευή αγωγών απορροής ομβρίων υδάτων στο τμήμα της οδού Μαινάλου, από την οδό Πλαταιών έως την οδό Ροδόπης, καθώς και στο τμήμα της οδού Ροδόπης από την οδό Μαινάλου έως την οδό Ολύμπου. Τα δύο αυτά έργα ήταν προϋπολογισμού περίπου 4.200.000 €.
Ο Δήμος Βριλησσίων κατέθεσε εγκεκριμένη μελέτη ύψους 8.000.000 € στην Περιφέρεια Αττικής για το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΟΜΒΡΙΩΝ ΜΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΑΝΑΣΧΕΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΤΗΜΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ», δηλαδή για όλη την περιοχή που περικλείεται ανάμεσα στην Ολύμπου και την Αναπαύσεως, το οποίο δημοπρατήθηκε και η σχετική σύμβαση της Περιφέρειας υπογράφεται με τον ανάδοχο τις επόμενες ημέρες.
Παράλληλα, ο Δήμος Βριλησσίων έχει καταθέσει μελέτη ύψους περίπου 4.600.000 €, για την ολοκλήρωση του δικτύου αγωγών ομβρίων στο κέντρο της πόλης, από την οδό Ολύμπου έως την οδό Αττικής, η οποία έχει εγκριθεί από την αρμόδια Επιτροπή της Περιφέρειας και θα προχωρήσει προς χρηματοδότηση.
Τέλος, έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για να εκπονηθεί μελέτη για την αντιπλημμυρική προστασία των Δυτικών Βριλησσίων (πέραν της Λεωφόρου Πεντέλης) ώστε να ολοκληρωθεί και η αντιπλημμυρική προστασία του συνόλου της πόλης μας.
Το ολοκληρωμένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας έχει ψηφισθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βριλησσίων, με την 260/2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Πραγματοποιήθηκαν τουλάχιστον 8 ανοικτές συγκεντρώσεις (τόσο ανά πολεοδομική ενότητα όσο και συνολικά). Διανεμήθηκαν ερωτηματολόγιο και επεστράφησαν άνω των 250 συμπληρωμένων. Δημιουργήθηκε ηλεκτρονική πύλη με αντίστοιχο ερωτηματολόγιο και συμμετείχαν άνω των 600 πολιτών. Παράλληλα, κατατέθηκε και πλήθος υπομνημάτων με γραπτό ή ηλεκτρονικό τρόπο. Όλες οι παρατηρήσεις ελήφθησαν υπόψη στην τελική έκδοση της μελέτης.
Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται υλοποιούνται με κλιμακούμενο χρονικό ορίζοντα εφαρμογής ανάλογα με το μέγεθος, την πολυπλοκότητα και το κόστος υλοποίησης. Προφανώς, δεν μπορούν να υλοποιηθούν όλες οι παρεμβάσεις συγχρόνως.
Η Δημοτική Αρχή έφερε αρχικά προς έγκριση την υλοποίηση πέντε παρεμβάσεων που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε με μεγάλη πλειοψηφία με την 112/2023 απόφαση του την υλοποίηση τριών. Οι τρεις πρώτες παρεμβάσεις επιλύουν θέματα κυκλοφοριακής οργάνωσης και λειτουργίας σε ευαίσθητους και κρίσιμους ως προς την ασφάλεια χώρους, όπως είναι οι σχολικές μονάδες. Ειδικά για την περίπτωση της οδού Κρήτης (ενός δρόμου με συγκεκριμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά), η αλλαγή θεραπεύει το γεγονός ότι ένας πολύ μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος περνάει όλη την ημέρα εμπρός από το 3ο Δημοτικό Σχολείο, το 5ο Νηπιαγωγείο, το ανοικτό πάρκο και την παιδική χαρά με μεγάλους κινδύνους για την ασφάλεια παιδιών και ενηλίκων. Η συλλεκτήρια οδός της περιοχής είναι η 25ης Μαρτίου και από εκεί πρέπει να διοχετεύεται ο κυκλοφοριακός φόρτος. Οι άλλες δύο που θα υλοποιηθούν άμεσα αφορούν την περιοχή γύρω από τον 4ο Παιδικό Σταθμό και τα Σχολεία πέριξ του Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως του Σωτήρος.
Η υλοποίηση ενός Σχέδιου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ευνοεί την ισορροπημένη ανάπτυξη όλων των μορφών μεταφοράς και όχι μόνο του αυτοκινήτου και έχει ως βασικό στόχο την ασφάλεια και την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Με αφορμή τις διάφορες εξαγγελίες παρατάξεων για πιέσεις και υπογραφή συμβάσεων με τον ΔΕΔΔΗΕ, η πραγματικότητα είναι μία. Ο Δήμος Βριλησσίων, με αφορμή τα συνεχόμενα προβλήματα που παρουσιάζονται στο δίκτυο διανομής του ΔΕΔΔΗΕ, έχει ήδη συμφωνήσει για την υπογειοποίηση των καλωδίων μεταφοράς ρεύματος μέσης και μέσης – χαμηλής τάσης στα Βριλήσσια σε μήκος 15 χιλιομέτρων. Το έργο είναι αξίας περίπου 5.000.000 € και θα κατασκευαστεί με χρηματοδότηση και ευθύνη του ΔΕΔΔΗΕ. Το έργο έχει ξεκινήσει να υλοποιείται και το πρώτο τμήμα του θα αρχίσει να παραδίδεται εντός των ημερών.
Όπως μπορεί εύκολα να παρατηρήσει κανείς αναφέρομαι συνεχώς στον Δήμο Βριλησσίων γιατί όλα τα παραπάνω είναι προϊόν συλλογικής προσπάθειας. Η Διοίκηση επιτελεί το καθήκον της, που είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών του Δημότη και πάντοτε η αντιστοίχιση λόγων και πράξεων, που αποδεικνύεται με στοιχεία. Δεν αποτελεί ιερό αγώνα κανενός μεμονωμένα και προφανώς αφορά και στους δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης.
* O Κωνσταντίνος Βαφειάδης είναι δήμαρχος Βριλησσίων και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας»
H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…
Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…
Τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή το “4th Parliamentarian Forum: Strategies Against the Far Right” του…
Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…
Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…
Την αποχώρησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχαν προαναγγείλει,έκαναν γνωστή η Θεοδώρα Τζάκρη και η…