Categories: Κοινωνία

Λαμία-Πάτρα σε 1,5 ώρα: Ξεκινάει το μεγάλο έργο που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την έναρξη των εργασιών στον οδικό άξονα Μπράλος-Άμφισσα, τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, ο οποίος θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού για το Λαμία-Πάτρα σε 1 ώρα 30 λεπτά.
Ήδη έχει εγκριθεί ο προϋπολογισμός από το υπουργείο Υποδομών, ύψους 256,87 εκατ., με ανάδοχο την ΑΒΑΞ. Η σύμβαση κατασκευής του έργου υπογράφηκε στις 15/2.
Το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για τη μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρίζουν αναβάθμισης.
Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας – Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία – Καρδίτσα – Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος).
Ανάδοχος του έργου, προϋπολογισμού 260 εκατ. ευρώ, είναι η ΑΒΑΞ και η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Η ακτινογραφία του έργου
Το Μπράλος-Άμφισσα αποτελεί έναν νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 25 χλμ. που χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:

  • 1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
  • 2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)
  • Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, η οποία έχει κατασκευαστεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης.
  • Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και, επίσης, δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσα.
  • Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα θα έχει πλάτος 11 μ. με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,75 μ., ενώ ένα μέρος των ερεισμάτων έχει ασφαλτοστρωθεί δημιουργώντας μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (Λ.Π.Χ.) ανά κατεύθυνση, πλάτους 1,50 μέτρου.

Πρόκειται για τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, που με τη σειρά του θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τον Ε65, την Ιόνια Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος), δίνοντας τέλος στην απομόνωση πολλών περιοχών της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.
Με την ολοκλήρωση του διαγώνιου οδικού άξονα η απόσταση των 185 χλμ. μεταξύ Λαμίας και Πάτρας που διανύεται σε περισσότερες από 3 ώρες θα μειωθεί στα 160 χλμ. και ο χρόνος ταξιδιού θα συρρικνωθεί στη 1,5 ώρα.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Το ελικόπτερο που μετέφερε τον Πρόεδρο του Ιράν Ραΐσι συνετρίβη Σε εξέλιξη οι έρευνες για επιζώντες

Το ελικόπτερο που μετέφερε τον Ιρανό Πρόεδρο Εμπραχίμ Ραΐσι (Ebrahim Raisi) και τον υπουργό Εξωτερικών…

10 ώρες ago

Εξετάσεις PISA: Στάση εργασίας κήρυξε η ΔΟΕ την Τετάρτη 22/05/2024, με στόχο την ακύρωση της υλοποίησης αυτών των εξετάσεων

Η Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) με ανακοίνωσή της αναλύει τους λόγους για τους οποίους είναι…

22 ώρες ago

Σοκ στο Μεσολόγγι: 15χρονος υπό την απειλή μαχαιριού λήστεψε13χρονο

Ένα ακόμη περιστατικό παραβατικότητας και βίας ανηλίκων απασχόλησε τις αστυνομικές αρχές αυτή τη φορά στο Μεσολόγγι. Σύμφωνα…

1 ημέρα ago

Οι Χούθι χτύπησαν ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά στην Ερυθρά Θάλασσα – Δεν υπάρχουν θύματα – Το πλοίο συνεχίζει το ταξίδι του

Ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά έπληξαν με βαλλιστικό πύραυλο οι Χούθι. Η επίθεση σημειώθηκε περίπου…

2 ημέρες ago

Ερώτηση στη Βουλή του Στέφανου Παραστατίδη για την Ελληνική PISA

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατέθεσε ο Βουλευτής Κιλκίς και Υπεύθυνος ΚΤΕ…

2 ημέρες ago

Βαγγέλης Βουτσινάκης* : Ζωή κάτω απ’ τον ίδιο ουρανό…

...Αυτή η εμβληματική -τολμώ να γράψω- αποστροφή του Παναγή Παναγιωτόπουλου* όταν αναφέρεται στις κοινές προσλαμβάνουσες,…

2 ημέρες ago