Categories: Κοινωνία

Λαμία-Πάτρα σε 1,5 ώρα: Ξεκινάει το μεγάλο έργο που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την έναρξη των εργασιών στον οδικό άξονα Μπράλος-Άμφισσα, τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, ο οποίος θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού για το Λαμία-Πάτρα σε 1 ώρα 30 λεπτά.
Ήδη έχει εγκριθεί ο προϋπολογισμός από το υπουργείο Υποδομών, ύψους 256,87 εκατ., με ανάδοχο την ΑΒΑΞ. Η σύμβαση κατασκευής του έργου υπογράφηκε στις 15/2.
Το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για τη μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρίζουν αναβάθμισης.
Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας – Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία – Καρδίτσα – Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος).
Ανάδοχος του έργου, προϋπολογισμού 260 εκατ. ευρώ, είναι η ΑΒΑΞ και η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Η ακτινογραφία του έργου
Το Μπράλος-Άμφισσα αποτελεί έναν νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 25 χλμ. που χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:

  • 1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
  • 2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)
  • Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, η οποία έχει κατασκευαστεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης.
  • Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και, επίσης, δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσα.
  • Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα θα έχει πλάτος 11 μ. με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,75 μ., ενώ ένα μέρος των ερεισμάτων έχει ασφαλτοστρωθεί δημιουργώντας μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (Λ.Π.Χ.) ανά κατεύθυνση, πλάτους 1,50 μέτρου.

Πρόκειται για τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, που με τη σειρά του θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τον Ε65, την Ιόνια Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος), δίνοντας τέλος στην απομόνωση πολλών περιοχών της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.
Με την ολοκλήρωση του διαγώνιου οδικού άξονα η απόσταση των 185 χλμ. μεταξύ Λαμίας και Πάτρας που διανύεται σε περισσότερες από 3 ώρες θα μειωθεί στα 160 χλμ. και ο χρόνος ταξιδιού θα συρρικνωθεί στη 1,5 ώρα.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Οι τελευταίες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2024 που ανακοινώνονται πιθανότατα στις 29 Ιουλίου

Τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου με την πιθανότερη ημερομηνία να είναι τη Δευτέρα 29 Ιουλίου,…

2 ώρες ago

Ο πρόεδρος Μπάιντεν αποχωρεί από την προεδρική κούρσα και υποστηρίζει την Κάμαλα Χάρις

Κάτω από το βάρος αυξανόμενων πιέσεων και όντας αντιμέτωπος με ολοένα ευρύτερη αμφισβήτηση εξαιτίας των…

9 ώρες ago

Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Ξεπέρασαν τα 100 τα άρθρα του νόμου Κεραμέως που τροποποίησε ο κ. Πιερρακάκης

Δεύτερη φορά ο ίδιος υπουργός παιδείας φέρνει προς τροποποίηση άρθρα του νόμου Κεραμέως του 2022,…

9 ώρες ago

Μεσολόγγι – Όλγα Δασκαλή: Χτίστε με πέτρα, αφήστε τα άχυρα. Οχυρωθείτε κ. Δήμαρχε και διοικήστε με διαφάνεια, σοβαρότητα και ουσία

«Ενώ θα έπρεπε να συζητάμε θέματα ουσίας όπως το νομοσχέδιο για τον τουρισμό, την ενίσχυση…

11 ώρες ago

Formula 1 – Hungarian GP: Πρώτη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι – Η McLaren τα έκανε θάλασσα με τους οδηγούς της

Με μια απίστευτη εμφάνισή της η McLaren κατάφερε να πετύχει το απόλυτο στο Grand Prix…

22 ώρες ago

Νέα ηλεκτρονική απάτη με email που στέλνει ο «Αρχηγός της Αστυνομίας» για υπόθεση πορνογραφίας

Τον κώδωνα του κινδύνου προς τους πολίτες κρούει η ΕΛΑΣ, καθώς έχει κάνει την εμφάνισή…

24 ώρες ago