Η συνδικαλιστική παράταξη της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) με ανακοίνωσή της, αναφέρεται μεταξύ των άλλων και στα υπάρχοντα κενά που δεν έχουν καλυφθεί, στην περικοπή του αριθμού εκπαιδευτικών που στηρίζουν την Ειδική Αγωγή καθώς και στο ανακθώδες ζήτημα της εύρεσης στέγης από τους εκπαιδευτικούς στους τουριστικούς προορισμούς.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΕΚ
«Η έναρξη της σχολικής χρονιάς συνοδεύτηκε από τις φοβερές καταστροφές που χτύπησαν τη Θεσσαλία σε μια συνέχεια του δράματος που βίωσε ο Έβρος και η Ροδόπη. Η ανάγκη να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εξομάλυνση στο συντομότερο χρονικό διάστημα των συνθηκών που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία είναι επιτακτική. Την ίδια στιγμή που η χώρα ταλανίζεται από αυτή την απίστευτη διαδοχή καταστροφών, τα εκπαιδευτικά πράγματα χαρακτηρίζονται από ένα σύνθετο ψηφιδωτό δυσκολιών και προβλημάτων.
Ένας μεγάλος αριθμός κενών στα σχολεία της χώρας δεν έχει καλυφθεί (την ώρα που δεν έχει δημοσιοποιηθεί ο ακριβής αριθμός τους) και διαμορφώνεται μια εξαιρετικά δύσκολη συνθήκη για την ομαλή λειτουργία τους. Εντύπωση προκαλεί επίσημη (;) τοποθέτηση ότι οι ελλείψεις σε χημικούς οφείλονται στο ότι επιλέγουν να εργαστούν στη φαρμακοβιομηχανία την ώρα που πολλοί συνάδελφοι που είναι στους πίνακες των αναπληρωτών περιμένουν με αγωνία. Στην προβληματική αυτή κατάσταση έρχεται να προστεθεί το ¨ομιχλώδες τοπίο¨ σε διάφορες περιοχές της χώρας που αφορά τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Παρατηρούνται αντινομίες και στρεβλώσεις αλλά και προβλήματα που προκύπτουν για εκπαιδευτικούς αναφορικά με το αν δικαιούνται οδοιπορικά παρά τις αποστάσεις που διανύουν.
Μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση διαμορφώνεται και στο πεδίο της ειδικής αγωγής με την επιλογή του Υπουργείου να προχωρήσει σε περικοπές του αριθμού προσλήψεων εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης –Συνεκπαίδευσης για τη νέα σχολική χρονιά διαμορφώνοντας συνθήκες που εξασθενίζουν σημαντικά την προσπάθεια αυτή. Αλλά και στο διοικητικό πεδίο η καθυστέρηση της επιλογής των υποδιευθυντών– μέσω ενός νομοθετικού πλαισίου που ενισχύει την αποσυλλογικοποίηση των διαδικασιών -έχει οδηγήσει στο να μην υπάρχουν υποδιευθυντές σε αρκετές σχολικές μονάδες και συγχρόνως τη βεβαιότητα αναταράξεων στον προγραμματισμό των σχολείων μέσα στη χρονιά καθώς η αλλαγή των υποδιευθυντών θα σημάνει την αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων. Αυτό θα προκύψει καθώς θα υπάρξουν αλλαγές στο ωράριο όσων θα γίνουν αλλά και όσων θα σταματήσουν να είναι υποδιευθυντές. Μια αναταραχή που θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν το Υπουργείο αναλάμβανε έγκαιρα τις κατάλληλες πρωτοβουλίες για την επιλογή των υποδιευθυντών μέσα στο καλοκαίρι ώστε να μην παρατηρούνταν αυτά τα προβλήματα μέσα στη διάρκεια της χρονιάς.
Οι πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου χαρακτηρίζονται και από ένα ιδιαίτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί που καλούνται από την Πολιτεία να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε τουριστικούς προορισμούς της επικράτειας: την εύρεση κατοικίας. Οι εξωφρενικές τιμές των ενοικίων οδηγούν σε αδιέξοδο και απελπισία τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες τους. Το ζήτημα αναδεικνύει τον αδιάφορο και απαξιωτικό τον τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία αντιμετωπίζει το πολύτιμο ανθρώπινο κεφάλαιο της, ενώ θα μπορούσε να εκπονήσει πολιτικές για την ενίσχυση των ανθρώπων αυτών. Η εικόνα απελπισίας των εκπαιδευτικών επηρεάζει ουσιαστικά και τη λειτουργία των σχολείων.
Όλα αυτά τα προβλήματα διαμορφώνουν μια δύσκολη πραγματικότητα η οποία δημιουργεί εμπόδια στην αποστολή του δημόσιου σχολείου.
Πολιτεία και κοινωνία οφείλουν να μη μείνουν αδιάφορες.
Έχουν πολιτική ευθύνη να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα αυτά.»