Τομέας Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής: Για ποια «μεταρρύθμιση» μίλησε ο κ. Πρωθυπουργός;

Η αναφορά του κ. Μητσοτάκη στις Προγραμματικές Δηλώσεις του για «συνέχιση της μεταρρύθμισης» αποτελεί πρόκριμα για την κατανόηση της πολιτικής, που θα ακολουθηθεί από την κυβέρνηση της Ν.Δ.
Αλλά ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής της «μεταρρύθμισης»; Σε ποια πεδία έγινε εκσυγχρονισμός και εκδημοκρατισμός του εκπαιδευτικού συστήματος; Όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος: μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς βίωσαν μια πολιτική που χαρακτηρίστηκε από  αντιμεταρρυθμιστικό περιεχόμενο, από εγκατάλειψη των δημόσιων σχολείων και των πανεπιστημίων, από την εκχώρηση τομέων της δημόσιας παιδείας στους ιδιώτες, από ανύπαρκτο ενδιαφέρον για τους εκπαιδευτικούς και τους πανεπιστημιακούς καθηγητές, από πνεύμα αυταρχισμού και έλλειψης διαλόγου.
● Γιατί δεν άλλαξε ούτε ένα σχολικό βιβλίο;
● Γιατί δεν δημιουργήθηκε ούτε μία νέα σχολική βιβλιοθήκη ούτε ένα σχολικό εργαστήριο;
● Γιατί το πολλαπλό σχολικό βιβλίο βρέθηκε «στο πουθενά»;
● Γιατί δεν έγινε καμιά επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αντιστοιχισμένη με την εκπαιδευτική πραγματικότητα;
● Γιατί η Ειδική Αγωγή και η Συμπερίληψη και η Επαγγελματική Εκπαίδευση συνάντησαν την πλήρη αδιαφορία
● Γιατί υποβαθμίστηκαν τα Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και τα Εργαστήρια Πληροφορικής; Καμία απάντηση, καμία αυτοκριτική. Αυτή η πρακτική θα συνεχιστεί;
Ο κ. Μητσοτάκης δεν έθεσε καμιά ολοκληρωμένη πολιτική πρόταση για τον μετασχηματισμό και την εξέλιξη της δημόσιας εκπαίδευσης στις Κοινωνίες της Γνώσης. Αποσπασματικές προτάσεις για την προσχολική αγωγή, τα σχολικά κτίρια, τα πρότυπα σχολεία, την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος
Ο εξαγγελθείς ψηφιακός εκσυγχρονισμός (καλοδεχούμενος αλλά με σχέδιο ενταγμένο στη βασική αποστολή της παιδείας) αφορά το διοικητικό μέρος της εκπαίδευσης. Δεν εμφανίστηκε πουθενά η συσχέτισή του με τη διδασκαλία, με το μαθησιακό περιεχόμενο, με την παιδαγωγική.
Είναι καταλυτικής σημασίας η ενεργοποίηση του Εθνικού Συμβουλίου για την Παιδεία, ως το όχημα που θα κάνει πραγματικότητα τον συστηματικό διάλογο και την επιδίωξη για ευρύτερες συναινέσεις στην εκπαίδευση. Αν η κυβερνητική πλειοψηφία ομνύει, όπως διατείνεται, στην ανάγκη των συναινέσεων, ας κάνει πράξη την πρόταση του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής.
Για εμάς, είναι προτεραιότητα:
α) η μεταρρύθμιση στο περιεχόμενο του σχολείου αναδεικνύοντας τον πολιτισμικό, τον κοινωνικό και τον παιδαγωγικό ρόλο του,
β) η ενίσχυση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας ως βασικό κοινωνικό αγαθό, ως εθνική προτεραιότητα,
γ) η άμβλυνση των ανισοτήτων και
δ) η θεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτηρίου στο Λύκειο!

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Ημερίδα για την ενδοσχολική βία & παραβατικότητα στο Αγρίνιο

Το Σχολικό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου- Λυκείου Αγρινίου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.) το…

4 ώρες ago

Cine ΑΡΓΩ: Πέμπτη 23/5 προβολή του ντοκιμαντέρ “ΕΜΠΡΟΣ: ένα ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο”

Σε κάθε δραστηριότητα που γίνεται θεσμός υπάρχουν εκείνες οι στιγμές που αξίζουν λίγο παραπάνω, που…

4 ώρες ago

Νεκρός ο πρόεδρος του Ιράν, Εμπραχίμ Ραΐσι και η συνοδεία του – Ποιος ήταν ο πρόεδρος του Ιραν [Φωτο]

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στο θρίλερ με τη συντριβή του ελικοπτέρου του Ιρανού προέδρου, με τα ιρανικά…

6 ώρες ago

Το ελικόπτερο που μετέφερε τον Πρόεδρο του Ιράν Ραΐσι συνετρίβη Σε εξέλιξη οι έρευνες για επιζώντες

Το ελικόπτερο που μετέφερε τον Ιρανό Πρόεδρο Εμπραχίμ Ραΐσι (Ebrahim Raisi) και τον υπουργό Εξωτερικών…

18 ώρες ago

Εξετάσεις PISA: Στάση εργασίας κήρυξε η ΔΟΕ την Τετάρτη 22/05/2024, με στόχο την ακύρωση της υλοποίησης αυτών των εξετάσεων

Η Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) με ανακοίνωσή της αναλύει τους λόγους για τους οποίους είναι…

1 ημέρα ago

Σοκ στο Μεσολόγγι: 15χρονος υπό την απειλή μαχαιριού λήστεψε13χρονο

Ένα ακόμη περιστατικό παραβατικότητας και βίας ανηλίκων απασχόλησε τις αστυνομικές αρχές αυτή τη φορά στο Μεσολόγγι. Σύμφωνα…

2 ημέρες ago