Τομέας Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής: Η δημοκρατική εκπαίδευση ανοίγει δρόμους προόδου!

0

Ανάπτυξη ενός σύγχρονου Κοινωνικού κράτους και διαμόρφωση αναδιανεμητικών πολιτικών.

  • Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία. Ολόπλευρη στήριξή της, ως εθνική υπόθεση, ως πρώτιστο κοινωνικό αγαθό. Είμαστε αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση των δομών και των λειτουργιών της εκπαίδευσης.
  • Σχολείο του Πολιτισμού, της Διαπαιδαγώγησης, της Τέχνης. Μεταρρύθμιση στο σημερινό σχολείο πέραν της βασικής αποστολής του στην απόκτηση της θεσμικής Γνώσης.
  • Ποιότητα στην εκπαίδευση. Εκσυγχρονισμός του περιεχομένου της μάθησης. Προώθηση των 16 δεικτών ποιότητας στην εκπαίδευση με βάση τη θεώρηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με ανανέωση των ιδιαίτερων εθνικών χαρακτηριστικών.
  • «Περισσότερη Ευρώπη» στην εκπαίδευση με εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών. Αναδεικνύουμε τον «Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης 2030» με τις έξι διαστάσεις της Ε.Ε.: ποιότητα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, ένταξη, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτές, τριτοβάθμια εκπαίδευση, γεωπολιτική διάσταση και Ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης.
  • Άμβλυνση των ανισοτήτων. Συστηματικά προγράμματα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης από τα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσης. Προαγωγή πολιτικών για «ίσες ευκαιρίες» στους νέους και στις νέες.
  • Σχολείο συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για όλους μαθητές και τις μαθήτριες. Σε ενδιάμεσο στάδιο, ολόπλευρη στήριξη της Ειδικής Αγωγής και των δομών της.
  • Ψηφιακός μετασχηματισμός. Συστατικό στοιχείο των νέων προκλήσεων. Να συνεργεί στην καλύτερη φυσική λειτουργία του σχολείου και των εκπαιδευτικών και να μην τα υποκαθιστά.

Πολιτική προτεραιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, στην Κατάρτιση και στη Δια Βίου Μάθηση.
Μέτρα ενίσχυσης και ουσιαστικής σύνδεσης της οικογένειας και του σχολείου.

  • Εθνικό Απολυτήριο του Λυκείου. Θεσμός – απόρροια της γενικότερης μεταρρυθμιστικής πολιτικής μας, που θα προσδώσει αξιοπιστία στο Λύκειο και θα επιλύσει οριστικά το διαρκώς μεταβαλλόμενο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Διαμόρφωση σταθερών δομών σε όλη τη χώρα για τη μόνιμη και συστηματική ενίσχυση του παιδαγωγικού και επιστημονικού ρόλου των εκπαιδευτικών. Είναι στοιχείο καθοριστικό για τη συνεχή βελτίωση της εκπαίδευσης. Πραγματοποιείται εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών και για τους νεοδιόριστους πριν αρχίσουν τα μαθήματα στα σχολεία τον Σεπτέμβριο.
  • Διατήρηση της εποπτείας και της ευθύνης της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στο Υπουργείο Παιδείας. Εργασιακή ασφάλεια στους εκπαιδευτικούς.
  • Διαμόρφωση του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας. Πανεπιστημιακά και κοινωνικά κριτήρια για την ανάπτυξή του με βασικό στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της χώρας. Όχι στους λαϊκισμούς και στους τοπικισμούς.

Το Πανεπιστήμιο στις νέες εποχές
Η νέα κυβέρνηση οφείλει να αποφασίσει για την Εθνική Στρατηγική στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρέπει να αποφασίσει πόσα πανεπιστήμια πρέπει να έχει η χώρα, πόσα Τμήματα για κάθε γνωστικό πεδίο (π.χ. πόσα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, πόσα Τμήματα Νοσηλευτικής κ.λπ.). Είναι ανάγκη να πραγματοποιηθεί εθνική μελέτη για τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες του τόπου.

Οποιαδήποτε πρόταση για εκσυγχρονιστικές μεταρρυθμίσεις της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να συνδέεται με αντίστοιχες μεταρρυθμιστικές προτάσεις για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, γιατί διαφορετικά οι προτεινόμενες αλλαγές δεν πρόκειται να αποδώσουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Διαμόρφωση των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων των πτυχιούχων λαμβάνοντας υπόψη το Ευρωπαϊκό Επίπεδο Προσόντων.

  • Αλλαγή παραδείγματος στη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης. Στις νέες εποχές της Γνώσης, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης λογίζεται ως επένδυση και όχι ως δαπάνη!
  • Αναδιάρθρωση του Ταμείου Ανάκαμψης για ενίσχυση της εκπαίδευσης.
  • Επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας. Ο θεσμικός, κοινωνικός και πολιτικός διάλογος για την παιδεία είναι πνοή δημιουργίας για την εκπαίδευση.
  • Οικονομική στήριξη των πανεπιστημιακών καθηγητών και των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου – όλων των συντελεστών που το διαμορφώνουν. Βασική κατεύθυνση η συνεχής και συστηματική βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Δημοκρατικός προγραμματισμός.
Share.

Comments are closed.