Τομέας Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής: Αποτίμηση του εκπαιδευτικού, κυβερνητικού έργου της Ν.Δ. (2019 – 2023)

0

Στο σύνολό της η εκπαιδευτική πολιτική της Ν.Δ. αυτής της περιόδου χαρακτηρίζεται από: το αντιμεταρρυθμιστικό περιεχόμενο, την παραμέληση της δημόσιας εκπαίδευσης, τις ιδιωτικοποιήσεις, την στενή κομματική πρακτική, τον γενικευμένο αυταρχισμό, τον χειρισμό οποιασδήποτε αλλαγής με όρους επικοινωνίας, τις αποφάσεις με έντονες αντιφάσεις και προχειρότητα – που δείχνουν την απουσία πολιτικού σχεδιασμού για την παιδεία -, τις αλλαγές απλά για να εξαγγελθούν, χωρίς να στηρίζονται.

Όσον αφορά την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

  • Δεν έδωσε καμιά προοπτική στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Το όλο περιεχόμενο του σχολείου όχι μόνο παρέμεινε στάσιμο αλλά έκανε και βήματα προς τα πίσω (καλλιτεχνικά μαθήματα, κατάργηση του Project στο λύκειο κ.ά).
  • Υποβαθμίστηκε το πολιτιστικό του πεδίο.
  • Δεν ανανεώθηκαν καθόλου τα βιβλία. Δεν ενισχύθηκαν καθόλου οι σχολικές βιβλιοθήκες ούτε τα σχολικά εργαστήρια.
  • Δεν υλοποίησε ποτέ ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
  • Δεν πήρε κανένα μέτρο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης.
  • Οι ανισότητες στην εκπαίδευση εντάθηκαν και λόγω της χρόνιας οικονομικής κρίσης και της πανδημίας.
  • Δεν κατέγραψε ποτέ το μαθησιακό κενό των μαθητών, που προέκυψε από τη θεσμική υποεκπαίδευση με την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης.
  • Δεν έστειλε ποτέ στοιχεία σε διεθνείς οργανισμούς για το βαθμό ελλειμματικής λειτουργίας των σχολείων λόγω πανδημίας και τηλεκπαίδευσης.
  • Δεν άσκησε καμιά πολιτική για την έστω μερική κάλυψη του μαθησιακού κενού λόγω του ελλειμματικού χαρακτήρα της τηλεκπαίδευσης.
  • Απέτυχε στην αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στα σχολεία.
  • Αύξησε την γραφειοκρατία των σχολείων σε βάρος της παιδαγωγικής τους λειτουργίας.
  • Διαμόρφωσε ευνοϊκή πολιτική για τα Κολέγια και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους.
  • Δεν αντιμετώπισε τα επαγγελματικά δικαιώματα πολλών πτυχιούχων.
  • Η χρηματοδότηση δεν κάλυπτε ούτε τις στοιχειώδεις λειτουργίες σχολείων και πανεπιστημίων.
  • Οι δημόσιες επενδύσεις ήταν εξαιρετικά ανεπαρκείς.
  • Το Ταμείο Ανάκαμψης δεν τροφοδότησε την εκπαίδευση σύμφωνα με τις ανάγκες της και με τις προκλήσεις της γνωσιοκεντρικής εποχής μας.
  • Δεν προχώρησε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Δεν αξιοποίησε το Φωτόδεντρο.
  • Τροποποιούσε συνεχώς και μάλιστα με αρνητικό πρόσημο το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως αποτέλεσμα του μη βιώσιμου νόμου που εφάρμοσε.
  • Απέτυχε στην φύλαξη των πανεπιστημίων.
  • Νομοθέτησε αντιδημοκρατικό και ανεφάρμοστο θεσμικό πλαίσιο για τα Συμβούλια Διοίκησης των Πανεπιστημίων.
  • Δεν πήρε κανένα μέτρο στήριξης των εκπαιδευτικών. Μόνοι τους οι εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν τα πολλαπλά προβλήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και μετά από αυτή.
  • Δεν αντιμετώπισε τα μισθολογικά προβλήματα των εκπαιδευτικών και των πανεπιστημιακών καθηγητών. Δεν τα συζήτησε καν. Δίνει μόνο «θολές» και ανέξοδες μετεκλογικές υποσχέσεις.
  • Δεν συνεργάστηκε με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Αντίθετα ήταν σε μόνιμη αντιπαράθεση.
  • Αντί για διάλογο επέδειξε πολιτική πυγμής.
  • Εφάρμοσε μέτρα απαξίωσης του συνδικαλισμού.
  • Η όλη πολιτική της βρήκε αντίθετα τα πολιτικά κόμματα, τα κοινωνικά κινήματα, τους εκπαιδευτικούς φορείς.
  • Δεν επεδίωξε καμιά συναίνεση. Οδηγός της ήταν η αυταρχική επιβολή!
Share.

Comments are closed.