Στο σύνολό της η εκπαιδευτική πολιτική της Ν.Δ. αυτής της περιόδου χαρακτηρίζεται από: το αντιμεταρρυθμιστικό περιεχόμενο, την παραμέληση της δημόσιας εκπαίδευσης, τις ιδιωτικοποιήσεις, την στενή κομματική πρακτική, τον γενικευμένο αυταρχισμό, τον χειρισμό οποιασδήποτε αλλαγής με όρους επικοινωνίας, τις αποφάσεις με έντονες αντιφάσεις και προχειρότητα – που δείχνουν την απουσία πολιτικού σχεδιασμού για την παιδεία -, τις αλλαγές απλά για να εξαγγελθούν, χωρίς να στηρίζονται.
Όσον αφορά την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:
- Δεν έδωσε καμιά προοπτική στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος.
- Το όλο περιεχόμενο του σχολείου όχι μόνο παρέμεινε στάσιμο αλλά έκανε και βήματα προς τα πίσω (καλλιτεχνικά μαθήματα, κατάργηση του Project στο λύκειο κ.ά).
- Υποβαθμίστηκε το πολιτιστικό του πεδίο.
- Δεν ανανεώθηκαν καθόλου τα βιβλία. Δεν ενισχύθηκαν καθόλου οι σχολικές βιβλιοθήκες ούτε τα σχολικά εργαστήρια.
- Δεν υλοποίησε ποτέ ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
- Δεν πήρε κανένα μέτρο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης.
- Οι ανισότητες στην εκπαίδευση εντάθηκαν και λόγω της χρόνιας οικονομικής κρίσης και της πανδημίας.
- Δεν κατέγραψε ποτέ το μαθησιακό κενό των μαθητών, που προέκυψε από τη θεσμική υποεκπαίδευση με την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης.
- Δεν έστειλε ποτέ στοιχεία σε διεθνείς οργανισμούς για το βαθμό ελλειμματικής λειτουργίας των σχολείων λόγω πανδημίας και τηλεκπαίδευσης.
- Δεν άσκησε καμιά πολιτική για την έστω μερική κάλυψη του μαθησιακού κενού λόγω του ελλειμματικού χαρακτήρα της τηλεκπαίδευσης.
- Απέτυχε στην αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στα σχολεία.
- Αύξησε την γραφειοκρατία των σχολείων σε βάρος της παιδαγωγικής τους λειτουργίας.
- Διαμόρφωσε ευνοϊκή πολιτική για τα Κολέγια και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους.
- Δεν αντιμετώπισε τα επαγγελματικά δικαιώματα πολλών πτυχιούχων.
- Η χρηματοδότηση δεν κάλυπτε ούτε τις στοιχειώδεις λειτουργίες σχολείων και πανεπιστημίων.
- Οι δημόσιες επενδύσεις ήταν εξαιρετικά ανεπαρκείς.
- Το Ταμείο Ανάκαμψης δεν τροφοδότησε την εκπαίδευση σύμφωνα με τις ανάγκες της και με τις προκλήσεις της γνωσιοκεντρικής εποχής μας.
- Δεν προχώρησε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Δεν αξιοποίησε το Φωτόδεντρο.
- Τροποποιούσε συνεχώς και μάλιστα με αρνητικό πρόσημο το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως αποτέλεσμα του μη βιώσιμου νόμου που εφάρμοσε.
- Απέτυχε στην φύλαξη των πανεπιστημίων.
- Νομοθέτησε αντιδημοκρατικό και ανεφάρμοστο θεσμικό πλαίσιο για τα Συμβούλια Διοίκησης των Πανεπιστημίων.
- Δεν πήρε κανένα μέτρο στήριξης των εκπαιδευτικών. Μόνοι τους οι εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν τα πολλαπλά προβλήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και μετά από αυτή.
- Δεν αντιμετώπισε τα μισθολογικά προβλήματα των εκπαιδευτικών και των πανεπιστημιακών καθηγητών. Δεν τα συζήτησε καν. Δίνει μόνο «θολές» και ανέξοδες μετεκλογικές υποσχέσεις.
- Δεν συνεργάστηκε με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Αντίθετα ήταν σε μόνιμη αντιπαράθεση.
- Αντί για διάλογο επέδειξε πολιτική πυγμής.
- Εφάρμοσε μέτρα απαξίωσης του συνδικαλισμού.
- Η όλη πολιτική της βρήκε αντίθετα τα πολιτικά κόμματα, τα κοινωνικά κινήματα, τους εκπαιδευτικούς φορείς.
- Δεν επεδίωξε καμιά συναίνεση. Οδηγός της ήταν η αυταρχική επιβολή!