Categories: Αθλητισμός

Formula 1 – Αυστραλία: Ο Φερστάπεν πήρε τη νίκη στον πιο χαοτικό αγώνα

Το Grand Prix Αυστραλίας, ο τρίτος φετινός αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, ήταν και ένας από τους πιο χαοτικούς στην ιστορία του σπορ. Νικητής αναδείχτηκε ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing, σε έναν αγώνα που σημαδεύτηκε από τρεις διακοπές και ένα ιδιαίτερα επεισοδιακό τέλος, παρόλο που ο τερματισμός έγινε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ο Λούις Χάμιλτον με τη Mercedes-AMG πήρε τη 2η θέση και ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin ήταν 3ος και έκανε το τρία στα τρία στα βάθρα φέτος.
Στην εκκίνηση στο Άλμπερτ Παρκ ξεκίνησαν18 από τα 20 μονοθέσια δεδομένου ότι Σέρχιο Πέρεζ και Βάλτερι Μπότας έκαναν αλλαγές στα μονοθέσιά τους και ξεκίνησαν από το pit lane.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Τζορτζ Ράσελ έκανε πολύ καλή εκκίνηση και πέρασε τον Μαξ Φερστάπεν στην πρώτη στροφή. Ο Ολλανδός αμέσως μετά δέχτηκε την επίθεση του Λούις Χάμιλτον και έχασε άλλη μία θέση, με τις δύο Mercedes να βρίσκονται πλέον μπροστά του.
Πιο πίσω ο Κάρλος Σάινθ κατάφερε να περάσει τον Φερνάντο Αλόνσο και να πάρει την 4η θέση, αλλά αυτά ήταν α μοναδικά καλά νέα για τη Ferrari. Ο Σαρλ Λεκλέρ «στριμώχτηκε» στην εκκίνηση με τον Λανς Στρολ, δέχτηκε ένα χτύπημα από πίσω από τον Καναδό και το μονοθέσιό του βρέθηκε ακινητοποιημένο στην αμμοπαγίδα.
Όταν ο αγώνας ξεκίνησε ξανά, οι τρεις πρώτοι διατήρησαν τις θέσεις τους και σχημάτισαν ένα «τρενάκι», με τον Ράσελ μπροστά και τους Χάμιλτον και Φερστάπεν να ακολουθούν από κοντά.
Λίγο αργότερα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ξαναβγήκε στην πίστα. Ο Άλεξ Άλμπον, που βρισκόταν στην 6η θέση πίσω από τον Αλόνσο, έχασε τον έλεγχο της Williams, χτύπησε στις μπαριέρες και το μονοθέσιό του έμεινε ακινητοποιημένο κατά το ήμισυ μέσα στην πίστα, ενώ ταυτόχρονα σκόρπισε πολλά χαλίκια στην επιφάνειά της.


Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε αμέσως της εμφάνισή του και οι Ράσελ και Σάινθ μπήκαν στα pit για να αλλάξουν ελαστικά. Η κίνηση αυτή είχε θεωρητικά πλεονέκτημα, γιατί δεν έχασαν πολύ χρόνο στα pit, αλλά λίγο αργότερα αποδείχτηκε καταστροφική αφού ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία. Αυτό σημαίνει ότι όλοι επέστρεψαν στα pit και είχαν δικαίωμα να αλλάξουν ελαστικά. Έτσι, ο Ράσελ ήταν ο μεγάλος χαμένος, αφού από την 1η είχε πέσει στην 7η θέση. Ακόμα χειρότερα ήταν τα πράγματα για τον Σάινθ, που βρισκόταν στην 11η θέση, πίσω από τις δύο McLaren.
Μετά και από αυτή τη διακοπή τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid για κανονική εκκίνηση από στάση, με τον Χάμιλτον στην 1η θέση, τον Φερστάπεν δίπλα του στη 2η και τις δύο Aston Martin πίσω τους με τον Αλόνσο στην 3η θέση και τον Στρολ στην 4η.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι τρεις πρώτοι διατήρησαν τις θέσεις τους παρά την επίθεση του Αλόνσο στον Φερστάπεν. Πιο πίσω ο Στρολ έχασε δύο θέσεις από τους Γκασλί και Ράσελ, ο οποίος ανέβηκε στην 5η θέση. Δύο θέσεις κέρδισε ο Σάινθ, που πέρασε και τις δύο McLaren.


Σε κάποια στιγμή το μονοθέσιο του Τζορτζ Ράσελ έβγαλε φλόγες κι επομένως αναγκάστηκε να εγκαταλείψει και βέβαια το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του κάτι που έδωσε μια μικρή ανάσα στον Χάμιλτον, γιατί ο Αλόνσο είχε φτάσει πολύ κοντά του και τον απειλούσε σοβαρά.


Όταν ο αγώνας επανήλθε στην κανονική του ταχύτητα, ο Χάμιλτον αντέδρασε άμεσα στην απειλή του Αλόνσο και ανέβασε το ρυθμό του, αυξάνοντας τη διαφορά στα 2 δευτερόλεπτα και ξεφεύγοντας προσωρινά από τον Ισπανό. Πιο πίσω ο Πέρεζ συνέχισε τις προσπεράσεις και περνώντας τους Οκόν, Πιάστρι και Τσουνόντα είχε πλέον μπει μέσα στη βαθμολογούμενη 10άδα, στην 9η θέση.
Δεδομένου ότι ο Φερστάπεν ήταν εκτός ακτίνας δράσης των υπολοίπων, η προσοχή εστιάστηκε στη μάχη για τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου, τις οποίες διεκδικούσαν με αξιώσεις πέντε οδηγοί. Οι Χάμιλτον, Αλόνσο, Σάινθ, Γκσλί και Στρολ, αν και ο τελευταίος σταδιακά έμενε λίγο πίσω, ακολουθούσαν από κοντά ο ένας τον άλλο και έκαναν αγώνα αναμονής, προσέχοντας τα ελαστικά τους.
Μόλις τέσσερις γύρους πριν από το τέλος του αγώνα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του, όταν ο Κέβιν Μάγκνουσεν άγγιξε τον τοίχο και διέλυσε το πίσω δεξιά ελαστικό του. Τα θραύσματα στην πίστα όμως ήταν τόσο πολλά που οι αγωνοδίκες έβγαλαν την κόκκινη σημαία. Ο αγώνας διακόπηκε και οι οδηγοί επέστρεψαν στο pit lane, περιμένοντας την επανεκκίνηση για ένα σπριντ δύο μόλις γύρων.
Οι οδηγοί πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση για 3η φορά σήμερα, έχοντας φορέσει στα μονοθέσιά τους τη μαλακή γόμα των ελαστικών της Pirelli για να τα δώσουν όλα στους δύο γύρους που θα έκριναν τον αγώνα.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Φερστάπεν ξεκίνησε καλά και κράτησε την πρώτη θέση, όπως και ο Χάμιλτον, που έμεινε μπροστά από τον Αλόνσο. Ο Ισπανός της Aston Martin όμως δέχτηκε ένα χτύπημα από τον Σάινθ και βγήκε εκτός πίστας. Πιο πίσω όμως έγινε μακελειό. Οι δύο Alpine προσέκρουσαν σχεδόν ταυτόχρονα στον τοίχο και προκλήθηκε μια αλυσιδωτή αντίδραση, που ανάγκασε τους αγωνοδίκες να ξαναβγάλουν την κόκκινη σημαία, προτού καν ολοκληρωθεί ο γύρος.
Η απόφασή τους για την επανεκκίνηση ήταν να επαναφέρουν τη σειρά εκκίνησης όπως ήταν στην επανεκκίνηση αλλά αυτήν τη φορά δεν έγινε στατική αλλά πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Και καθώς απέμενε μόλις ένας γύρος, τα μονοθέσια απλώς πέρασαν τον τερματισμό σε παράταξη, με τον Μαξ Φερστάπεν να ανακηρύσσεται -δίκαια- νικητής και τους Λούις Χάμιλτον και Φερνάντο Αλόνσο να συμπληρώνουν το βάθρο στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα. Ακολούθησαν οι Στρολ. Πέρεζ, Νόρις, Χούλκνμπεργκ, Πιάστρι, Ζου και Τσουνόντα. Ο Κάρλος Σάινθ πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην 4η θέση αλλά έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων για τη σύγκρουση με τον Αλόνσο και έπεσε εκτός βαθμών.

Οι βαθμολογίες μετά το GP Αυστραλίας

Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών

α/α Οδηγόε Ομάδα Βαθμοί
1 Max VERSTAPPEN Red Bull Racing 69
2 Sergio PÉREZ Red Bull Racing 54
3 Fernando ALONSO Aston Martin F1 Team 42
4 Lewis HAMILTON Mercedes AMG F1 38
5 George RUSSELL Mercedes AMG F1 21
6 Carlos SAINZ Scuderia Ferrari 20
7 Lance STROLL Aston Martin F1 Team 20
8 Lando NORRIS McLaren Racing 8
9 Nico HULKENBERG Haas F1 6
10 Charles LECLERC Scuderia Ferrari 6
11 Valtteri BOTTAS Alfa Romeo Racing 4
12 Esteban OCON Alpine F1 4
13 Oscar PIASTRI McLaren Racing 4
14 Pierre GASLY Alpine F1 4
15 Guanyu ZHOU Alfa Romeo Racing 2
16 Yuki TSUNODA Scuderia Alpha Tauri 1
17 Kevin MAGNUSSEN Haas F1 1
18 Alexander ALBON Williams Racing 1
19 Logan SARGEANT Williams Racing 0
20 Nyck DE VRIES Scuderia Alpha Tauri 0

Στους κατασκευαστές, η διαφορά που αποκτά η Red Bull Racing αρχίζει να γίνεται πολύ μεγάλη ήδη από τον τρίτο αγώνα της χρονιάς. Οι «ταύροι» απέχουν 58 βαθμούς από τη δεύτερη ομάδα στην κατάταξη, που είναι η Aston Martin. Μεγάλη ανάσα για τη McLaren, που με τους 12 βαθμούς ανέβηκε στην 5η θέση.

Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών

Θ ΟΜΑΔΑ ΒΑΘΜΟΙ
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 123
2 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 65
3 MERCEDES 56
4 FERRARI 26
5 MCLAREN MERCEDES 12
6 ALPINE RENAULT 8
7 HAAS FERRARI 7
8 ALFA ROMEO FERRARI 6
9 WILLIAMS MERCEDES 1
10 ALPHATAURI HONDA RBPT 1

Μετά το τέλος του αγώνα οι πρωταγωνιστές δήλωσαν:
Είχαμε μια πολύ κακή εκκίνηση, στον πρώτο γύρος ήμουν προσεκτικός καθώς είχα πολλά να χάσω. Μετά από αυτό, ο ρυθμός του αυτοκινήτου ήταν γρήγορος. Με αυτές τις κόκκινες σημαίες, δεν ξέρω, δεν καταλαβαίνω πραγματικά. Ήταν χαωτικό, αλλά είχαμε καλό ρυθμό και κερδίσαμε, οπότε αυτό είναι σημαντικό. Είναι υπέροχο να κερδίζεις εδώ, η πρώτη μου νίκη [εδώ] επίσης“.
Max Verstappen, Red Bull
Άτυχος ο George (Russell) σήμερα, πραγματικά άτυχος. Δεν περίμενα να είμαι δεύτερος, οπότε είμαι πολύ ευγνώμων για αυτό. Εξακολουθώ να νιώθω άβολα στο αυτοκίνητο, όμως, οδηγώ όσο καλύτερα μπορώ και δουλεύω όσο πιο σκληρά μπορώ, αλλά παρόλα αυτά, δεδομένου ότι έχουμε πέσει σε επιδόσεις και σε ταχύτητα στην ευθεία ρυθμό, το να είμαστε ψηλά παλεύοντας με την Aston είναι φοβερό. Μπορούμε να κλείσουμε αυτό το χάσμα – θα είναι δύσκολο αλλά όχι αδύνατο”.
Lewis Hamilton, Mercedes
“Είχαμε τρομερή εναλλαγή συναισθημάτων σήμερα, πολλά πράγματα συνέβησαν στην αρχή και την τελευταία μισή ώρα! Η Mercedes ήταν πολύ γρήγορη και ο Lewis έκανε απίστευτη δουλειά – δεν μπορούσα να βρω τον κατάλληλο ρυθμό, αλλά πήραμε την P3. Η πρώτη κόκκινη σημαία μάς βοήθησε να πάρουμε θέσεις, ενώ η δεύτερη δεν βοήθησε. Οι 3η και 4η θέση για την ομάδα είναι, αυτό που λέμε, μια καταπληκτική Κυριακή.”
Fernando Alonso, Aston Martin
Επόμενος αγώνας είναι το GP Αζερμπαϊτζάν σε τέσσερις εβδομάδες, το 3ήμερο 28-30 Απριλίου.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Νίκος Ανδρουλάκης:  Με δικές μου ενέργειες από το 2017 νομοθετήθηκε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων – Γιατί η κυβέρνηση δεν το χρησιμοποίησε μέχρι σήμερα

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…

3 ώρες ago

BBC: Μετά από μέρες κλιμάκωσης, τι θα κάνει ο Πούτιν στη συνέχεια;

H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…

5 ώρες ago

Ο Δήμαρχος  Αγίας Παρασκευής, Γιάννη Μυλωνάκη συναντήθηκε με τον Καθηγητή ΕΚΠΑ και Πρόεδρο του ΟΑΣΠ κ. Ευθύμιο Λέκκα

Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…

7 ώρες ago

Μ. Χριστοδουλάκης: Στη Βαρσοβία με ευρωπαίους σοσιαλιστές βουλευτές για το Forum του FES: “Στρατηγικές ενάντια στην Ακροδεξιά»

Τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή το “4th Parliamentarian Forum: Strategies Against the Far Right” του…

9 ώρες ago

Αυτή είναι η αλήθεια για το σιντριβάνι του Συντάγματος, λέει ο Δήμος Αθηναίων – Τι υποστηρίζει το Υπουργείου Πολιτισμού

Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…

18 ώρες ago

Real FM: Ανοιχτός σε συνεργασίες υπό όρους ο Νίκος Ανδρουλάκης – Στόχος η νίκη επί της ΝΔ (ολόκληρη η συνέντευξη)

Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…

1 ημέρα ago