Θέμα ωρών οι νέες διώξεις και για άλλα πρόσωπα της τραγωδίας στα Τέμπη- Ποιοι μπαίνουν στο κάδρο μετά τον σταθμάρχη

0

Σε πρόσωπα που υπηρεσιακά είναι πάνω από τον σταθμάρχη της Λάρισας, αλλά και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες (3 ή 4 άτομα), στρέφεται η δικαστική έρευνα για την τραγωδία των Τεμπών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr, είναι θέμα ωρών η άσκηση ποινικών διώξεων σε τουλάχιστον 3 άτομα για ίδια ή «συναφή αδικήματα», όπως ανέφερε σε δικαστικό έγγραφο ο προϊσταμένος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος.
Με το έγγραφο αυτό που αναφερόταν σε επιπλέον υπόπτους και συναφή αδικήματα, ο έμπειρος εισαγγελέας ζήτησε τη σύγκλιση της Ολομέλειας Εφετών, για να οριστούν ένας εφέτης ανακριτής και αναπληρωτής του ώστε να ολοκληρωθεί η έρευνα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Η ανακρίτρια της υπόθεσης ήδη εξετάζει ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα και άλλους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ αναμένονται με εξαιρετικό ενδιαφέρον οι πραγματογνωμοσύνες που ήδη έχουν διαταχθεί από εισαγγελικής πλευράς και διενεργούνται ήδη για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος.
Πρόκειται για δύο δικαστικούς πραγματογνώμονες, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή έχουν οριστεί και πιθανότατα σήμερα θα δώσουν τις πρώτες εκτιμήσεις τους στις δικαστικές αρχές της Λάρισας.

Οι συμβάσεις
Παράλληλα, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης, μετά την παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου για κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των συμβάσεων που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν, ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα σε τρεις εισαγγελείς:

  • Τον εισαγγελέα εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο, που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου,
  • και τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου, η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, που δεν υλοποιήθηκε και υπογραφηκε συμπληρωματική, με αποτέλεσμα ακόμα να μην έχει ολοκληρωθεί.

Οπως έγραψε το capital.gr, η έρευνα της εισαγγελέως Αθανασίας Βλάχου για τη σύμβαση 717 αφορούσε σε ζημιά του Δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων, με βάση το αδίκημα της απιστίας, αλλά αρχειοθετήθηκε το 2021 γιατί σύμφωνα με εισαγγελικές πηγές το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας που διαβιβάστηκε στην Οικονομική Εισαγγελία, κατέληγε ότι δεν προέκυψε ζημιά σε βάρος του Δημοσίου.
Ανασύρθηκε όμως το 2022, με παρέμβαση της Ευρωπαϊκή Εισαγγελίας, η οποία και ως σήμερα έχει αναλάβει την έρευνα, αφού αφορά και ευρωπαϊκά κονδύλια.

Η Οικονομική Εισαγγελία, αναζητά ενδείξεις διάπραξης απιστίας σε βάρος του Δημοσίου από τη μη υλοποίηση των συμβάσεων:

  • Σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα, Αχαρνές, Λιόσια, Κόρινθος.
  • Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Αχαρνές – Τιθορέα.
  • Σύμβαση του 2013 επίσης για το κομμάτι Τιθορέα – Δομοκός.
  • Σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς – Αθήνα.

Πηγή: capital.gr

Share.

Comments are closed.