Categories: Εκπαίδευση

ΔΟΕ: Επιστολή προς γονείς για την αξιολόγηση

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) απέστειλε ενημερωτική επιστολή στους γονείς των μαθητών – μαθητριών εξηγώντας τις θέσεις της σχετικά με την αξιολόγηση που θέλει να εφαρμόσει το Υπουργείο Παιδείας.

Αναλυτικά η επιστολή προς τους γονείς

«Αγαπητοί γονείς,
Για ακόμη μια φορά θεωρούμε αναγκαίο να επικοινωνήσουμε μαζί σας! Με εσάς που δίνουμε από κοινού, καθημερινά στα σχολεία τη μάχη για τη μόρφωση και την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών μας, των παιδιών σας..
Αυτές τις μέρες Υπουργείο Παιδείας, υπηρεσιακοί παράγοντες και μια σειρά Μ.Μ.Ε. έχουν επιδοθεί σε μια λυσσαλέα επίθεση και συκοφάντηση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλλιεργήσουν τον κοινωνικό αυτοματισμό και να διαμορφώσουν «στρατόπεδα» εναντίον μας, στοχεύοντας κυρίως σε εσάς τους γονείς. Είμαστε σίγουροι πως και αυτή τη φορά, η προσπάθειά τους θα πέσει στο κενό!
Για άλλη μια φορά προσπαθούν να εφαρμόσουν ένα αντιεκπαιδευτικό νομοθέτημα, ντύνοντάς το και πάλι με εύηχες λεξούλες περί «βελτίωσης», «αυτονομίας», «αναβάθμισης».
Την ίδια στιγμή προσπαθούν να πείσουν την κοινωνία ότι οι εκπαιδευτικοί φοβούνται την «αξιολόγηση», που θα αποκαλύψει τάχα την «τεμπελιά» των «βολεμένων», που δε θέλουν την «πρόοδο», και άλλα απόλυτα αναληθή, συκοφαντικά και αρκούντως ευφάνταστα!
Εσείς, οι γονείς, γνωρίζετε καλυτερα από τον καθένα:

  • Πόσο «βολευτήκαμε» την περίοδο της πανδημίας, που χωρίς καμία στήριξη από το κράτος, μπήκαμε μέσα στα σπίτια σας και δώσαμε μαζί μάχη, όσο αυτό ήταν δυνατό σε συνθήκες «τη- λεκπαίδευσης», να μη μείνει κανένα παιδί πίσω.
  • Πόσο «τεμπελιάσαμε» την περίοδο των λοκντάουν, κρα­τώντας ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία διεκδικώντας, παράλληλα, όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφαλή λειτουρ­γία των σχολείων (μείωση των μαθητών ανά τμήμα, δωρεάν διαγνωστικά selftest και μέτρα ατομικής προστασίας, κ.ά.).
  • Πόσο «έχουμε βολευτεί» ακόμα και σήμερα, που τα μορφωτικά κενά παραμένουν, διεκδικώντας από το Υπουργείο Παιδείας ουσιαστικά μέτρα στήριξης του δημόσιου σχολείου (στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, δημιουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας, ου­σιαστική προσαρμογή της ύλης, κ.ά).
  • Πόση «πρόοδο» έχουμε δει όλα αυτά τα χρόνια στα σχολεία μας, όταν αυτά πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή και παρουσιάζουν πλήθος προβλημάτων κτηριακής υποδομής καθημερινά. Όταν, κάθε Σεπτέμβριο η χρονιά ξεκινά με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού, εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης. Όταν η χρηματοδότηση στα σχολεία την τελευταία δεκαετία έχει μειωθεί κατά 40% και δεν επαρκεί για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών των σχολείων (φωτοτυπικό χαρτί, εκπαιδευτικό υλικό, θέρμανση…).

Οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε την «αξιολόγηση», δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια αλλά γιατί θέλουμε να προστατεύσουμε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Άλλωστε, κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος. Τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με αυτή την ανάγκη.
Αυτό που φοβόμαστε επομένως δεν είναι η «αξιολόγηση»!
«Φοβόμαστε» όμως αυτό που θέλουν να φέρουν μέσα από τη λεγόμενη «αξιολόγηση».
Στον21ο αιώνα δε ζούμε σε γυάλα. Την ίδια «αξιολόγηση» υλοποιούν εδώ και δεκαετίες σε πολλές μεγάλες χώρες της Ε.Ε., στην Αγγλία, στην Αμερική. Ξέρουμε πολύ καλά και πρέπει να το γνωρίζετε κι εσείς, ότι όπου εφαρμόζεται, έχουν δημιουργηθεί σχολεία πολλών ταχυτήτων, με διαφοροποιημένο πρόγραμμα, που αντιεπιστημονικά διαχωρίζουν τους μαθητές σε α’ και β’ κατηγορίας.
Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης, προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Ένα σχολείο πανάκριβο για την οικογένεια, κατηγοριοποιημένο, που λειτουργεί με όρους επιχείρησης, μετρά έσοδα – έξοδα, αναζητά πόρους για να διασφαλίσει μία στοιχειώδη λειτουργία.
Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί, που στην πλειοψηφία τους τόσο οι μόνιμοι όσο και οι χιλιάδες συμβασιούχοι αναπληρωτές καλούμαστε όλη μέρα να συμπληρώνουμε φόρμες, εκθέσεις και δείκτες αξιολόγησης. Με τον τρόπο οδηγούμαστε αναγκαστικά να περιορίσουμε την ουσία της δουλειάς μας, την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Σε αυτό το σχέδιο, που υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα και υπονομεύει το μέλλον των μαθητών μας, αντιστεκόμαστε εδώ και πολλές δεκαετίες και ο διαρκής αγώνας μας έχει βάλει εμπόδια στην υλοποίησή του.
Απέναντι στο κατηγοριοποιημένο σχολείο που είναι πολύ φτωχό σε υποδομές και περιεχόμενο, που μας καλεί στον 21ο αιώνα να διδάσκουμε τη γλώσσα μέσα από συνταγές μαγειρικής και τα μαθηματικά «στο περίπου», εμείς αντιτάσσουμε το σχολείο που πραγματικά όλοι μας, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, έχουμε ανάγκη!
Ένα σχολείο που να αντιστοιχεί στις ανάγκες του 21ου αιώνα, προσανατολισμένο στην ολόπλευρη μορφωτική, ψυχο – συναισθηματική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Με σύγχρονες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, αθλητικούς χώρους, χώρους πολιτισμού. Με σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, εποπτικά μέσα που θα βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτή την κατεύθυνση. Με εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς την οικογένειά τους. Με μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, αύξηση της χρηματοδότησης, ουσιαστικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών.

Αγαπητοί γονείς,
Την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου τα σχολεία μας έμειναν κλειστά ακριβώς γι’ αυτούς τους λόγους. Το μάθημα έγινε στις πλατείες, στις απεργιακές συγκεντρώσεις. Εκεί βρεθήκαμε όλοι ενωμένοι σε ενιαίο μέτωπο απέναντι στο σχολείο της ημιμάθειας, στο σχολείο της αγοράς.
Είμαστε σίγουροι πως όπως συμπορευτήκαμε όλο το προηγούμενο διάστημα στον αγώνα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων μας, για την κάλυψη όλων των κενών από την 1η Σεπτεμβρίου, ενάντια στις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο των σχολείων, για τη συντήρηση των σχολείων και τα οξυμένα ζητήματα σχολικής στέγης, αλλά και ακόμα ενάντια στη δραστική μείωση των μισθών μας, στην ακρίβεια και τους «λογαριασμούς – φωτιά», το ίδιο θα συμβεί και τώρα!
Τα συμφέροντα και οι αγωνίες μας είναι κοινά! Εμείς, οι πολλοί, έχουμε τον νου μας στο παιδί! Ας δώσουμε ένα «μάθημα» στους λίγους που υπονομεύουν το μέλλον του!
»

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δίωρη παράταση ψηφοφορίας στις εκλογές των εκπαιδευτικών για τους αιρετούς από το Υπουργείο Παιδείας

Το Γραφείο του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη ανακοίνωσε ότι προχωρά σε δίωρη παράταση  ψηφοφορίας  (μέχρι…

1 ώρα ago

ΔΟΕ: Αίτημα για παράταση στη διαδικασία των εκλογών αιρετών στα Υ.Σ.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), λόγω της δυσλειτουργία της πλατφόρμα των ηλεκτρονικών εκλογών για τα…

2 ώρες ago

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ):  Για την εκλογική διαδικασία σήμερα

Από το ξεκίνημα της διαδικασίας σήμερα για τις ηλεκτρονικές εκλογές στα υπηρεσιακά συμβούλια γινόμαστε δέκτες…

2 ώρες ago

Χρήστος Αηδόνης-Δήμαρχος Παλλήνης: Η νέα Δημοτική Αρχή προσπαθεί να λύσει προβλήματα και παθογένειες δεκαετιών που κληρονόμησε από την προηγούμενη Διοίκηση

Με έντονες αναφορές στην αντιπολίτευση και στην κατάσταση στην οποία παρέλαβε τον Δήμο ο Δήμαρχος Παλλήνης, Χρήστος Αηδόνης τοποθετήθηκε…

14 ώρες ago

Δήμος Βριλησσίων: Παρουσίαση του νέου βιβλίου του Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη «Το χάδι της Κίρκης» στο ΤΥΠΕΤ

Το νέο βιβλίο του Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη «Το χάδι της Κίρκης» θα παρουσιαστεί την Κυριακή 3/11…

14 ώρες ago

ΕΚΚΙΝΗΣΗ Έλληνες Δημοκράτες: Η ελληνική στάση για τις γερμανικές οφειλές

Στις συναντήσεις στην Αθήνα με την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον Έλληνα…

14 ώρες ago