Μέσα στις επόμενες ημέρες υπογράφονται οι συμβάσεις για τρία μεγάλα έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 750 εκατ. ευρώ. Πρόκειται το έργο Μπράλλος – Άμφισσα, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, καθώς και την Παράκαμψη Χαλκίδας.
Το πρώτο είναι το μεγάλο οδικό έργο το Μπράλος-Άμφισσα, δηλαδή του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, για το οποίο υπήρξαν ανατροπές και αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές τις επόμενες ημέρες. Στον διαγωνισμό για το έργο αυτό, αρχικά είχε μειοδοτήσει το σχήμα “ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ CMC SpA-ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.” (που έδωσε έκπτωση με 14%), αλλά τελικά η προσφορά απερρίφθη, με αποτέλεσμα το έργο να περάσει οριστικά στην ΑΒΑΞ.
Ο διαγωνισμός για το οδικό έργο Μπράλος-Aμφισσα, είναι προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ. Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα “Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο”, το οποίο υπάγεται στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65.
Με την ολοκλήρωση του έργου θα μπορεί κάποιος να μετακινείται από την περιοχή της Λαμίας στην Πάτρα χωρίς να περνά από την Αττική και την Κορινθία, σε περίπου 80 λεπτά.
Προς υπογραφή οδεύει και το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης με ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του έργου είναι 352,3 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (284,3 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ).
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά από 3,8 χλμ. στην Εθνικό Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη (Κάτω Κηφισιά).
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης αναμένεται να συμβάλλει στην αποσυμφόρηση πολλών περιοχών από το Γαλάτσι και τη Νέα Ιωνία έως το Ηράκλειο, την Πεύκη, τη Λυκόβρυση και το Μαρούσι, ενώ θα διευκολύνει σημαντικά και την έξοδο της Αττικής Οδού προς Λαμία.
Τέλος, το τρίτο έργο που οδεύει προς υπογραφή είναι η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, όπου η Mytilineos ανακηρύχθηκε ανάδοχος με έκπτωση 7,61%.
Με την προσφερόμενη έκπτωση, η συνολική κατ’ αποκοπή δαπάνη έργου ανέρχεται στα 93,16 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έναντι του αρχικού προϋπολογισμού των 125 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και με προαίρεση 85 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Η κατασκευή του έργου, αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών με την διερχόμενη κυκλοφορία να διοχετεύεται στη νέα οδό και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα από τη Χαλκίδα έως και το πέρας της Παράκαμψης των Ψαχνών.