Financial Times :Η Ρωσία συγκεντρώνει «σκοτεινό στόλο» δεξαμενόπλοιων για να βοηθήσει στην άμβλυνση των κυρώσεων για το πετρέλαιο

0

Αντιμέτωπος με την απόφαση του G7 και της ΕΕ, που απαγορεύει από χθες στις ναυτιλιακές και ασφαλιστικές εταιρείες να διαχειρίζονται φορτία ρωσικού πετρελαίου πάνω από το πλαφόν των 60 δολαρίων το βαρέλι, ο Πούτιν στρέφεται στον λεγόμενο «σκοτεινό στόλο» με σκοπό να διατηρήσει τα έσοδα από τις πωλήσεις μαύρου χρυσού, την κύρια πηγή συναλλάγματος για τη Ρωσία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Financial Times», ενόψει του πλαφόν στις διά θαλάσσης μεταφορές πετρελαίου, η Μόσχα έχει ήδη αγοράσει άμεσα ή έμμεσα 103 τάνκερ, γερασμένα πλοία 12-15 ετών, τα οποία απείχαν λίγα χρόνια από το να διαλυθούν για σκραπ.
Αυτός ο αυξημένος αριθμός δεξαμενοπλοίων θα αξιοποιηθεί στον λεγόμενο «σκοτεινό στόλο», πλοία μεγάλης ηλικίας, που κινούνται «κάτω από το ραντάρ» ανασφάλιστα, αψηφώντας το δυτικό πλαφόν, για να μεταφέρουν το ρωσικό αργό.
Στόχος της Ρωσίας είναι να χρησιμοποιήσει τον στόλο αυτό για να προμηθεύει χώρες όπως η Λαϊκή Κίνα, η Ινδία και η Τουρκία, οι οποίες αγοράζουν το πετρέλαιό της, τώρα που η Ευρώπη τού «γυρίζει την πλάτη».
Οι αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων τάνκερ άνω των 15 ετών για τη μεταφορά αργού έχουν πάρει «φωτιά» τους τελευταίους μήνες με αύξηση 157% σε ετήσια βάση.
«Οι σε μεγάλο βαθμό ανώνυμες αγορές δεξαμενόπλοιων μπορούν να παρακολουθηθούν από τη μεγάλη αύξηση των ανώνυμων ή νέων αγοραστών που εμφανίζονται στα μητρώα. Τα πλοία είναι γενικά ηλικίας 12-15 ετών και αναμένεται να διαλυθούν τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Anoop Singh, επικεφαλής της έρευνας δεξαμενόπλοιων στο Braemar. «Αυτοί είναι αγοραστές με τους οποίους εμείς, ως μακροχρόνιοι μεσίτες, δεν γνωρίζουμε», είπε ο Singh. «Είμαστε βέβαιοι ότι η πλειοψηφία αυτών των πλοίων προορίζεται για τη Ρωσία».
Το 2022, οι φορείς που συνδέονται με τη Ρωσία είναι ύποπτοι ότι αγόρασαν έως και 29 υπερδεξαμενόπλοια —γνωστά ως VLCCs, πολύ μεγάλα πλοία αργού — το καθένα ικανό να μεταφέρει περισσότερα από 2 εκατομμύρια βαρέλια, είπε ο Braemar στη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας σε παρουσίαση τον περασμένο μήνα. Η χώρα είναι πιθανό να έχει προσθέσει επίσης 31 δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax ικανά να μεταφέρουν περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια το καθένα και 49 δεξαμενόπλοια Aframax που μπορούν να μεταφέρουν το καθένα περίπου 700.000 βαρέλια, πρόσθεσε.
Το πλαφόν των 60 δολαρίων αποκόβει τη Μόσχα από μεγάλο μέρος του παγκόσμιου στόλου τάνκερ, γιατί ασφαλιστικές εταιρείες όπως οι Lloyd’s του Λονδίνου δεν θα μπορούν να καλύψουν τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, ανεξαρτήτως του προορισμού τους, εκτός εάν το πετρέλαιο αυτό πωλείται υπό το καθεστώς των δυτικών περιορισμών στην τιμή.
«Ο σκοτεινός στόλος θα χρησιμοποιηθεί για να μειωθούν οι επιπτώσεις των μέτρων, αλλά δεν μπορεί να προστατεύσει πλήρως τη Ρωσία από τον αντίκτυπο του πλαφόν, καθώς χρειάζεται πάνω από 240 τάνκερ για να συνεχίσει τις εξαγωγές πετρελαίου της με τους σημερινούς ρυθμούς», γράφουν οι «FT».
«Δεν θα πουλάμε σε τιμή που ορίζει η Δύση», ανακοίνωσε το Κρεμλίνο, προειδοποιώντας ότι θα εκτοξευτεί το κόστος του πετρελαίου και θα προκληθεί παγκόσμια ενεργειακή κρίση.
Οξύνοντας συνεχώς τους τόνους, ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ δήλωσε χθες ότι το ΝΑΤΟ συνιστά «σοβαρή απειλή» για τη Ρωσία, τονίζοντας ότι οι πολιτικές της Δύσης εγείρουν κίνδυνο για μια «απευθείας σύγκρουση μεταξύ πυρηνικών δυνάμεων με καταστροφικές συνέπειες».

  • Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ των δημοσιογράφων David Sheppard, Chris Cook από το Λονδίνο και της Polina Ivanovaαπό το Βερολίνο, της βρετανικής οικονομικής εφημερίδας Financial Times με τίτλο «Russia assemblesshadow fleetof tankers to help blunt oil sanctions», στα αγγλικά, πατώντας ΕΔΩ
Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner