Τα μεγάλα οδικά έργα που ξεκινούν άμεσα στην Ελλάδα και αλλάζουν τα πάντα στις μετακινήσεις μας

0

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εκκίνηση μιας σειράς από οδικά έργα που θα αναβαθμίσουν τις μετακινήσεις των πολιτών, ενισχύοντας, παράλληλα, τo ευρωπαϊκό προφίλ της χώρας μας.
Ειδικότερα, στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η άμεση συμβασιοποίηση των διαγωνισμών για τα εν λόγω μεγάλα έργα πριν την εκπνοή του 2022 ή έστω εντός του α’ τριμήνου του 2023, έτσι ώστε να τηρηθούν και τα χρονοδιαγράμματα εκτέλεσής τους.Αναλυτικά έχουμε:

  • Επέκταση Λεωφόρου Κύμης 245 εκατ. ευρώ
    Μέσα στον Δεκέμβριο υπογράφεται η σύμβαση, ύψους 245 εκατ. ευρώ,για την κατασκευή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat.

    Αφορά στην επέκταση της Λεωφ. Κύμης προς την Εθνική Οδό μέσω σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου 3,8 χλμ. (4,2 χλμ. μαζί με την προαίρεση), συμπεριλαμβανομένης σήραγγας άνω των 2 χλμ. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, ενώ όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, θα αποτελέσει το μεγαλύτερο αστικό τούνελ της χώρας.
  • Flyover Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
    Μέσα στο προσεχές διάστημα θα υπογραφεί η σύμβασης για το έργο ΣΔΙΤ που έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ,με τις εργασίες να παίρνουν σειρά έπειτα από περίπου 2-3 μήνες.

    Flyover είναι ένας υπέργειος δρόμος επί της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με χρονικό ορίζοντα κατασκευής την επόμενη 4ετία. Πρόκειται να απελευθερώσει την πόλη από το κυκλοφοριακό, καθώς θα διπλασιαστεί ο όγκος των οχημάτων που εξυπηρετείται ανά ώρα, από τις 5.000 σήμερα στις 10.000 ανά κατεύθυνση.
  • Μπράλος-Άμφισσα
    Υπογραφές θα «πέσουν» και στο οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο τον όμιλο ΑΒΑΞ.

    Πρόκειται για έναν δρόμο συνολικού μήκους 25 χλμ.που αποτελεί τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους. Ειδικότερα, αφορά στην κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς.
  • ΒΟΑΚ τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη
    Πρόκειται για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ(Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης) το οποίο βρίσκεται σε προσυμβατικό στάδιο, και εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις θα υπογραφεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Το έργο ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. ευρώ, έχει μήκος 22,4 χλμ.
  • Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών
    Προς συμβασιοποίηση οδεύει και το οδικό έργο που αφορά στην παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, με οριστικό ανάδοχο τον όμιλο Μυτιληναίος.Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί 210 εκατ. ευρώ (κυρίως έργο 169 εκ. ευρώ και προαίρεση 85 εκ. ευρώ).

    Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από τη Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου, μήκους 2 χλμ. και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7 χλμ.
    Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:

    • Tο τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος»,μήκους 4,0 χλμ. περίπου,
    • Tο τμήμα της παράκαμψης Ψαχνώνκαι το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.
  • Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη
    Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023 αναμένεται να συμβασιοποιηθεί το έργο ΣΔΙΤ του οδικού άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη,προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, που θα αναβαθμίσει την περιοχή της Μεσσηνίας. Το έργο περιλαμβάνει:

    • Τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ υφιστάμενων οδών,
    • Την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ,
    • Την προσαρμογή και βελτίωση 7 χλμ κάθετου οδικού δικτύου,
    • Την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ,
    • Την κατασκευή 12 γεφυρών
    • Πολλά συνοδευτικά τεχνικά έργα όπως ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.α.
    • Κατασκευή 15 χλμ. τοπικών οδών πρόσβασης.
Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner