Αττική οδός: Μειώνεται στα 2,5 ευρώ από 2,8 το κόστος διέλευσης – Ποια σχήματα  διεκδικούν τη νέα σύμβαση παραχώρησης

0

Διόδια 2,5 ευρώ προβλέπονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού. Συγκεκριμένα πηγές προσκείμενες στο ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προέκρινε το σχέδιο για διόδια 2,5 ευρώ, το οποίο έχει συμπεριληφθεί στη νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου που έχει αποσταλεί στα οκτώ υποψήφια σχήματα.
Ειδικότερα, με τις ίδιες πηγές, μαθαίνουμε ότι δεν έγινε δεκτό το αρχικό σχέδιο για κλιμακωτά διόδια (το ύψος καθορίζεται ανάλογα με το κυκλοφοριακό φόρτο) και επιλέχθηκε ο καθορισμός διοδίων ύψους 2,5 ευρώ έναντι 2,8 ευρώ που είναι σήμερα
Πληροφορίες από εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου που συμμετέχουν στη διεκδίκηση της νέας σύμβασης λένε ότι η εξέλιξη αυτή θα επηρεάσει σαφώς το ύψος του τιμήματος που θα υποβληθεί για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών  έκανε την ακόλουθη δήλωση, σχετικά με το νέο, μειωμένο αντίτιμο των διοδίων της Αττικής Οδού:
«Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ. Η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».

Τα οχτώ σχήματα που διεκδικούν τη νέα σύμβαση, η οποία θα ισχύσει από το 2024:

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
  • Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
  • Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
  • Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.

Να σημειωθεί ότι το 2021 η Αττική Οδός πέτυχε σημαντική αύξηση τζίρου αλλά και κερδών, με την επάνοδο της κυκλοφορίας περίπου στα προ covid επίπεδα να είναι ορατή.
Ήδη, για το 2022 η μέση κυκλοφορία για τους τέσσερις μήνες του 2022 έχει αυξηθεί κατά 36,88% έναντι των αντίστοιχων μηνών του προηγούμενου έτους.
Τα έσοδα της χρήσης από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου έφτασαν τα 176,77 εκατ. ευρώ έναντι 151,5 εκατ. ευρώ το 2020. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 71 εκατ. ευρώ από 63,29 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα μετά από φόρους σε 56,3 εκατ. ευρώ έναντι 48,75 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια ανέρχονται στο ποσό των 177,4 εκατ. ευρώ ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα στα 104,9 εκατ. ευρώ.

Share.

Comments are closed.