Formula 1, Ιαπωνία: Παγκόσμιος Πρωταθλητής ο Μαξ Φερστάπεν!

0

Ο Μαξ Φερστάπεν νίκησε με επιβλητικό τρόπο στο χαοτικό αγώνα της Σουζούκα της Ιαπωνίας και «σφράγισε» τον τίτλο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά
Το Grand Prix Ιαπωνίας, ο 18ος φετινός αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1, είχε για μεγάλο νικητή τον Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull Racing. Σε έναν αγώνα που διακόπηκε από τη δυνατή βροχή λίγο μετά την εκκίνηση και ολοκληρώθηκε όταν έληξε το όριο χρόνου, ο Ολλανδός ήταν αχτύπητος και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του. Ο Σέρχιο Πέρεζ πήρε τη δεύτερη θέση, μετά την ποινή του Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrrari που τερμάτισε στην τρίτη θέση. Έτσι μετά από μια μικρή σύγχυση στο τέλος, ο Φερστάπεν ανακηρύχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Που οφειλόταν η σύγχυση που προέκυψε
Η σύγχυση οφειλόταν στους κανονισμούς της F1 και επέφερε το «κομφούζιο» που είδαμε μετά τον τερματισμό.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς που ίσχυαν πριν από το 2022, αν συμπληρώνονταν τουλάχιστον δύο γύροι και μέχρι το 75% των συνολικών, οι οδηγοί έπαιρναν μισούς βαθμούς.
Όμως, το περσινό φιάσκο του Βελγικού Grand Prix  στο Σπα οδήγησε σε ένα νέο κανονισμό για το πώς θα κατανέμονται οι βαθμοί σε αγώνες που διακόπτονται. Σύμφωνα με το άρθρο 6.5 των αθλητικών κανονισμών της F1 για το 2022, πρέπει να ολοκληρωθούν περισσότεροι από δύο γύροι υπό συνθήκες αγώνα, όπως παρακάτω.

Ποσοστό αγώνα

Θέση και βαθμοί

1ος 2ος 3ος 4ος 5ος 6ος 7ος 8ος 9ος 10ος
75% – 100% 25 18 15 12 10 8 6 4 2 1
50% – 75% 19 14 12 10 8 6 4 3 2 1
25% – 50% 13 10 8 6 5 4 3 2 1 0
2 Γύροι – 25% 6 4 3 2 1 0 0 0 0 0
<2 Γύροι 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

Οι ομάδες είχαν την εντύπωση ότι θα ίσχυε σήμερα στη Σουζούκα η πρόβλεψη 50% – 75% που σήμαινε ότι οι 10 πρώτοι θα έπαιρναν 19 βαθμούς για τον νικητή, 14 για τη δεύτερη θέση κ.λπ. Ωστόσο, στη συνέχεια προέκυψε, κατά τη διαδικασία μετά τον αγώνα, ότι ο κανόνας για την κατανομή βαθμών ισχύει μόνο εάν ένας αγώνας συντομεύεται επειδή διακόπηκε και «δεν μπορεί να συνεχιστεί», όπως είναι η διατύπωση στους κανονισμούς. Καθώς το σημερινό GP της Ιαπωνίας ξεκίνησε ξανά μετά την αρχική κόκκινη σημαία, το άρθρο 6.5 για την απονομή βαθμών σε περίπτωση διακοπής δεν είχε πλέον ισχύ και βαθμοί κατανεμήθηκαν κανονικά.
Αντί λοιπόν ο Φερστάπεν να χρειάζεται ακόμα έναν βαθμό για να σφραγίσει τον τίτλο του επειδή είχε ξεπεράσει τον Σέρχιο Πέρεζ μόνο με πέντε βαθμούς όταν χρειαζόταν έξι και τον Σαρλ Λεκλέρ μόνο επτά πόντους ενώ χρειαζόταν οκτώ, πήρε στην πραγματικότητα τους 25 πόντους που δίνει η νίκη στον αγώνα – που σημαίνει ότι ξεπέρασε τον Πέρεζ κατά επτά και τον Λεκλέρ κατά 10 βαθμούς.
«Είναι τρελό! Τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα. Είχαμε έναν απίστευτο χρόνο. Είναι κάτι που δεν θα φανταζόμουν ποτέ, ειδικά μετά την περσινή σεζόν που παλέψαμε μέχρι το τέλος. Όμως είχαμε και φέτος ένα πολύ καλό μονοθέσιο και πάλι. Είμαι ευγνώμων σε όλους που συνέβαλαν σε αυτή την επιτυχία», τόνισε ο Φερστάπεν μετά την 32η νίκη της καριέρας του και δωδέκατη φετινή.

Share.

Comments are closed.