Categories: Εκπαίδευση

Νίκη Κεραμέως: Στη δικαιοσύνη για να κηρυχθεί παράνομη η απεργία της ΑΔΕΔΥ για τον «Μέντορα» και τον «Ενδοσχολικό Συντονιστή»

Νέα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατέθεσε σήμερα  η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως κατά της   ΑΔΕΔΥ , ζητώντας την εφαρμογή του νόμου που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων και ειδικότερα τα άρθρα 92 και 93 του ν. 4823/2021 που αφορούν στον Ενδοσχολικό Συντονιστή και τον Παιδαγωγικό Σύμβουλο-Μέντορα.
Με ανάρτησή της στο facebook η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως αναφέρει ότι:

«Στα σχολεία μας αυτή τη χρονιά ξεκίνησε ο θεσμός του «μέντορα», δηλ. έμπειροι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν και καθοδηγούν τους νεότερους συναδέλφους τους. Συνδικαλιστικές ηγεσίες κήρυξαν απεργία διαρκείας για το θεσμό αυτό (όπως και για την αξιολόγηση σχολικής μονάδας, την αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος «PISA» αλλά και απεργία για τις εξετάσεις στα πρότυπα σχολεία). Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, δηλαδή, δεν θέλουν να υποστηρίξουν τους νεότερους συναδέλφους τους και αξιώνουν την μη εφαρμογή του νόμου. H απεργία αυτή κρίθηκε παράνομη από το Δικαστήριο. Στη συνέχεια, η ΔΟΕ ζήτησε «κάλυψη» από την ΑΔΕΔΥ, δηλαδή να προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ ως ανώτερο συνδικαλιστικό όργανο ολόιδια απεργία με αυτήν που κρίθηκε παράνομη. Η ΑΔΕΔΥ κήρυξε ολόιδια απεργία, και σήμερα προσέφυγα στη Δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχθεί και αυτή η απεργία παράνομη.
Συνεχίζουμε την προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, με εκπαιδευτικούς που θα γίνονται συνεχώς καλύτεροι και θα προσφέρουν ακόμη περισσότερα στα παιδιά μας

Η απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ
Υπενθυμίζεται ότι στις 27 Σεπτεμβρίου  το  Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε παράνομη , μετά από  αγωγή της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως η απεργία-αποχή των δασκάλων και νηπιαγωγών από την εφαρμογή αποφάσεων για τον Ενδοσχολικό Συντονιστή και τον Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα , την οποία κήρυξε η ΔΟΕ.

Η ΑΔΕΔΥ, μετά από αίτημα της ΔΟΕ, προκήρυξε   απεργία -αποχή  των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις διαδικασίες και καθήκοντα που προβλέπονται στις με αρ.Φ12/102913/ΓΔ4/2022 και Φ12/102919/ΓΔ4/2022 υπουργικές αποφάσεις (Β΄ 4509/2022) ως εξής:
α) απεργία – αποχή από κάθε καθήκον που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4/2022 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την ως άνω Υπουργική Απόφαση,
(β) απεργία – αποχή από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Παιδαγωγικών Συμβούλων – Μεντόρων (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει με την ως άνω Υπουργική Απόφαση, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο ορισμός του Μέντορα στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας συμβάλλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου, γίνεται ο ίδιος πρότυπο προς μίμηση, κατευθύνει, πληροφορεί, εξηγεί, παραινεί, συμβουλεύει, δίδει ερεθίσματα, προτρέπει και ενθαρρύνει τον νέο συνάδελφό του.
Για την εκπλήρωση του ρόλου του πρέπει να είναι σε άμεση συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης τόσο κατά τον προγραμματισμό όσο και κατά την εφαρμογή των δράσεων υποστήριξης που υλοποιεί.

Ποια είναι τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητεςτου Μέντορα
Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας εντοπίζει τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές/διδακτικές ανάγκες των αναφερομένων στο δεύτερο εδάφιο του άρθρου

Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας εντοπίζει τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές/διδακτικές ανάγκες των αναφερομένων στο δεύτερο εδάφιο του άρθρου 1 Εκπαιδευτικών και διοργανώνει μαζί τους μια σειρά από προγράμματα, που ως σκοπό έχουν την κάλυψη των διαπιστωθεισών αναγκών τους και στόχο την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και της ετοιμότητάς τους. Συγκεκριμένα:
Συμβάλλει στη σταδιακή ενσωμάτωση του νέου συναδέλφου του στο σχολικό πλαίσιο και περιβάλλον, προκειμένου να εξασφαλιστεί η όσο το δυνατόν εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Τον πληροφορεί και τον καθοδηγεί ως προς το διδακτικό έργο του και ειδικότερα στη διαχείριση της διδακτικής ύλης, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό ενεργά στη βελτίωση των εκπαιδευτικών δεξιοτήτων του.
Προσφέρει υποστήριξη, καθοδήγηση και εποικοδομητική ανατροφοδότηση.
Κατευθύνει τον ως άνω εκπαιδευτικό ως προς την επίλυση πάσης φύσεως θεμάτων που, τυχόν, ανακύψουν κατά τη διδακτική και εκπαιδευτική διαδικασία, εντός της σχολικής μονάδας.
Οργανώνει σε συνεργασία τόσο με τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης, όσο και με τον εκπαιδευτικό την πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους, οι οποίες θα λαμβάνουν χώρα από τον: α) μέντορα με παρατηρητή τον καθοδηγούμενο εκπαιδευτικό, β) καθοδηγούμενο εκπαιδευτικό με παρατηρητή τον μέντορα και γ) από κοινού.
Καθοδηγεί τον νέο συνάδελφό του για τον ορθό τρόπο επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες και τους μαθητές. 
Στο τέλος του διδακτικού έτους ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας συντάσσει ετήσια έκθεση, στην οποία αναφέρονται όλες οι ενέργειες που διενεργήθηκαν από μέρους του κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η έκθεση υποβάλλεται στον/στη Διευθυντή/ντρια ή στον/στην Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας. 
Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας ασκεί τα καθήκοντά του εκτός του διδακτικού ωραρίου του, αλλά εντός του εργασιακού ωραρίου του και δεν απαλλάσσεται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Πατριάρχης Βαρθολομαίος για Μαγδεμβούργο: Το Οικουμενικό Πατριαρχείο καταδικάζει κάθε μορφή βίας

Την επίθεση σε χριστουγεννιάτικη αγορά στο Μαγδεμβούργο της Γερμανίας καταδίκασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, τονίζοντας…

1 ώρα ago

«Νέα Δυτική Ελλάδα» – Σπύρος Σκιαδαρέσης: Επίσκεψη στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων στην Πάτρα

Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…

10 ώρες ago

Φίλιππος Σαχινίδης*: Το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ και οι ρηγματώσεις του.

Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…

11 ώρες ago

«Οινιαδών Ανάπτυξις»: Το Χειμερινό Ηλιοστάσιο στις Οινιάδες!

Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…

11 ώρες ago

Δήμος Αθηναίων: Ανοιχτά θα παραμείνουν σχολικά προαύλια στις επτά Δημοτικές Κοινότητες της πόλης

Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…

1 ημέρα ago

Politico: Η ακροδεξιά της Ευρώπης εκμεταλλεύεται την επίθεση στο Μαγδεμβούργο για να χτυπήσει τη μετανάστευση και το Ισλάμ

Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…

1 ημέρα ago