Ερώτηση κατέθεσε σήμερα, Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022, η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, με αφορμή το οξύτατο και δυσεπίλυτο πρόβλημα στέγασης που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί (νεοδιόριστοι και αναπληρωτές), οι οποίοι διορίζονται σε τουριστικούς προορισμούς και σε παραμεθόριες και ακριτικές περιοχές της επικράτειας, όπου η εύρεση αξιοπρεπούς κατοικίας είτε είναι δυσεύρετη – και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα – είτε προσφέρεται σε εξωφρενικές τιμές, προκαλώντας τεράστια προβλήματα στους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.
«ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως
Θέμα: «Οξύτατο και δυσεπίλυτο το πρόβλημα στέγασης για τους Εκπαιδευτικούς που διορίζονται σε τουριστικούς προορισμούς της επικράτειας».
Σύμφωνα με δηλώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, τα τελευταία χρόνια έχουν προσληφθεί πάνω από είκοσι χιλιάδες (20.000) μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή. Η Υπουργός, κα Νίκη Κεραμέως, δήλωσε πρόσφατα ότι: «Συνεχίζουμε τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού στη γενική και την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, αγγίζοντας τους 25.000 συνολικά τα δύο τελευταία έτη».
Σ’ αυτούς πρέπει να συνυπολογίσουμε και τους Αναπληρωτές Εκπαιδευτικούς που πέρυσι ήταν γύρω στις 40.000.
Επειδή υπάρχει οξύτατο και δυσεπίλυτο πρόβλημα στέγασης για τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται σε τουριστικούς προορισμούς της επικράτειας και όπου είναι δυνατόν να βρεθεί αξιοπρεπής κατοικία, αυτή προσφέρεται σε εξωφρενικές τιμές και μόνον για ένα διάστημα 8-9 μηνών, προκαλούνται τεράστια προβλήματα για τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.
Σε περιοχές όπου η προσφορά στέγης είναι μηδαμινή, οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί αλλά και οι αναπληρωτές, καλούνται να καταβάλουν ενοίκια που ξεπερνούν το μισό και παραπάνω του μηνιαίου μισθού τους.
Συχνές είναι οι περιπτώσεις παραίτησης και η απροθυμία κάλυψης των κενών θέσεων, με συνέπεια να απορρυθμίζεται η λειτουργία των σχολείων και των τοπικών κοινωνιών.
Το πρόβλημα αναδεικνύει τον αδιάφορο και απαξιωτικό τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία αντιμετωπίζει το πολύτιμο ανθρώπινο κεφάλαιό της, ενώ θα μπορούσε να παρέμβει με διάφορες τρόπους.
Κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο θα μπορούσαν, σύμφωνα και με προτάσεις που έχουν γίνει εδώ και χρόνια και δεν αξιοποιήθηκαν, να ανακατασκευαστούν, να αναβαθμιστούν ενεργειακά και να παραχωρηθούν είτε στην τοπική Αυτοδιοίκηση είτε σε Φορέα που θα συσταθεί για τη διαχείριση του όλου προγράμματος.
Θα μπορούσε να υπάρξει χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης ή από άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Η παραμονή των εκπαιδευτικών σε τουριστικές και νησιωτικές αλλά και σε παραμεθόριες και ακριτικές περιοχές πρέπει να ενισχυθεί με κίνητρα, όπως αυξημένα επιδόματα παραμεθορίων περιοχών, επίδομα ενοικίου για όσους διαμένουν μακριά από την μόνιμη κατοικία τους, επιδότηση εισιτηρίων για τις μετακινήσεις τους προς και από την μόνιμη κατοικία τους, εξασφάλιση ποιοτικών υπηρεσιών δωρεάν υγείας κ.α.
Η εικόνα απελπισίας των εκπαιδευτικών, που δεν μπορούν στοιχειωδώς να επιβιώσουν, επηρεάζει άμεσα και τη λειτουργία του σχολείου.
Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:
Η ερωτώσα βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου»
Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…
Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…
Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…
Η Χαμάς και δύο ακόμη παλαιστινιακές οργανώσεις (ο Ισλαμικός Τζιχάντ και το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση…
«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας φέτος ξέχασε τους χαμηλοσυνταξιούχους. Μάταια περίμεναν στα ΑΤΜ έστω και…
Μία από τις πιο μεγάλες απορίες μου, που δεν μπορώ να απαντήσω, είναι ότι ενώ…