Στην τελική ευθεία βρίσκεται, όπως έχουμε ήδη γράψει εδώ, η παράδοση των νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά, που θα αναβαθμίσουν την περιοχή.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι τρεις αυτοί σταθμοί αναμένεται εντός Σεπτεμβρίου να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να παραδοθούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα προς χρήση από τους πολίτες.
Ποιοι είναι οι νέοι σταθμοί στου Μετρό στον Πειραιά
Πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οι οποίοι σύμφωνα με τις προβλέψεις των υπευθύνων, θα αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως.
Δυο γραμμές μετρό (1 & 3) στον σταθμό «Πειραιάς», προαστιακός και τραμ
Ο Πειραιάς θα αναβαθμιστεί συγκοινωνιακά, αφού μόνο στον σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (Γραμμές 1 και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.
Τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα και στον Πειραιά αναμένεται να μειωθούν σημαντικά, δεδομένου ότι η επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», που στο σύνολό της περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς.
Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο Πειραιά»
Στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο Πειραιά», οι εργαζόμενοι ολοκληρώνουν τις εργασίες στον εσωτερικό χώρο. Λίγες λεπτομέρειες απομένουν για να παραδοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό.
Πρόκειται για τον νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 3, ο οποίος βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το δημαρχείο. Θα εξυπηρετεί σχεδόν το σύνολο της πόλης του Πειραιά και θα συνδέεται επίσης με το Τραμ και πολλές γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Ο επιβλητικός γυάλινος θόλος που κοσμεί τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο Πειραιά» παρουσιάζει το σύγχρονο πολεοδομικό σύστημα του Πειραιά. Σε συνάρτηση όμως με την αρχαία πόλη του Πειραιά και το υδραυλικό της σύστημα, όπως προέκυψε από τις αρχαιολογικές ανασκαφές.
Μπροστά από το γραφείο των εκδοτηρίων εισιτηρίων, εντυπωσιάζει το φωτιστικό στο ταβάνι του τερματικού σταθμού της Γραμμής 3. Δίπλα από τα εκδοτήρια, έχουν ήδη τοποθετηθεί τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Σταθμός «Πειραιάς»
Ο σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός σταθμός της Αττικής, διαθέτοντας 2 σταθμούς μετρό, προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, και τα ακτοπλοϊκά σκάφη.
Οι εργαζόμενοι, πραγματοποιούν τους τελευταίους ελέγχους ασφαλείας στα σκαλοπάτια που οδηγούν στις αποβάθρες του σταθμού και ταυτόχρονα τοποθετούν το ειδικό αντιολισθητικό υλικό κατά μήκος των σκαλοπατιών.
Η τοιχοποιία έχει ολοκληρωθεί. Ωστόσο απομένει να ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις επενδύσεων στους τοίχους, τα γυάλινα προστατευτικά καθώς και τα ανοξείδωτα τμήματα στις κυλιόμενες σκάλες. Ο σταθμός «Πειραιάς» θα παραδοθεί στην ώρα του, επισημαίνουν οι υπεύθυνοι των εργασιών.
Σταθμός «Μανιάτικα»
Το άγαλμα της ηρωίδας Μανιάτισσας κοσμεί τον περιβάλλοντα χώρο έξω από τον σταθμό «Μανιάτικα». Ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή και σε απόσταση βολής από το Κερατσίνι.
Είναι μάλιστα ένας από τους δύο σταθμούς μετρό, μαζί με αυτόν της Κατεχάκη, που έχει μια είσοδο/έξοδο για το κοινό.