Τέλος η καρμανιόλα Πατρών-Πύργου – Πότε θα είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος; [Βίντεο]

0

Προχωρά ο ταχύτατα αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα στην πόλη που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, και παράλληλα θα μειώσει τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Ο αυτοκινητόδρομος αυτός θα μειώσει το χρόνο ταξιδιού Αθήνα-Πύργου κατά 40 λεπτά και θα ενισχύσει σημαντικά την οδική ασφάλεια στο τμήμα Πάτρας – Πύργου , που σήμερα θεωρείται καρμανιόλα.
Σήμερα βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία βρίσκονται τα εργοτάξια των 3 κατασκευαστικών εταιρειών που έχουν αναλάβει το έργο – ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ  – τα οποία έχουν στηθεί κατά μήκος των 74,5 χλμ. της Πατρών-Πύργου.
Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, συνοδευόμενος από εκπροσώπους της κοινοπραξίας και τους εργοταξιάρχες, «το έργο προχωράει με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Μάλιστα, τους τελευταίους 3μήνες τα έργα έχουν προχωρήσει πέντε φορές ταχύτερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».

Η ακτινογραφία του έργου
Το έργο, συνολικού μήκους 74,5 χλμ., υλοποιείται σε δύο τμήματα. Το πρώτο Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα, μήκους 13 χιλιομέτρων, κατασκευάζεται πάνω στην υφιστάμενη χάραξη και η δυσκολία του οφείλεται στο γεγονός ότι εξελίσσεται σε υφιστάμενο δρόμο με κυκλοφορία, ενώ το υπόλοιπο έργο, από την Κάτω Αχαΐα έως τον κόμβο του Πύργου, είναι σε εντελώς νέα χάραξη 61,5 χιλιομέτρων.
Ειδικότερα, το πρώτο τμήμα (Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα) των 13 χλμ. αφορά στη διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού, ενώ το δεύτερο τμήμα (61,5 χλμ), είναι μια εξολοκλήρου νέα κατασκευή, με νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας.

Το έργο περιλαμβάνει

  • 2 δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα.
  • 8 κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις, καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας.
  • 2 μετωπικοί σταθμοί διοδίων: Κάτω Αχαΐα (ζώνη χρέωσης διοδίων Μιντιλόγλι – Κυλλήνη) και Χανάκια (ζώνη χρέωσης διοδίων Κυλλήνη-Πύργος)
  • 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων στην Κάτω Αχαΐα και την Αμαλιάδα.
  • 15 γέφυρες
  • 27 άνω διαβάσεις και 37 κάτω διαβάσεις.
  • 150 οχετοί
  • Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250 μ.
  • 2 ΣΕΑ (Καραίικα και Πύργος και στις δύο κατευθύνσεις).
  • 1 εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων) στον Πύργο.
  • 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών, στους μετωπικούς σταθμούς διοδίων (Κάτω Αχαΐα και Χανάκια).

Το συνολικό κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 331 εκ. ευρώ και χρηματοδοτείται από έναν συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων των μετόχων, τραπεζικών δανείων, ευρωπαϊκών κονδυλίων και συμβολή ελληνικού δημοσίου.
Σημειώνεται, τέλος, ότι το ζήτημα της ασφάλειας των μετακινήσεων έχει τεθεί στην κορυφή των προτεραιοτήτων του έργου, καθώς χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στο τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα της Ολυμπίας Οδού τα τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 93% τα τελευταία χρόνια.
«Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος θα είναι έτοιμος σε 36 με 38 μήνες, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι θα μπορεί τμηματικά να παραδοθεί και νωρίτερα από τους 40 μήνες της συμβατικής υποχρέωσης», είχε ανέφερει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Regional Growth Conference στην Πάτρα και με δεδομένο ότι την επίσημη έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου ανακοινώθηκε στις 31 Μαρτίου του 2022, από τον ίδιο τον πρωθυπουργός, Κυριάκο Μητσοτάκη, από το εργοτάξιο της Αμαλιάδας, τότε εκτιμούμαι ότι τέλη του 2024 θα έχει παραδοθεί ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος.  

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δείτε βίντεο της εταιρείας Ολυμπία Οδός ΑΕ για το Νέο Αυτοκινητόδρομο Πάτρων-Πύργου

Share.

Comments are closed.