Categories: Κοινωνία

Ανοιχτή και πάλι η Διώρυγα της Κορίνθου, το ξακουστό «Αυλάκι»

Άνοιξε ξανά το «Αυλάκι» όπως είναι γνωστή στους ντόπιους η Διώρυγα της Κορίνθου.
Ύστερα από τις σοβαρές καταπτώσεις χωμάτινων όγκων που ανάγκασαν τους αρμόδιους να απαγορεύσουν τη διέλευση πλοίων από τα στενά του Ισθμού, από τη Δευτέρα 4 Ιουλίου, η Διώρυγα της Κορίνθου επαναλειτουργεί, χάρη στην ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των αναγκαίων έργων αποκατάστασης.
Οι πρώτες 200 επιτυχείς διελεύσεις είναι ήδη γεγονός, ενώ μέχρι τον Οκτώβριο αναμένεται να φθάσουν τις 6.500. Ως στόχος από τους επικεφαλής έχει τεθεί η ιστορική Διώρυγα της Ελλάδας να καταστεί πρότυπο κέντρο της παγκόσμιας ναυσιπλοΐας, που θα παρέχει ασφαλείς αξιόπιστες, ολοκληρωμένες και αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τον πελάτη.
«Ανοίξαμε με απόλυτη ασφάλεια και παρέχουμε και πάλι ολοκληρωμένες, αναβαθμισμένες και αξιόπιστες υπηρεσίες στους πελάτες μας», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γεώργιος Ζουγλής, γενικός διευθυντής της Ανωνύμου Εταιρείας Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ), λίγες ημέρες μετά και από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο κανάλι. «Ήδη από τη Δευτέρα 4 Ιουλίου, μέχρι και την Παρασκευή, η Διώρυγα έχει εξυπηρετήσει περί τις 200 διελεύσεις, διαφορετικών τύπων πλοίων ή τουριστικά ή εμπορικά και πλέον των 20 διαφορετικών εθνικοτήτων. Αναλογικά και με βάση τα μηνύματα που έχουμε από τις πρώτες μέρες, μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, θα έχουν εξυπηρετηθεί περί τις 6 με 6,5 χιλιάδες διελεύσεις όλων των τύπων πλοίων».
Σύμφωνα, πάντως, με τον σχεδιασμό, μετά το πρώτο τρίμηνο, θα διακοπεί και πάλι τη λειτουργία της Διώρυγας, προκειμένου να ξεκινήσει η δεύτερη φάση των έργων αποκατάστασης.
«Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει το λιμενικό έργο, δηλαδή τη στήριξη της βάσης των πρανών, έτσι ώστε να αποφευχθεί μελλοντικά η διάβρωση από τη βάση των πρανών. Θα γίνουν εργασίες μέσα στη θάλασσα, θα κατασκευαστεί ένα τοιχίο, ενώ ταυτόχρονα θα ολοκληρωθούν και οι εργασίες στα πρανή που μπορεί να σημειώσουν μελλοντικά καταπτώσεις» εξηγεί ο γενικός διευθυντής.

Η Διώρυγα σε αριθμούς
602 πΧ Περίανδρος: Ιδέα διάνοιξης Ισθμού

1882-1893 περίοδος κατασκευής
1944 Βομβαρδισμός από τους Ναζί
6.343 μέτρα συνολικό μήκος
540 μέτρα τα λιμάνια της Ποσειδωνίας και των Ισθμίων
24,6 μέτρα πλάτος
52 μέτρα ύψος
8 μέτρα βάθος
135 ναυτικά μίλια λιγότερα από την Αδριατική μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα
24 ώρες την ημέρα/7 ημέρες την εβδομάδα λειτουργία
70 εργαζόμενοι
12 σκάφη

Η Ιστορία της Διώρυγας της Κορίνθου
Η ιστορική Διώρυγα της Κορίνθου που ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό Κόλπο δεν αποτελεί μόνο ένα έργο ορόσημο για τη σύγχρονη ελληνική ιστορία, αλλά και ένα δυνατό διαχρονικό όραμα σημαντικών προσωπικοτήτων του παρελθόντος. Οι δυσκολίες του εγχειρήματος διάνοιξης ενός καναλιού στη μέση σχεδόν της Ελλάδας ταλάνισαν τη σκέψη του Περίανδρου, ο οποίος πρώτος το 602 πΧ σχεδίασε τη διάνοιξη του Ισθμού. Με τους συλλογισμούς υλοποίησης του τολμηρού αυτού εγχειρήματος ξενύχτισαν επίσης ο Δημήτριος ο Πολιορκητής, ο Ιούλιος Καίσαρας, ο Νέρωνας, ο Καλιγούλας, ο Ηρώδης Αττικός, αλλά και πιο σύγχρονες μορφές της Ιστορίας μας, όπως ο Ι. Καποδίστριας, ο Ζαΐμης και ο Συγγρός, ο οποίος και ολοκλήρωσε το έργο.

Ο Έλληνας μηχανικός Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης, αλλά και Ούγγροι και Σλοβάκοι συνάδελφοί του, όπως ο Ίστβαν Τούρ και ο Μπέλα Γκέστερ έφεραν σε πέρας το εγχείρημα το 1893, παραδίδοντας ένα εμβληματικό έργο της αναπτυξιακής πολιτικής του Χαριλάου Τρικούπη.
Το έργο της Διώρυγας πέρασε δια πυρός και σιδήρου, ενώ το 1944 η σιδηροδρομική γέφυρα του Ισθμού βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς κατακτητές, γεγονός που σε συνδυασμό με τη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή, ευθύνεται εν πολλοίς και για την αστάθεια που παρατηρήθηκε κατά καιρούς μέχρι και σήμερα στα πρανή του εδάφους.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Χάρης  Δούκας: Η Δημοτική Αστυνομία απελευθερώνει δημόσιο χώρο, αποδίδοντάς τον στους πολίτες

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, μίλησε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024, στην εκπομπή «Γιατί με…

1 ώρα ago

Δίωρη παράταση ψηφοφορίας στις εκλογές των εκπαιδευτικών για τους αιρετούς από το Υπουργείο Παιδείας

Το Γραφείο του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη ανακοίνωσε ότι προχωρά σε δίωρη παράταση  ψηφοφορίας  (μέχρι…

5 ώρες ago

ΔΟΕ: Αίτημα για παράταση στη διαδικασία των εκλογών αιρετών στα Υ.Σ.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), λόγω της δυσλειτουργία της πλατφόρμα των ηλεκτρονικών εκλογών για τα…

6 ώρες ago

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ):  Για την εκλογική διαδικασία σήμερα

Από το ξεκίνημα της διαδικασίας σήμερα για τις ηλεκτρονικές εκλογές στα υπηρεσιακά συμβούλια γινόμαστε δέκτες…

6 ώρες ago

Χρήστος Αηδόνης-Δήμαρχος Παλλήνης: Η νέα Δημοτική Αρχή προσπαθεί να λύσει προβλήματα και παθογένειες δεκαετιών που κληρονόμησε από την προηγούμενη Διοίκηση

Με έντονες αναφορές στην αντιπολίτευση και στην κατάσταση στην οποία παρέλαβε τον Δήμο ο Δήμαρχος Παλλήνης, Χρήστος Αηδόνης τοποθετήθηκε…

18 ώρες ago

Δήμος Βριλησσίων: Παρουσίαση του νέου βιβλίου του Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη «Το χάδι της Κίρκης» στο ΤΥΠΕΤ

Το νέο βιβλίο του Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη «Το χάδι της Κίρκης» θα παρουσιαστεί την Κυριακή 3/11…

18 ώρες ago