Categories: Εκπαίδευση

Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε.: Ενημέρωση για τη ρύθμιση λειτουργικών υπεραριθμιών εκπαιδευτικών

Μετά τη διαπίστωση λειτουργικής υπεραριθμίας μπορούν να κριθούν ως υπεράριθμοι όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υποβάλλοντας θετική ή αρνητική δήλωση (άρθρο 14 του Π.Δ.50/1996 και άρθρο 12 του Π.Δ.100/1997).
Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως λειτουργικά υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης. Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως λειτουργικά υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.
Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως οργανικά υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν τον μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Εάν, μετά από συγχώνευση σχολείων, προκύψει υπεραριθμία σε επόμενα σχολικά έτη, ως χρόνος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών θεωρείται το έτος που πραγματοποιήθηκε η συγχώνευση και οι εκπαιδευτικοί κρίνονται ως υπεράριθμοι σύμφωνα με τις μονάδες μετάθεσης που έχουν συγκεντρώσει κατά τον χρόνο κρίσης της υπεραριθμίας.
Από τις παραπάνω ρυθμίσεις, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, εξαιρούνται όσοι υπάγονται σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης. Οι ανήκοντες σε ειδική κατηγορία μετάθεσης μπορούν να υποβάλουν αίτηση να κριθούν υπεράριθμοι, αλλά στην περίπτωση αυτή κρίνονται και συγκρίνονται μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν κριθεί υπεράριθμοι, βάσει των συνολικών μορίων που συγκεντρώνουν και δεν μπορούν να επικαλεστούν την ένταξή τους σε ειδική κατηγορία ώστε να προηγηθούν των λοιπών υπεράριθμων.

Οι εκπαιδευτικοί που κρίνονται λειτουργικά υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές λειτουργικές θέσεις σχολείων.
Δεν απαιτείται υπηρέτηση της νέας οργανικής θέσης για τους εκπαιδευτικούς που θα χαρακτηριστούν λειτουργικά υπεράριθμοι και οι οποίοι τοποθετήθηκαν φέτος στη σχολική μονάδα είτε από μετάθεση είτε από βελτίωση θέσης, καθώς η μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης οφείλεται στις ανάγκες της υπηρεσίας.
Οι λειτουργικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιστρέψουν στην οργανική τους θέση, εάν δημιουργηθεί κενό, δηλώνοντάς το στη δήλωση υπεραριθμίας είτε κατά τη διαδικασία των αποσπάσεων εντός ΠΥΣΠΕ είτε αργότερα.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Τουρκία: Προφυλάκιση του Ιμάμογλου ζητούν οι εισαγγελείς – Δεκάδες χιλιάδες υποστηρικτές του στους δρόμους [Βίντεο]

Καζάνι που βράζει η Τουρκία εν αναμονή της απόφασης για το δήμαρχο του Μητροπολιτικού Δήμου της…

5 ώρες ago

Νίκος Τσούλιας*: Ο υπουργός της μιας ημέρας και η ύβρις απέναντι στην Κύπρο

Μια απεγνωσμένη προσπάθεια για να διασωθούν τα ήδη χαμένα, η αξιοπιστία και η πάλαι ποτέ…

5 ώρες ago

Στο δικαστήριο έφτασε ο Εκρέμ Ιμάμογλου, – Χιλιάδες κόσμου προσπαθούν να φτάσουν στο μέγαρο – Οι δηλώσεις Οζελ

Μετά την ολοκλήρωση της κατάθεσής του, ο Εκρέμ Ιμάμογλου έφτασε στα δικαστήρια της Κωνσταντινούπολης, όπου περιμένει να μάθει…

17 ώρες ago

Μεσολόγγι: Η «Διέξοδος» ανοίγει την «αυλαία» των Γιορτών Εξόδου 2025 με την έκθεση «ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΙΜΑ»

Με μια εξαιρετικά εντυπωσιακή έκθεση με τον τίτλο «ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΙΜΑ» του γλύπτη ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΤΥΜΠΑ ξεκινούν…

18 ώρες ago

Ο «Ιπτάμενος» Καραλής κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κλειστού στίβου με νέο πανελλήνιο ρεκόρ [Βίντεο]

Ο Εμμανουήλ Καραλής κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο άλμα επί κοντώ, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κλειστού στίβου…

22 ώρες ago

Formula 1 – GP Κίνας: Ο Χάμιλτον πήρε την πρώτη νίκη σε αγώνα με τη Ferrari – Αναλυτικοί πίνακες [Video]

Εμφατική η πρώτη νίκη του Λίουις Χάμιλτον για την ομάδα της Ferrari, στο Grand Prix της Κίνας στη Σανγκάη,  με…

23 ώρες ago