Στηρίζουμε – δυναμώνουμε τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!
Με καθολική συμμετοχή απαντούμε στις μεθοδεύσεις της Υπουργού Παιδείας!
Το επόμενο διάστημα, μέσα σε ένα δυστοπικό περιβάλλον, τόσο στον χώρο της εκπαίδευσης όσο και γενικότερα, θα πραγματοποιηθούν οι Γενικές Συνελεύσεις και οι αρχαιρεσίες των συλλόγων εκπαιδευτικών για την εκλογή αντιπροσώπων στην 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ.
Οι εκλογικές διαδικασίες θα πραγματοποιηθούν, για πρώτη φορά, χωρίς άδεια από την Υπουργό Παιδείας. Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει ως κυρίαρχη πολιτική της, την περικοπή θεμελιωδών συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζόμενων τα οποία έως τώρα θεωρούνταν δεδομένα. Η Υπουργός, λειτουργώντας με πρωτοφανή αλαζονεία, «εκδικείται» τον εκπαιδευτικό κόσμο γιατί δεν αναγνωρίζει το «μεγαλειώδες» «μεταρρυθμιστικό» της έργο, δυσκολεύοντας τη συμμετοχή του στις εκλογικές διαδικασίες!
Είναι μια ακόμη ενέργεια που αποσκοπεί στην αποδόμηση και την απαξίωση του συνδικαλιστικού κινήματος με σκοπό την αποδυνάμωσή του. Η μαζικότητα σε αυτές τις διαδικασίες, είναι μονόδρομος απέναντι στις παρελκυστικές τακτικές και επιλογές του υπουργείου Παιδείας. Σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος θα πρέπει να δώσει μία μεγαλειώδη συμμετοχική απάντηση στις μεθοδεύσεις της κυρίας Υπουργού. Όλοι θα πρέπει να προσέλθουμε στις Γενικές Συνελεύσεις και τις κάλπες. Η συμμετοχή θα πρέπει να ξεπεράσει κάθε προηγούμενη.
Συνάδελφοι,
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ως Παράταξη αγώνα και ευθύνης δεν δίστασε να τοποθετηθεί με ξεκάθαρο προοδευτικό λόγο, για όλα τα θέματα της εκπαίδευσης. Δεν κρύφτηκε πίσω από άλλους, δεν ετεροπροσδιορίστηκε, δεν πήγε με το «ρεύμα» για να είναι αρεστή, δεν ταυτίστηκε με την παρακμιακή συνδικαλιστική διαχείριση, την απόλυτη άρνηση, το όχι σε όλα. Πήραμε θέση για όλα τα θέματα, μείζονα ή ελάσσονα, χωρίς περιστροφές, με υπευθυνότητα και σοβαρότητα, λέξεις που καθορίζουν διαχρονικά τη συνδικαλιστική μας φυσιογνωμία.
Ενδεικτικά, κάναμε παρεμβάσεις ουσιαστικές και όχι επικοινωνιακές, σε θέματα όπως το ακαταδίωκτο των εκπαιδευτικών που εφαρμόζουν τη νομοθεσία τήρησης των υγειονομικών μέτρων κατά της πανδημίας. Αναδείξαμε με στοιχεία, την αναγκαιότητα κάλυψης των κενών με μόνιμους διορισμούς βάσει των πραγματικών αναγκών και όχι των ισορροπιών μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης και των κλάδων των εκπαιδευτικών. Τονίσαμε, προς κάθε κατεύθυνση, την ανάγκη εξίσωσης των δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς και τη μείωση σε ένα έτος παραμονής στην περιοχή διορισμού των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, συμμετέχοντας σε όλες τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, πάντα με ενωτική διάθεση χωρίς δογματισμούς, εμμονές και ιδεοληψίες. Καταγγείλαμε το τεράστιο κύμα ακρίβειας που «σαρώνει» τους μισθούς μας και απαιτήσαμε μέτρα προστασίας των εισοδημάτων μας και αύξηση των μισθών μας. Καταδικάσαμε απερίφραστα την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, την καταστροφή των υποδομών της, τις δολοφονίες αμάχων και τα εγκλήματα που συντελούνται και που κανένας δεν μπορούσε καν να διανοηθεί πριν λίγο καιρό.
Απαιτήσαμε την επαναφορά του υπεύθυνου δασκάλου του Ολοήμερου σχολείου και την άρση του διαχωρισμού του σχολείου σε πρωινό υποχρεωτικό (μέχρι τις 13:15) και απογευματινό προαιρετικό (μέχρι τις 16:00) που θέσπισε η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ο οποίος θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στο μέλλον, μέσω της ενδεχόμενης εκχώρησης του απογευματινού (προαιρετικού) προγράμματος στα ΚΔΑΠ των Δήμων, τα οποία ήδη βρίσκονται μέσα στα σχολεία.
Επισημάναμε την ανάγκη περιφρούρησης των εργασιακών μας και των συνδικαλιστικών μας δικαιωμάτων ενάντια στον νόμο Χατζηδάκη, ο οποίος ανέτρεψε τον εμβληματικό νόμο 1264/1982. Με ισχυρά, μαζικά σωματεία, και όχι με σωματεία σφραγίδες ή σωματεία μειοψηφικά στα οποία θα συμμετέχουν και θα τα ελέγχουν μόνο «στρατευμένες» μειοψηφίες και κομματικοί στρατοί, όπως επιδιώκουν κάποιοι.
Κρούσαμε τον «κώδωνα» του κινδύνου σχετικά με τις εκλογές αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια και δικαιωθήκαμε για τη θέση μας αυτή. Δυστυχώς όμως ο κλάδος μετά από εκατό χρόνια έμεινε χωρίς εκπροσώπηση στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια και παρά το γεγονός ότι οι ανεπίγνωστες πλειοψηφίες δήθεν πανηγυρίζουν για ανύπαρκτες μεγαλειώδεις νίκες, όλοι γνωρίζουν ότι πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες ήττες του Κλάδου!
Εκφράσαμε τις επιφυλάξεις μας με τον τρόπο χειρισμού του ζητήματος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας από την πλειοψηφία της ΔΟΕ, που δημιούργησε διχαστικό κλίμα στα σχολεία. Ο κλάδος ότι πέτυχε διαχρονικά στην πορεία του το έκανε με απεργιακούς αγώνες, καταβάλλοντας κόστος. Για αυτό και ψηφίσαμε την απεργία της 11ης Οκτωβρίου 2021. Ταυτόχρονα, πιστεύουμε ότι στην περίοδο που οι μισθοί μας συρρικνώνονται δραματικά, που η εργασιακή κόπωση και το άγχος «τσακίζουν» τους εκπαιδευτικούς, αποτελεί λάθος στρατηγική ο προσανατολισμός ανάδειξης του ζητήματος της αξιολόγησης σχολικής μονάδας ως μοναδικού προβλήματος της εκπαίδευσης και η μη ουσιαστική παρέμβαση σε κανένα άλλο θέμα.
Βάλαμε στον ανύπαρκτο συνδικαλιστικό διάλογο, νέες καινοτόμες προτάσεις, όπως ο δεύτερος εκπαιδευτικός τάξης (σε δημοτικά και νηπιαγωγεία), όπου υπάρχουν αυξημένες ανάγκες, με δεδομένα τα ανομοιογενή εκπαιδευτικά περιβάλλοντα από την ύπαρξη στις σχολικές τάξεις παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προσφυγόπουλων, παιδιών οικονομικών μεταναστών κλπ.
Ζητήσαμε γραμματειακή υποστήριξη για τα σχολεία, η οποία θα μπορεί να γίνεται από τους εκπαιδευτικούς με αντίστοιχη μείωση του ωραρίου τους.
Ζητήσαμε γενικευμένα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τα παιδιά των ευάλωτων κοινωνικών στρωμάτων τα οποία είχαν δυσκολία ή και αδυναμία να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης, μέσα στην πανδημία.
Διεκδικήσαμε την ένταξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προς άντληση πόρων για ψηφιακό εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
Τονίσαμε την αναγκαιότητα εκπόνησης ενός μεγάλου προγράμματος σχολικής στέγης με κονδύλια του ΕΣΠΑ, με αγορά όχι μόνο οικοπέδων αλλά και κτηρίων, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα τα οποία αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα και ιδιαίτερα για τον «ξεχασμένο» τομέα της προσχολικής εκπαίδευσης.
Δεν διστάσαμε και δεν διστάζουμε να συγκρουστούμε με τις εκάστοτε κυβερνητικές πολιτικές επιβολής αντιεκπαιδευτικών μέτρων και υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης. Δεν διακατεχόμαστε ούτε από κυβερνητικά ούτε από αντιπολιτευτικά σύνδρομα. Δεν αλλάζουμε πολιτικά στρατόπεδα για να είμαστε με την εξουσία πάντα. Δεν αναζητούμε κυβερνητικές θέσεις. Νιώθουμε απέχθεια για τους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς «γυρολόγους». Δεν χειραγωγούμαστε πολιτικά. Δεν παζαρεύουμε τις ιδέες μας, δεν τις εκχωρούμε και προπάντων δεν τις δίνουμε «αντιπαροχή» για να αποκομίσουμε ατομικά οφέλη. Δεν ρίχνουμε «νερό στο κρασί» μας για να γίνουμε αρεστοί στους φωνασκούντες, δεν «κρυβόμαστε» πίσω από άλλους, δεν εκχωρούμε την ψήφο με την οποία μας τιμούν οι συνάδελφοι σε άλλους για να εξασφαλίσουμε «ήσυχο» και «ανέφελο» συνδικαλιστικό περιβάλλον. Δεν επιζητούμε καταξίωση από τους συνδικαλιστικούς μας αντιπάλους, τους οποίους δεν τους βλέπουμε ως εχθρούς, αλλά ως συναδέλφους με άλλη άποψη. Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε εντός του συνδικαλιστικού κινήματος με θέσεις και προτάσεις όχι με γενικολογίες, ασάφειες, ιδεοληψίες και τερατώδη ψέματα.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καλεί όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στις Γενικές Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών συλλόγων και τις εκλογικές διαδικασίες δίνοντας τη δική τους ηχηρή απάντηση τόσο στις μεθοδεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας όσο και στους αδημονούντες, ανεπίγνωστους δήθεν σωτήρες του κλάδου, των παραταξιακών στρατών και των κομματικών κελευσμάτων.
Η ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ Η ΨΗΦΟΣ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ!
ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!
ΨΗΦΙΣΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!