Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τη θέση του θεάτρου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου, όπως επισημαίνει και Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.), αντί να διευρύνεται και να διαχέεται σε όλες τις τάξεις, απαξιώνεται και συρρικνώνεται, στερώντας από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας τα πολλαπλά παιδαγωγικά του οφέλη – πολλώ δε μάλλον στις τόσο δύσκολες και σκοτεινές ώρες που όλοι βιώνουμε.
Αναλυτικά η ερώτηση της κ. Κεφαλίδου προς την κ. Κεραμέως
«Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως
Θέμα: «Απαραίτητη και αναγκαία η Θεατρική Αγωγή στην Εκπαίδευση»
Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων, με επιστολή του και δημοσιεύσεις στον τύπο, εκφράζει τη βαθιά του αγωνία για τη θέση του Θεάτρου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Επειδή το 2016 το μάθημα της Θεατρικής αγωγής, χωρίς καμία γνωμάτευση και καμία αιτιολόγηση, εξαφανίστηκε από τις τάξεις Ε´ και ΣΤ᾽ του Δημοτικού Σχολείου και άφησε τα παιδιά χωρίς τη θεατρική καλλιέργεια, τη βιωματική έκφραση και την ψυχοσυναισθηματική στήριξη, που τους προσέφερε η διδασκαλία του.
Επειδή οι επιστήμονες του θεάτρου, εκπαιδευτικοί, αγωνιούν διότι βλέπουν τα τελευταία χρόνια το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, αντί να διευρύνεται και να διαχέεται σε όλες τις τάξεις, να απαξιώνεται και να συρρικνώνεται, στερώντας από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας τα πολλαπλά παιδαγωγικά του οφέλη – πολλώ δε μάλλον στις τόσο δύσκολες και σκοτεινές ώρες που βιώνουμε όλες και όλοι.
Επειδή τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής ανατίθενται σε μη εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, δημιουργώντας σχολεία πολλών ταχυτήτων και στερώντας το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Επειδή το ζήτημα των αναθέσεων, πέρα από το πλήγμα που επέφερε στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, κατέστησε και καθιστά πολλούς επιστήμονες Θεατρολόγους ανέργους.
Επειδή πέρυσι, το μοναδικό ίχνος θεατρικής παιδείας που είχε απομείνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα Στοιχεία Θεατρολογίας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Καλλιτεχνικής Παιδείας στην Α’ Λυκείου, καταργήθηκε αναίτια και αντιπαιδαγωγικά, στερώντας από τους μαθητές και μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το Θέατρο.
Επειδή, παρά τις 171 θέσεις που συστήθηκαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για τους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι, οι Θεατρολόγοι στη Δευτεροβάθμια, μετά από τόσα χρόνια εργασίας στην εκπαίδευση, δεν έχουν ακόμη λάβει οργανικές θέσεις. Οι δε οργανικές που συστήθηκαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, μετά βίας καλύπτουν το 20% των αναγκών διδασκαλίας του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, ενώ στα σχολεία της Ειδικής Αγωγής δεν πραγματοποιήθηκε κανένας μόνιμος διορισμός θεατρολόγων.
Επειδή, η φετινή δύσκολη εκπαιδευτικά, λόγω της πανδημίας, σχολική χρονιά είναι μια χρονιά που ενώ οδεύει προς το τέλος της, εξακολουθεί να είναι γεμάτη κενά στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, αφήνοντας πολλά σχολεία ακάλυπτα και πολλούς Επιστήμονες Θεατρολόγους, που εργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια, άνεργους.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κα Υπουργός:
Η ερωτώσα βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου»
Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…
Τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή το “4th Parliamentarian Forum: Strategies Against the Far Right” του…
Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…
Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…
Την αποχώρησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχαν προαναγγείλει,έκαναν γνωστή η Θεοδώρα Τζάκρη και η…
Τα εντυπωσιακά και πρωτοποριακά αποτελέσματα της σύμπραξης του Δήμου Χαλανδρίου με τοπικές επιχειρήσεις και το…