Έπειτα από 2,5 χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, γίνεται ολοένα και πιο σαφές, πως η παιδεία πρέπει να έχει μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, έναντι της ταξικής και συγκεντρωτικής προσέγγισης της κυβέρνησης, ενώ πρέπει να απαλλαγεί άμεσα από τις πελατειακές σχέσεις και τα ρουσφέτια, βλ. φίμωση των συνδικαλιστικών φορέων, δοτά υπηρεσιακά συμβούλια, κατάργηση θεσμού αιρετών, κλπ.
Η παιδεία χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου εθνικού σχεδίου. Να πάψει να είναι ένα αποσπασματικό και επιδερμικό μπάλωμα του κάθε Υπουργού.
Η παιδεία χρειάζεται ένα αναπτυξιακό όραμα, με σωστή αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, που θα μετεξελίξει και αναβαθμίσει ουσιαστικά και ποιοτικά το εκπαιδευτικό μας σύστημα, αίροντας τις κοινωνικές ανισότητες και τους αποκλεισμούς από αυτήν.
Χρειάζεται ένα ουσιαστικό σχέδιο, ώστε να καινοτομήσει και να ανταποκριθεί επιτυχώς στις ανάγκες του αύριο. Να είναι μέρος και όχι απλός θεατής των εξελίξεων της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, ώστε να εξασφαλίσει η χώρα την οικονομική αναπτυξιακή τροχιά της.
Η Κυβέρνηση, δυστυχώς, εν μέσω πανδημίας, επέλεξε να οδηγήσει στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, καθώς και σε συγχωνεύσεις τμημάτων, βλέποντας μαθητές και εκπαιδευτικούς ως νούμερα, αγνοώντας ότι η πολιτική πρέπει να έχει επίκεντρο τον άνθρωπο.
Αποτέλεσμα η αύξηση των κρουσμάτων και η μορφωτική φτωχοποίηση των νέων.
Η πανδημία και τα αλλεπάλληλα lockdown τον τελευταίο ενάμισι χρόνο, έφεραν, επιστημονικώς τεκμηριωμένα, μαθησιακό έλλειμμα στην παιδεία. Κανένα σχέδιο από την κυβέρνηση για την κάλυψη των κενών. Καμία περικοπή της ύλης. Καμία ώρα αναπλήρωσης.
Αντιθέτως, η κυβέρνηση προχωρά σε συγχωνεύσεις τμημάτων και «ομαδοποιήσεις» μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, στοιβάζοντας δυο, τρεις και τέσσερεις μαθητές πλήρους παράλληλης στήριξης σε κάθε τμήμα, να μοιράζονται ταυτόχρονα τον ίδιο εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, αδιαφορώντας για την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθώς και για την καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων τόσο των ίδιων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες όσο και του ευρύτερου συνόλου των μαθητών.
Είναι πασιφανές ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έχουν ως στόχο τη διάλυση της γενικής και της ειδικής αγωγής, την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, την πνευματική φτωχοποίηση του λαού και την μετατροπή της εκπαίδευσης σε ταξική υπόθεση. Καταπατούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, επιδιώκουν τη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, υπονομεύουν το δικαίωμα πρόσβασης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και μη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ υπονομεύουν και καταπατούν ταυτόχρονα και τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, προσπαθώντας να καλύψουν «άριστα», τα χιλιάδες κενά που άφησαν ακάλυπτα, δυο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους.
Είναι ξεκάθαρο πως είναι αδήριτη και επιτακτική ανάγκη η επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, καθώς και η επανεξέταση όλων των εκπαιδευτικών θεμάτων, συμπεριλαμβανομένης και της αξιολόγησης, από μηδενικής βάσης, μέσα από έναν ευρύ, συμμετοχικό, ανοιχτό, δημοκρατικό διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα, τους αρμόδιους φορείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς.
Η Παιδεία χρειάζεται μια βαθιά προοδευτική, ριζικά καινοτόμα, μεταρρυθμιστική πολιτική, που θα ανατρέψει τις ανισότητες, τον αυταρχισμό και τον συντηρητισμό αυτής της κυβέρνησης.
Προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά η προσπάθεια συγκρότησης ενός Εθνικού Οργάνου, υπεύθυνου για τα θέματα Παιδείας στη χώρα μας, ο Προοδευτικός και Δημοκρατικός μας χώρος, μπορεί να το εγγυηθεί, έχοντας ως κορωνίδα, τον διάλογο και την επίτευξη ευρύτερων συναινέσεων.
Η Παράταξή μας, είναι ο χώρος κάθε δημοκράτη και προοδευτικού πολίτη. Σε αυτόν τον χώρο, στη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη, στο ΠΑΣΟΚ και στο Κίνημα Αλλαγής, όλοι οι δημοκράτες και προοδευτικοί πολίτες πρέπει να επιστρέψουν, να συμμετέχουν – όχι μόνο για τις εκλογές της 5ης Δεκεμβρίου- αλλά και μετέπειτα, για να ξαναπάμε μπροστά τη χώρα.
Για να επανιδρύσουμε όλοι μαζί, συμμετοχικά, το κοινωνικό μας κράτος, να επαναφέρουμε τη διαφάνεια, την αξιοκρατία, την ισονομία, την κοινωνική δικαιοσύνη και να υπερασπιστούμε και να προασπίσουμε τη δημόσια δωρεάν Υγεία και Παιδεία.
* Η Σοφία Πουλοπούλου είναι εκπαιδευτικός στην ΔΠΕ Ηρακλείου Κρήτης, πρώην Αντιπρόεδρος ΔΣ Σύρου Τήνου Μυκόνου, Υπ. Βουλευτής Α’ Αθήνας με το ΚΙΝΑΛ, Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, Μέλος Πανελλαδικού Συμβουλίου ΔΗ.ΣΥ. και υποψήφια Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Πατήστε και δείτε τα 63 προηγούμενα άρθρα της Σοφίας Πουλοπούλου
Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…
H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…
Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…
Τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή το “4th Parliamentarian Forum: Strategies Against the Far Right” του…
Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…
Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…