Τι έφταιξε για το blackout για 7 ώρες του Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger; – Η συγγνώμη του Ζούκερμπεργκ

0

Κάτι λιγότερο από επτά ώρες κράτησε το πρωτοφανές -στα ιστορικά των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης- blackout, το οποίο είχε ως συνέπεια Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger να παραμείνουν εκτός λειτουργίας μέχρι τις δύο τα ξημερώματα της Τρίτης, οπότε επανήλθαν σταδιακά όλες οι λειτουργίες στις τρεις παγκόσμιου βεληνεκούς πλατφόρμες.
Αυτές οι σχεδόν 7 ώρες αναμονής για δισεκατομμύρια χρήστες ανά τον κόσμο, μετά το πρωτοφανές «κρασάρισμα» του Facebook, προκάλεσαν αναστάτωση στους χρήστες, έριξαν τη μετοχή του facebook και έδωσαν αφορμή για τρολάρισμα.
Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι μέχρι να επανέλθουν οι πλατφόρμες του Facebook σε λειτουργία, μετά το μεγαλύτερο blackout στην ιστορία του, η αξία της μετοχής του στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έπεσε πάνω από 5% (στο 5,48% στις 9:27 ώρα Ελλάδας), στα 324,33 δολάρια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, εντός ολίγων ωρών, να δει την περιουσία να «ψαλιδίζεται» κατά περίπου 7 δισ. δολάρια, ενώ έπεσε και στην κατάταξη με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου.
Η πτώση της μετοχής της Facebook τη Δευτέρα μείωσε την περιουσία του Ζούκερμπεργκ στα 120,9 δισ. δολάρια από 140 δισεκατομμύρια, ρίχνοντάς τον κάτω από τον Μπιλ Γκέιτς, στην 5η θέση του παγκόσμιου δείκτη των πλουσιότερων ανθρώπων, του Bloomberg.
Μάλιστα, τα ξημερώματα, ο ιδρυτής της Facebook και δισεκατομμυριούχος Μαρκ Ζουκερμπεργκ, ζήτησε «συγνώμη» προς τους χρήστες των πλατφορμών που βρίσκονται υπό τη σκέπη της εταιρείας.
«Facebook, Instagram, Whatsapp και Messenger, είναι online τώρα. Συγνώμη για την αναστάτωση σήμερα. Ξέρω πόσο βασίζεστε στις υπηρεσίες μας για να παραμένετε συνδεδεμένοι με τους ανθρώπους για τους οποίους νοιάζεστε», τόνισε χαρακτηριστικά μέσω ανάρτησης στην προσωπική του σελίδα.

Η αποκατάσταση του «κρασάρισμα» του Facebook
Σύμφωνα με τα ΜΜΕ του εξωτερικού, οι τεχνικοί επιχείρησαν «χειροκίνητη επαναφορά» στους σέρβερ της εταιρείας, η οποία εν τέλει φαίνεται ότι πέτυχε. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι «New York Times», ένα μικρό γκρουπ εργαζομένων εστάλη στο Κέντρο Δεδομένων του Facebook, στη Σάντα Κλάρα της Καλιφόρνια, προκειμένου να προβούν στη συγκεκριμένη ενέργεια.
Στο δημοσίευμα της Daily Mail, μάλιστα, αναφέρεται ως αιτία της διακοπής ορισμένες αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στα συστήματα του Facebook, που αποδείχθηκαν λάθος και ότι δεν πρόκειται για κυβερνοεπίθεση στον τεχνολογικό «κολοσσό».
Συγκεκριμένα, το πρόβλημα φέρεται να εντοπίζεται στις αλλαγές που έγιναν στο πρωτόκολλο Border Gateway Protocol του Facebook. Το «BGP» επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών δρομολόγησης στο διαδίκτυο και μεταφέρει τους χρήστες στους ιστότοπους που επιθυμούν να έχουν πρόσβαση, βοηθώντας τους να τα αναγνωρίσουν σε αυτό που είναι γνωστό ως Domain Naming System».
Το ίδιο ανέφερε και ο ανεξάρτητος δημοσιογράφος/ερευνητής Brian Krebs, ο οποίος επικαλούμενος αξιόπιστη πηγή από πρόσωπο που συμμετείχε στην διαδικασία επαναλειτουργίας του Facebook, υπογράμμισε μέσω Twitter ότι η βλάβη είχε να κάνει με το «Border Gateway Protocol»: «Από αξιόπιστη πηγή: Πρόσωπο από την προσπάθεια επαναφοράς λειτουργίας, είπε ότι η διακοπή προήλθε από μία συνηθισμένη ενημέρωση «BGP» που πήγε στραβά. Αλλά, η ενημέρωση απέκλεισε τους απομακρυσμένους χρήστες από την επαναφορά των αλλαγών και τα άτομα με φυσική πρόσβαση δεν είχαν δίκτυο/πρόσβαση. Οπότε, μπλοκαρίστηκαν αμφότεροι από την αναστροφή».


Πάντως υπάλληλοι της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που δεν θέλησαν να κατονομαστούν, εκμυστηρεύτηκαν στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters πως το blackout προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της.
«Στην τεράστια κοινότητα ανθρώπων και επιχειρήσεων ανά τον κόσμο που εξαρτώνται από εμάς: Λυπούμαστε. Δουλέψαμε σκληρά για να αποκαταστήσουμε την πρόσβαση στις εφαρμογές και τις υπηρεσίες μας και είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι είμαστε ξανά online τώρα. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση», ανέφερε στο Twitter o Άντι Στόουν, εκπρόσωπος Τύπου του Facebook.


Απ’ τη μεριά του, ο CTO της Facebook, Μάικ Σρέπφερ, επιβεβαίωσε -χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες- ότι οι πλατφόρμες επανήλθαν, ζητώντας για ακόμη μία φορά συγνώμη. «Οι υπηρεσίες Facebook επέστρεψαν στο διαδίκτυο τώρα – μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να επανέλθουν στο 100%. Προς κάθε μικρή και μεγάλη επιχείρηση, οικογένεια και άτομο που εξαρτάται από εμάς, λυπάμαι».

Share.

Comments are closed.