Categories: Εκπαίδευση

Συνάντηση Κεραμέως με ΔΟΕ-ΟΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο –Τι περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο

Συνάντηση με τα Διοικητικά Συμβούλια της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) πραγματοποίησαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Ζέττα Μακρή και ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Αλέξανδρος Κόπτσης.

Αντικείμενο των συναντήσεων, οι οποίες έλαβαν χώρα με πρωτοβουλία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ήταν η ενημέρωση και η συζήτηση σχετικά με το επερχόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών».

Κατά την ενημέρωση η κ. Κεραμέως είπε ότι το πολυνομοσχέδιο στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες:

  • ο πρώτος είναι η αυτονομία του σχολείου
  • ο δεύτερος η αξιολόγηση
  • ο τρίτος δομές εκπαίδευσης και επιλογές στελεχών εκπαίδευσης και
  • ο τέταρτος η εκκλησιαστική εκπαίδευση.

Αναλυτικότερα το πολυνομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί αύριο στο υπουργικό συμβούλιο προβλέπει τα εξής:

  • Αύξηση της θητείας των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντών Σχολείων , Διευθυντών Εκπαίδευσης, κλπ) από τρία σε τέσσερα χρόνια.
  • Καταργείται ο περιορισμός των δύο θητειών ως διευθυντής του ίδιου.
  • Δημιουργείται ο θεσμός του μέντορα για την ένταξη των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Ο ρόλος τους θα είναι να καθοδηγεί τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς.
  • Επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων οι οποίοι μετονομάζονατι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης. Προβλέπονται 800 θέσεις από 540 που είναι σήμερα οι Συντονιστές Εκπαίδευσης.
  • Καταργείται ο θεσμός του Συντονιστή Εκπαίδευσης .
  • Δημιουργείται ο θεσμός του Ενδοσχολικού Συντονιστή ανά μία τάξη στην Πρωτοβάθμια ή ανά  γνωστικό αντικείμενο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης. Τον  Ενδοσχολικό Συντονιστή θα τον επιλέγει ο Διευθυντής του Σχολείου με συγκεκριμένα κριτήρια. Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής, δεν θα έχει κάποιο οικονομικό κίνητρο αλλά θα αποκτά επιπλέον  μόρια τα οποία θα συνεκτιμώνται εάν θα είναι υποψήφιοι για στελέχη εκπαίδευσης. Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής θα απαλλάσσεται  από εξωδιδακτική απασχόληση.
  • Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα υπάρχει ένας επόπτης Σύμβουλοι Εκπαίδευσης.   Συνολικά δημιουργούνται 116 θέσεις εποπτών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και 13 στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
  • Δια τη διαδικασία επιλογής στελεχών είπε ότι θα επιλεγούν πρώτα οι Σχολικοί Σύμβουλοι και θα ακολουθήσουν οι Διευθυντές Σχολείων. Οι δύο αυτές κρίσεις θα γίνουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
  • Για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προβλέπεται τετράβαθμη κλίμακα: «Μη ικανοποιητικός», «Ικανοποιητικός», «Πολύ καλός», «Εξαιρετικός».
    Οι  εκπαιδευτικούς που χαρακτηρίζονται «Μη ικανοποιητικοί» και «Ικανοποιητικοί» προβλέπεται βελτιωτική επιμόρφωση, χωρίς να υπάρχει άλλη επίπτωση πλην των «μη ικανοποιητικών» που θα έχουν την  μοναδική ποινή του αποκλεισμού από την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Τονίστηκε δε ότι στη διαδικασία της αξιολόγησης δεν προβλέπεται ποσόστωση. Η αξιολόγηση θα είναι περιγραφική και όχι ποσοτική.
    Η αξιολόγηση θα γίνεται κάθε δυο χρόνια από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης και από τον Διευθυντή του Σχολείου για την  υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού  και κάθε τέσσερα χρόνια για το  για το παιδαγωγικό κλίμα , διατήρησης τάξης και όλα τα υπόλοιπα.
    Η αξιολόγηση θα έχει τρεις άξονες:
    Πρώτον: Γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου την οποία θα κάνει ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης.
    Δεύτερον: Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης , η οποία θα γίνεται από τον Διευθυντή του Σχολείου, και
    Τρίτον: Υπηρεσιακή συνέπεια από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής  ετυθύνης.
    Ο  Διευθυντής του Σχολείου για την ατομική αξιολόγηση θα μπορεί να  μπαίνει στην αίθουσα και να παρακολουθεί το μάθημα του εκπαιδευτικού .
  • Δίνεται η δυνατότητα στον Σύλλογο Διδασκόντων να έχει ελεύθερη επιλογή βιβλίου από συγκεκριμένα βιβλία που θα προτείνονται από το ΙΕΠ.
    Μόλις ολοκληρωθούν τα Αναλυτικά Προγράμματα από το ΙΕΠ θα γίνει προκήρυξη για τη συγγραφή των βιβλίων.
    Ο θεσμός του πολλαπλού βιβλίου θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2022-23.
  • Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει τη σύσταση 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα ΚΕΣΥ, προκειμένου να διορισθούν ισάριθμοι εκπαιδευτικοί.
Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

«Νέα Δυτική Ελλάδα» – Σπύρος Σκιαδαρέσης: Επίσκεψη στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων στην Πάτρα

Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…

8 ώρες ago

Φίλιππος Σαχινίδης*: Το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ και οι ρηγματώσεις του.

Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…

9 ώρες ago

«Οινιαδών Ανάπτυξις»: Το Χειμερινό Ηλιοστάσιο στις Οινιάδες!

Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…

9 ώρες ago

Δήμος Αθηναίων: Ανοιχτά θα παραμείνουν σχολικά προαύλια στις επτά Δημοτικές Κοινότητες της πόλης

Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…

22 ώρες ago

Politico: Η ακροδεξιά της Ευρώπης εκμεταλλεύεται την επίθεση στο Μαγδεμβούργο για να χτυπήσει τη μετανάστευση και το Ισλάμ

Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…

23 ώρες ago

Προ των πυλών συμφωνία Χαμάς – Ισραήλ για κατάπαυση του πυρός – Οι συνομιλίες στη Γάζα ολοκληρώθηκαν κατά 90%

Η Χαμάς και δύο ακόμη παλαιστινιακές οργανώσεις (ο Ισλαμικός Τζιχάντ και το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση…

23 ώρες ago