O επικεφαλής της παράταξης «Χαλάνδρι Ορίζοντας 2023» Μάνος Κρανίδης χαρακτηρίζει Ως «σημαντικό εργαλείο στον σχεδιασμό της ποιότητας ζωής» τα στρατηγικά, στοχευμένα έργα αστικής ανάπλασης, που πρόκειται να υλοποιηθούν στο Χαλάνδρι, ερμηνελύοντας το σκεπτικό του συνδυασμού απέναντι σε αυτά.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του κ. Κρανίδη
Η υπερψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο των δύο προτάσεων μελέτης-ανάπλασης για τις οδούς Ολύμπου και Μεταμορφώσεως στο Άνω Χαλάνδρι και την οδό Σοφοκλή Βενιζέλου στο Κάτω Χαλάνδρι και οι τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων μας, έρχονται πάλι να αποδείξουν ότι η Παράταξή μας από το 2019 που εκπροσωπείται στο δημοτικό συμβούλιο κινείται με ΜΟΝΟ ΓΝΩΜΟΝΑ το συμφέρον της πόλης και την ποιότητα ζωής των συμπολιτών και αποδεικνύει έμπρακτα ότι τοποθετείται απαλλαγμένη από μικροπολιτικές, ξεπερασμένες και μίζερες αντιλήψεις.
Η αίτηση χρηματοδότησης των αναφερθέντων έργων ανέρχεται τα 14,7 εκ. Μια τέτοια πρόταση χρηματοδότησης απαιτεί εμβάθυνση και σαφώς απαιτεί μεγαλύτερη και βαθύτερη διαβούλευση, κοινωνική και θεσμική, ώστε να προσκομίζεται ολοκληρωμένη μελέτη. Οι ημιτελείς λύσεις μπορεί πολιτικά να λαμβάνουν την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά υπάρχει ο ορατός κίνδυνος να καταστούν αδύναμες ώστε να πετύχουν την έγκριση της χρηματοδότησης από τους αρμόδιους φορείς, πόσο δε μάλλον ώστε να καταστούν αποτελεσματικά υλοποιήσιμες.
Συνοπτικά τα συμπεράσματα της Παράταξής μας, μετά από επανειλημμένες αυτοψίες και διάλογο με τους συνδημότες μας:
- H μελέτη των οδών Ολύμπου και Μεταμορφώσεως αφορά μια ανάπλαση με επέκταση πεζοδρομίων και του υπάρχοντος ποδηλατοδρόμου σε δύο οδούς μεγάλου πλάτους, μικτής χρήσης. Δεν έχει νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και συνδέεται με το εγκαταλελειμμένο ακίνητο του Δήμου (πρώην Μουσείο Νόμπελ) που περιλήφθηκε στην πρόταση χρηματοδότησης μετά από πρόταση του δημοτικού συμβούλου της Παράταξής μας Γ. Θέου. H εν λόγω μελέτη δεν φαίνεται να δημιουργεί προβλήματα, για αυτό και η θετική ψήφος μας.
- Η μελέτη της οδού Σοφοκλη Βενιζέλου είναι σαφώς διαφορετική περίπτωση αφού αφορά σε μία οδό μικρή σε πλάτος, μικτής χρήσης, στην οποία η προσκομισμένη μελέτη προκαλεί περισσότερα ανοικτά ζητήματα. Πρωτεύον θέμα, είναι η προτεινόμενη αλλαγή κατεύθυνσης της οδού Σοφοκλή Βενιζέλου από την πλατεία Χίου μέχρι την οδό Σαρανταπόρου και ο περιορισμός των νόμιμων θέσεων στάθμευσης, ενώ επίσης το πλάτος της οδού θα περιοριστεί στα 3,5 μέτρα, δηλαδή την ελάχιστη απαιτούμενη διάσταση. Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις φαίνεται ότι δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς, ειδικότερα το πώς οι αποφάσεις αυτές επηρεάζουν λοιπές κρίσιμες συνδετήριες οδούς όπως η οδός Μπιζανίου. Άλλωστε μιλάμε για μια περιοχή με κατοικίες παλαιότητας, χωρίς χώρους στάθμευσης και με όμορες οδούς στενές, χωρίς δυνατότητες κάλυψης για στάθμευση. Τα ανοικτά ζητήματα είναι προφανή και απαιτούν πολλές προσαρμογές που η Δημοτική Αρχή αποδέχθηκε ότι υπάρχουν και ενδεχομένως θα αντιμετωπιστούν στη φάση εφαρμογής, κάτι το οποίο θα πιέσουμε να γίνει με μόνο σκοπό την ωφέλεια των δημοτών. Η Παράταξή μας ψήφισε «Λευκό» ως μοχλό πίεσης και ως μια στάση αναμονής, ώστε να γίνει η προσπάθεια για χρηματοδότηση.
Επισημαίνεται ότι ειδικά στην περίπτωση της Ολύμπου & Μεταμορφώσεως δεν υπήρξε καμία διαβούλευση με τους συμπολίτες μας και οι Παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου είχαμε στη διάθεσή μας μόνο μία εβδομάδα ώστε να μελετήσουμε και να ελέγξουμε στοιχειωδώς τη μελέτη! Ενώ η πρόταση χρηματοδότησης για το ακίνητο (πρώην Μουσείο Νόμπελ), εξαιρετικά αναγκαία και σημαντική ώστε να αποκολληθεί επιτέλους από το διαχειριστικό τέλμα, ίσως τελικά να μην συνδέεται επαρκώς.
Στην περίπτωση του Κάτω Χαλανδρίου, η δημοτική αρχή διοργάνωσε διαβούλευση, την οποία ανέθεσε σε εξωτερική εταιρεία, ώστε να επικοινωνηθεί στο έπακρο για καλύτερη αξιολόγηση, όμως οι 120 συμμετέχοντες στο πρώτο εργαστήρι και 250 εγγεγραμμένοι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να μεταδίδεται (εκ μέρους της αρχής) ως επίτευγμα αν αναλογιστεί κανείς τον πληθυσμό της συγκεκριμένης περιοχής. Ήταν μια διαβούλευση που, δεν έφερε τα προσδοκώμενα αντίστοιχα οφέλη παρά ένα διεκπεραιωτικό πλάνο υλοποίησης. Δείχνει δε, την έντονη αδυναμία της διοίκησης να δημιουργήσει αλληλεπίδραση ουσίας με τον δημότη.
Υπενθυμίζουμε πως και τα δύο έργα εντάσσονται στην λογική του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο αποτελεί το ενιαίο στρατηγικό σχέδιο Χαλανδρίου. Τονίζουμε δε, ότι το Σχέδιο εγκρίθηκε με τις κρίσιμες ψήφους της Παράταξής μας, όταν καταψηφίστηκε, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση, από τις λοιπές Παρατάξεις της αντιπολίτευσης.
Συνεχίζουμε να στηρίζουμε στην πράξη την ωφέλιμη και ισόρροπη ανάπτυξη και υποδεχόμαστε χωρίς παρωπίδες και φανατισμό κάθε πρόταση ή πρωτοβουλία που έχει θετικό ισοζύγιο για την πόλη μας. Έτσι θα διοικήσουμε την πόλη, μαζί με τους δημότες του Χαλανδρίου και με θετικό αποτέλεσμα για την τοπική κοινωνία του Χαλανδρίου.
Εκ μέρους Δημοτικής ομάδας ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ 2023,
Μάνος Κρανίδης
Δημοτικός Σύμβουλος, Επικεφαλής «Χαλάνδρι Ορίζοντας 2023»