Categories: Εκπαίδευση

Χαράς Κεφαλίδου: Επίκαιρη Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας σχετικά με Πανδημία /κλείσιμο σχολικών μονάδων/κίνδυνο μαθησιακών

H βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής η Χαρά Κεφαλίδου, κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων σχετικά με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας για την κάλυψη των μαθησιακών κενών και την αντιμετώπιση της ανησυχητικής ψυχικής επιβάρυνσης των μαθητών.
 «Διανύοντας το τρίτο κύμα πανδημίας, με τα περισσότερα σχολεία κλειστά για ένα χρόνο, ήρθε η ώρα να συζητήσουμε με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα. Έχουμε πει τόσα πολλά για την ύλη, για την παράταση του σχολικού έτος, για την ποιότητα και την ποσότητα της τηλεκπαίδευσης, αλλά η μεγαλύτερη ανησυχία μας θεωρώ ότι επικεντρώνεται στον αντίκτυπο της πανδημίας στην ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων. Μελέτες και έρευνες σε ευρωπαϊκό και  παγκόσμιο επίπεδο διαπιστώνουν τις  αρνητικές ψυχολογικές συνέπειες στους μαθητές: Άγχος, ψυχική εξάντληση, αίσθημα ρουτίνας, πλήξη, μοναξιά, φόβο, θλίψη, θυμόαναφέρει στην ερώτησή τηςε η κ. Κεφαλίδου και συνεχίζει: «Η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης είναι εξαιρετικά χρήσιμη μεν αλλά κουραστική και ψυχοφθόρα δε, για μαθητές και καθηγητές, χωρίς την αντίστοιχη αποδοτικότητα, ειδικά για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Τα μαθησιακά κενά τεράστια και ο χρόνος που χρειάζονται για να αναπληρωθούν πάρα πολύς.».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης

«ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως
Θέμα: «Πανδημία – το κλείσιμο των σχολικών μονάδων – ο κίνδυνος μαθησιακών απωλειών – ανησυχητική ψυχική επιβάρυνση μαθητών»
Κυρία Υπουργέ,
Διανύουμε το τρίτο κύμα πανδημίας, με τα σχολεία ουσιαστικά κλειστά, τα περισσότερα για ένα χρόνο. Με τα επιστημονικά δεδομένα που έχουμε σήμερα για την πορεία του covid19 και την επιμονή του να μας συντροφεύει για αρκετό καιρό ακόμη, θεωρώ πως είναι η ώρα να συζητήσουμε με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα, που δεν θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα που λέμε και ξαναλέμε για να ξορκίσουμε τις νέες δυσκολίες που μας περιμένουν.
Ήδη οι ευρωπαϊκές μελέτες που έγιναν, αποδεικνύουν και τονίζουν τον αντίκτυπο της πανδημίας στην ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων. Σύμφωνα με την UNICEF του Ηνωμένου Βασιλείου, πάνω από 60% των παιδιών ανησυχούν για τον αντίκτυπο του κορωνοϊού στις ζωές τους. Το ίδρυμα δημόσιας υγείας Sciensano στο Βέλγιο, διαπίστωσε ότι νέοι άνθρωποι μεταξύ 18-24 και οι μαθητές, έχουν επηρεαστεί πολύ περισσότερο από το άγχος και την κατάθλιψη κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Σε αντίστοιχη έρευνα στη χώρα μας, τρεις στους τέσσερις καθηγητές δήλωσαν ότι η καραντίνα και η απουσία από τη ζωντανή τάξη έχει επιφέρει αρνητικές ψυχολογικές συνέπειες στους μαθητές τους. Οι μαθητές μίλησαν για άγχος, ψυχική εξάντληση, αίσθημα ρουτίνας, πλήξη, μοναξιά, φόβο, θλίψη, θυμό.
Η πράγματι εξαιρετικά χρήσιμη τηλεκπαίδευση, αποδεικνύεται ιδιαιτέρως κουραστική για μαθητές και καθηγητές. Μια ψυχοφθόρα και επιβαρυντική διαδικασία με τους μαθητές να παραπονούνται για υπερβολική κόπωση χωρίς την αντίστοιχη αποδοτικότητα. Τα μαθησιακά κενά που έχουν δημιουργηθεί όπως μαρτυρούν οι ίδιοι είναι τεράστια πλέον και ο χρόνος που χρειάζονται για να τα αναπληρώσουν μόνοι είναι πάρα πολύς. Για τα παιδιά δε της Γ’ Λυκείου, η χρονιά είναι καταστροφική.
Ένα από τα βασικά συμπεράσματα ευρωπαϊκής έρευνας, για τον πιθανό αντίκτυπο της πανδημίας του COVID-19 στην εκπαίδευση είναι ότι η μάθηση των μαθητών/-τριών αναμένεται, κατά μέσο όρο, να υποστεί οπισθοδρόμηση. Αν και η διαδικτυακή μάθηση έχει πολλές δυνατότητες-υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι τα αποτελέσματα της ψηφιακής εκπαίδευσης είναι ισχυρότερα όταν η τεχνολογία συμπληρώνει την ζωντανή διδασκαλία και όχι όταν την αντικαθιστά πλήρως. Επίσης-είναι αποτελεσματική όταν οι μαθητές/-τριες και οι εκπαιδευτικοί έχουν λάβει την κατάλληλη υποστήριξη. Δυστυχώς, σε πολλές περιπτώσεις αυτό δεν συνέβη.
Κατόπιν των παραπάνω και δεδομένου ότι η πανδημία επιμένει και θα παραμείνει παρούσα για άγνωστο χρόνο
Ερωτάστε:
1. Σε ποιο σχεδιασμό προχωρά το υπουργείο Παιδείας ώστε να καλύψει τα μαθησιακά κενά που ήδη έχουν δημιουργηθεί και θα δημιουργούνται στους μαθητές;
2. Πώς σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε την ανησυχητική ψυχική επιβάρυνση των μαθητών ως αποτέλεσμα των προτεινόμενων περιοριστικών μέτρων και της επί μακρόν υποκατάστασης της σχολικής αίθουσας από την τηλεκπαίδευση;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου
»

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Φιάσκο τελικά η επιστολική ψήφος για τους ομογενείς – Μόλις 50.000 θα ψηφίσουν στις ευρωεκλογές

Μόνο ως φιάσκο, παρά τις κυβερνητικές τυμπανοκρουσίες, μπορεί να χαρακτηριστεί η περίφημη  επιστολική ψήφος σε…

3 ώρες ago

Περισσότερο οργανωμένος και με επιπλέον ασφάλεια ο φετινός ρουκετοπόλεμος στον Βροντάδο της Χίου [Βίντεο]

Όλα δείχνουν να είναι έτοιμα, για τη φετινή διεξαγωγή του εθίμου του ρουκετοπόλεμου, στον Βροντάδο της…

3 ώρες ago

Το Αναστάσιμο μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου για το Πάσχα 2024

Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είδε ποτέ τον αγώνα για τη μεταμόρφωση του κόσμου ως ασήμαντη…

4 ώρες ago

Ο Ανδρουλάκης από την αγορά της Καλλιθέας ακρίβεια και την αποφυλάκιση του Μιχαλολιάκου

Από την αγορά της Καλλιθέας, την οποία επισκέφθηκε το μεσημέρι της Μεγάλης Πέμπτης, ο πρόεδρος…

11 ώρες ago

Άστον Βίλα-Ολυμπιακός 2-4: Θρυλική «τεσσάρα» στο Μπέρμιγχαμ και βλέπει… τελικό του Conference League! [Βίντεο]

Ο Ολυμπιακός πήρε θρυλικό «διπλό» στην έδρα της Άστον Βίλα με σκορ 4-2, για τον…

19 ώρες ago

Έτοιμη είναι η γέφυρα  Ευήνου, στην Αιτωλοακαρνανία που επανασυνδέει την παλιά Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων [Βίντεο]

Οι τελευταίες «πινελιές» μένει να ολοκληρωθούν για να δοθεί στην κυκλοφορία η νέα γέφυρα Ευήνου, στο Ευηνοχώρι…

24 ώρες ago