Στη λειτουργία των σχολείων, ένα χρόνο μετά από το πρώτο lockdown, αναφέρεται ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής στην οποία τονίζεται ότι «Δεν υπήρξε αναλυτικό, στοχευμένο και σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά εκπόνησης δημόσιων πολιτικών σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων».
Επιπλέον ο Τομέας Παιδείας του ΚΙΝΑΛ αναφέρει ότι: « οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να υποστηρίζουν το δημόσιο σχολείο χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση» και καταλήγει «Δεν μπορούμε να αφήσουμε το μαθησιακό κενό ενός χρόνου να υπονομεύσει τη μόρφωση και το μέλλον των νέων»
Αναλυτικά η ανακοίνωση του τομέα Παιδείας του κινήματος αλλαγής
«Ολοκληρώνεται σχεδόν ένας χρόνος από το πρώτο lockdown και την ένταξη των θεσμών της εκπαίδευσης σε αυτές τις συνθήκες και τα σχολεία εξακολουθούν να είναι ουσιαστικά αβοήθητα.
Δεν υπήρξε αναλυτικό, στοχευμένο και σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά εκπόνησης δημόσιων πολιτικών σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων και των νέων συνθηκών, που θα αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει η εκπαίδευση.
Δεν ελήφθησαν όλα τα κατάλληλα και αναγκαία μέτρα προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών. Ακόμα και στα ειδικά σχολεία, που χρήζουν ιδιαίτερης μέριμνας, τα μέτρα είναι ελλιπή. Δυστυχώς είχαμε θύματα της πανδημίας και στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς.
Το ΥΠΑΙΘ δεν εκσυγχρόνισε τις τεχνολογικές υποδομές.
Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να υποστηρίζουν το δημόσιο σχολείο χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση. Χιλιάδες μαθητές έμειναν και μένουν χωρίς ενεργητική συμμετοχή στην ελλιπή ούτως ή άλλως διδασκαλία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι ανισότητες στους μαθητές διευρύνονται.
Έναν χρόνο μετά, τα αυτονόητα και στοιχειώδη μέτρα απουσιάζουν για τη στήριξη των σχολείων σε αυτούς τους δυστοπικούς καιρούς. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιδίδεται σε μια φαντασιακή πρόσληψη της όλης κατάστασης, με περισσή κομματική έπαρση και με έωλους επικοινωνιακούς βερμπαλισμούς, όταν τα προβλήματα συνεχώς οξύνονται.
Έστω και τώρα, το ΥΠΑΙΘ είναι αναγκαίο να προχωρήσει.
- Στη διαμόρφωση προγράμματος αντισταθμιστικής εκπαίδευσης προσαρμοσμένου στις τοπικές συνθήκες, για να αμβλυνθούν οι σοβαρές επιπτώσεις και οι πολλαπλές ανισότητες στους μαθητές. Ένας χρόνος θεσμικής υποεκπαίδευσης με κλειστά ή υπολειτουργούντα σχολεία αφήνει σοβαρό μαθησιακό έλλειμμα στους μαθητές.
- Στην άμεση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες, για να ανταποκριθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις δύσκολες απαιτήσεις της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
- Στην οικονομική ενίσχυση της εκπαίδευσης, για να αντιμετωπιστούν τα πολλαπλά προβλήματα, που έχουν συσσωρευτεί και επιδρούν στην προσπάθεια των μαθητών για παιδεία.
Δεν μπορούμε να αφήσουμε το μαθησιακό κενό ενός χρόνου να υπονομεύσει τη μόρφωση και το μέλλον των νέων.»