Διαδικτυακή συζήτηση: Οι πρόσφυγες μαθητές στο σχολείο και στην τοπική κοινωνία – Πόσο έτοιμοι είμαστε; Ποιες δυνατότητες μένουν ακόμα αναξιοποίητες;

0

Ανοιχτή διαδικτυακή συζήτηση στo πλαίσιo του έργου «Σχολεία για Όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία», αύριο Παρασκευή 5 Μαρτίου, 18:00 – 19:30, είσοδος δωρεάν μέσω της πλατφόρμας zoom
Συνομιλητές: Γκέλη Αρώνη, Γιώργος Μαυρομμάτης, Γιώργος Σιμόπουλος  και Λήδα Στεργίου
Συντονιστής: Άγγελος Βαλλιανάτος
Οι επόπτες επιμορφωτές του προγράμματος “Σχολεία για Όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία”, Γκέλη Αρώνη και Άγγελος Βαλλιανάτος, προσκαλούν άλλους τρεις ειδικούς της εκπαίδευσης για να συζητήσουν τις δυνατότητες και τις προοπτικές που εγείρονται στην εκπαίδευση μαθητών προσφύγων στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Ο αριθμός των μαθητών προσφύγων αυξήθηκε γεωμετρικά τα τελευταία χρόνια. Οι τοπικές κοινωνίες αντιμετώπισαν το θέμα με ποικίλους τρόπους. Τα σχολεία κλήθηκαν να διαχειριστούν το ζήτημα και να συντελέσουν ώστε οι νέες μαθήτριες και οι νέοι μαθητές τους να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που χρειάζονται ώστε να ζήσουν δημιουργικά και να συμπεριληφθούν ισότιμα στην ευρωπαϊκή κοινωνία.
Δεν είναι καινούργιο το ζήτημα της ετερότητας του μαθητικού δυναμικού στα σχολεία. Παράλληλα, η θεωρία και η πράξη της παιδαγωγικής και της διδακτικής έχουν προχωρήσει πολύ ως προς την αναγνώριση και την αντιμετώπιση των ποικίλων και ιδιαίτερων εκπαιδευτικών αναγκών κάθε μαθητή στο σχολείο.
Το διαδικτυακό αυτό «στρογγυλό τραπέζι» ενδιαφέρει εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επαγγελματίες που εργάζονται στον τομέα μέριμνας και συμπερίληψης προσφύγων, ακαδημαϊκούς, γονείς και μέλη της ευρύτερης σχολικής και τοπικής κοινότητας. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν τα ερωτήματά τους γραπτά στο τέλος της συζήτησης.
To έργο “Σχολεία για Όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία” είναι ένα καινοτόμο, τριετές πρόγραμμα που θέτει ως  στόχο την ενίσχυση του σχολικού δημοκρατικού πολιτισμού. Προσφέρει επιμόρφωση και διαρκή υποστήριξη σε διευθυντές/διευθύντριες και εκπαιδευτικούς σχολείων με τάξεις υποδοχής, καθώς και στους γονείς των μαθητών για θέματα που αφορούν στη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη, τη συμπερίληψη στο εκπαιδευτικό περιβάλλον και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Το έργο “Σχολεία για Όλους” υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Τοπική Ανάπτυξη και Μείωση της Φτώχειας», με φορέα υλοποίησης το Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland  (EWC) και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Το πρόγραμμα «Τοπική Ανάπτυξη και Μείωση της Φτώχειας» στην Ελλάδα, ύψους 6,5 εκ. ευρώ, χρηματοδοτείται από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (EEA Grants) 2014 – 2021. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να συμβάλει στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και τη μείωση των οικονομικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Ο Διαχειριστής Επιχορήγησης για το πρόγραμμα “Άσυλο και Μετανάστευση” στην Ελλάδα είναι η ΣΟΛ Crowe σε συνεργασία με την HumanRights360
Περισσότερες πληροφορίες: https://www.asylumandmigration-eeagrants.gr

Λίγα λόγια για τους ομιλητές

  • Η Γκέλη Αρώνη είναι Προϊσταμένη της Μονάδας Ένταξης και Υποστήριξης των Ασυνόδευτων Ανηλίκων στην Ειδική Γραμματεία Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου. Από το 2016 έως το 2020 διετέλεσε Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του Υ.ΠΑΙ.Θ. Είναι διδάκτωρ Κοινωνικής Ψυχολογίας και εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής με οργανική θέση στο Δημοτικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Π. Φαλήρου. Είναι εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής. Είναι μέλος της ομάδας των εποπτών επιμορφωτών στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου “Σχολεία για Όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία”
  • Γιώργος Μαυρομμάτης γεννήθηκε στη Κομοτηνή το 1965 και μεγάλωσε εκεί. Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως με μαθητές που είχαν γλώσσα και πολιτισμό διαφορετικό από τον κυρίαρχο. Σήμερα είναι αναπληρωτής καθηγητής Μειονοτικής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του ΤΕΕΠΗ – ΔΠΘ.
  • Ο Γιώργος Σιμόπουλος εργάζεται ως σύμβουλος εκπαίδευσης στο γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα. Το πεδίο εμπλοκής του σχετίζεται με την ανάπτυξη μεθοδολογιών και εργαλείων και την υποστήριξη εκπαιδευτικών και σχολείων σε ζητήματα διαπολιτισμικής – συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και διδασκαλίας της δεύτερης γλώσσας.
  • Η Λήδα Στεργίου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Διαπολιτισμικής Αγωγής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται συστηματικά με την εκπαίδευση προσφύγων, έχει συνεργαστεί με φορείς τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης και έχει συγγράψει με τον Γιώργο Σιμόπουλο ένα βιβλίο σχετικά με το ζήτημα αυτό (Μετά το κοντέινερ, 2019).
  • Ο Άγγελος Βαλλιανάτος είναι διδάκτωρ Θεολογίας του Ε.Κ.Π.Α. και εκπαιδευτικός ΠΕ01. Από το 2003 ως το 2018 εργάστηκε ως Σχολικός Σύμβουλος στην Αθήνα. Είναι επιμορφωτής ενηλίκων σε εκπαιδευτικά προγράμματα εκπαιδευτικών και στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Ευρωπαϊκού Κέντρου Wergeland. Ο Άγγελος συμμετέχει ως συντονιστής της ομάδας των εποπτών επιμορφωτών στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου “Σχολεία για Όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία”.
Share.

Comments are closed.