Ακούγεται παράδοξο να κυβερνάς με απαγορεύσεις και πρόστιμα και, ταυτόχρονα να δηλώνεις ότι, εμπιστεύεσαι το κράτος και τους πολίτες.
Την δεύτερη ημέρα της “Μήδειας“, με εντολές των αρμοδίων υπουργών της κυβέρνησης, έχουν κλείσει οι δύο βασικοί αυτοκινητόδρομοι της χώρας, Αιγαίου και Εγνατία, σε πολλά τμήματα, για οχήματα πάνω από 3,5 τόνους, όπως και πολλά τμήματα του παλιού εθνικού δικτύου.
Έχουν κλείσει επίσης και πολλοί οδικοί άξονες του περιφερερειακού και επαρχιακού δικτύου, με αποφάσεις των περιφερειαρχών.
Οι καιρικές συνθήκες είναι δύσκολες, αλλά δεν είναι και οι ακραίες που μερικές χρονιές έχει η χώρα μας.
Δεν ξέρω τι περισσότερα ξέρουν οι αρμόδιοι και πήραν αυτές τις αποφάσεις.
Τους άκουσα όμως να δηλώνουν ότι, με τις αποφάσεις αυτές, αποδεικνύεται η αποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού, και προβληματίστηκα.
Γιατί καταλαβαίνω ότι, όταν βάζεις περιορισμούς και επιβάλλεις απαγορεύσεις, σημαίνει ότι δεν εμπιστεύεσαι τον κρατικό μηχανισμό, και τους ιδιώτες Παραχωρησιούχους, να κρατούν ανοικτό το οδικό δίκτυο της χώρας.
Τηρουμένων των αναλογιών, οι χώρες βόρεια της πατρίδας μας, θα έπρεπε σχεδόν όλο τον Χειμώνα να έχουν κλειστό το οδικό τους δίκτυο, κάτι βέβαια που δεν συμβαίνει, γιατί σε πολύ λίγες περιπτώσεις κλείνουν κάποια τμήματά τους.
Νομίζω ότι η κυβέρνηση, όπως και στην πανδημία, αλλά και γενικότερα, είτε δεν πιστεύει στις δικές της δυνατότητες, όπως και του κράτους, παρ’ ότι το έχει αναβαθμίσει κατά τα λεγόμενά της, είτε δεν εμπιστεύεται τους πολίτες είτε και τα δύο, γι’ αυτό κυβερνάει με απαγορεύσεις και πρόστιμα, σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες της ΕΕ, όπου τα προβλήματα είναι πολύ πιο μεγάλα, λόγω των δυσμενέστερων καιρικών συνθηκών, και για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Βέβαια οι γενικευμένες και συχνές απαγορεύσεις πρέπει να ξέρουμε ότι μπορεί να μας γλυτώνουν από πιθανά προβλήματα, έχουν όμως και πολλές αρνητικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις.
Νομίζω ότι η κυβέρνηση δεν τις υπολογίζει και πολύ, γιατί έχει πετύχει να συντηρεί ένα υψηλό και διαρκή φόβο σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας για την ζωή του, και όσο για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις έχει βρει την απάντηση, είναι οι πρόωρες εκλογές μόλις φανεί ότι ελέγχεται η πανδημία, τους θερινούς μήνες.
Οι εμβολιασμοί, τα συνεχή lockdown, και η άνοδος της θερμοκρασίας, σίγουρα θα βοηθήσουν.
Μετά την απομάκρυνση από τις κάλπες, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται, για ότι ακολουθήσει.
* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»
Πατήστε και δείτε όλα τα 217 προηγούμενα άρθρα του Γιάννη Μαγκριώτη
Σύμβολο αντίστασης των γυναικών στο Ιράν κατά των αυστηρών κανόνων του Ιράν έγινε η φοιτήτρια…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του Δήμου Χαλανδρίου «1940-1950, η μεγάλη δεκαετία», στο πλαίσιο…
Ο επικεφαλής της παράταξης «Χαλάνδρι στο Φως» Χάρης Ρώμας, με ανακοίνωσή του στα μέσα κοινωνικής…
Στο 1ο Γυμνάσιο Βριλησσίων βρέθηκε η κινητή μονάδα του προγράμματος ανακύκλωσης «The Green City». Tο έμπειρο προσωπικό…
Άνοιξε η αυλαία των παιδικών εκδηλώσεων «Σάββατο στη Βιβλιοθήκη 2024-2025», το Σάββατο 2 Νοεμβρίου. Μέχρι…
Πριν ακόμα αρχίσει η φετινή σχολική χρονιά το Υπουργείο Παιδείας είχε αποφασίσει να επιβάλλει συγχωνεύσεις τμημάτων.…