Στο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που έχει κατατεθεί στη βουλή και ψηφίζεται την ερχόμενη εβδομάδα, η Υπουργός Παιδείας κατέθεσε αιφνιδιαστικά, χωρίς τον παραμικρό θεσμικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (πάγια τακτική της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ), 2 τροπολογίες. Το υπ’ αριθμόν 114 άρθρο, στο οποίο προβλέπεται η δυνατότητα συγκρότησης τοπικών πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, και τα 122-123 άρθρα, όπου προβλέπουν την αντικατάσταση των αιρετών με διορισμένα μέλη στα Υπηρεσιακά Συμβούλια Εκπαίδευσης.
Με το καθ’ αυτό νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση επιδιώκει μεγαλύτερη στροφή στην πρόωρη κατάρτιση για φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό χαμηλής εξειδίκευσης, κατ’ εντολή του ΣΕΒ, γυρνώντας στην εποχή του «κάλφα», τότε που εκπαίδευση λογίζονταν τα απλήρωτα μεροκάματα των νέων.
Προφανώς η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως εξυπηρετεί πολιτικές επιλογές για «φθηνά», εργατικά χέρια και κατ’ επίφαση μόνο χρησιμοποιεί τη λέξη «Εκπαίδευση» σε αυτό το νομοσχέδιο.
Με τις τροπολογίες δε που εισάγει, είτε αδυνατεί να αντιληφθεί ότι είναι υπουργός σε ένα δημοκρατικό κράτος με κανόνες, είτε αποτελεί πεποίθησή της η κατάθεση και ψήφιση χουντικής κοπής νομοσχεδίων που παραπέμπουν σε άλλες εποχές. Αντί να αποδεχτεί τη συντριπτική πλειοψηφία του εκπαιδευτικού κόσμου που γύρισε την πλάτη, με 95% αποχή, στη διαδικασία που επέβαλε για ανάδειξη αιρετών, προχωρά, εμμονικά και βαθιά αντιδημοκρατικά, στην πολιτική επιλογή να αντικαταστήσει τους αιρετούς με διορισμένα μέλη σε όλα τα Υπηρεσιακά Συμβούλια της χώρας. Με δεδομένη τη μη αναγνώριση της εκλογικής διαδικασίας – παρωδίας και της σταθερής στάσης του συνόλου των συνδικαλιστικών δυνάμεων που δήλωσαν ότι δε θα αποδεχθούν να διοριστούν «αιρετοί», όσοι εμφανίζονται ως «εκλεγμένοι», καταθέτοντας τις παραιτήσεις τους, αφού δεν έκανε δεκτές τις αιτήσεις απόσυρσης που είχαν καταθέσει, οδηγείται με ξέφρενη πορεία στον ολισθηρό δρόμο της νομοθέτησης, της παράκαμψης της δημοκρατικής υποχρέωσης του κράτους να συμμετέχουν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. Σε όλες τις δημοκρατικές χώρες, και δη τις ευρωπαϊκές, αποτελεί αδιαπραγμάτευτη συνθήκη η συμμετοχή τους και θεμελιώδες στοιχείο διαφάνειας και νομιμοποίησης των αποφάσεων των υπηρεσιακών συμβουλίων που εξετάζουν θέματα υπηρεσιακά των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Πολιτική επιλογή, επομένως, της Κυβέρνησης είναι:
Η πολιτική επιλογή του Υπουργείου Παιδείας, δεν περιορίζεται μονάχα στη χουντικής έμπνευσης τροπολογία που μετατρέπει τα Υπηρεσιακά Συμβούλια σε «ψευτοϋπηρεσιακά» συμβούλια δοτών μελών, αλλά ακόμα δίνει με το άρθρο 114 τη δυνατότητα στον Διευθυντή Εκπαίδευσης να καταρτίζει τοπικούς πίνακες για προσλήψεις εκπαιδευτικών ωρομισθίων «σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη προσωρινού αναπληρωτή… και υπάρχει έλλειψη υποψήφιων ωρομισθίων…». Το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι, αφού προβλέπεται η δυνατότητα ειδικής πρόσκλησης, σε κεντρικό επίπεδο, για περιπτώσεις σχολείων που δεν καλύπτονται από αναπληρωτές μέσα στη χρονιά, η συγκεκριμένη ρύθμιση τι ακριβώς καλείται να θεραπεύσει; Εκφράζουμε την πεποίθησή μας πως συνεχίζεται μεθοδικά το ξήλωμα των εργασιακών σχέσεων και των διαδικασιών πρόσληψης από την κυβέρνηση, που ξεκίνησε με τη θεσμοθέτηση 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών, για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης. Μήπως δεν τους ενδιαφέρει η διαφάνεια των πινάκων και δημιουργούν νέο πλαίσιο πελατειακών σχέσεων, όπου θα έχουν πεδίο δόξης λαμπρό οι πολιτευτές και οι βουλευτές του Κυβερνώντος κόμματος; Μήπως κι αυτό το μέτρο εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης για διευθέτηση όλων των υποθέσεων των πολιτών από απλές υποθέσεις μέχρι προσλήψεις στο δημόσιο μέσα από τα βουλευτικά γραφεία; Μήπως επιστρέφουμε στις προσφιλείς μεθοδεύσεις της δεξιάς, που μέσα από τα ρουσφέτια και τις «γνωριμίες», απαξίωσαν και συρρίκνωσαν τους δημοκρατικούς θεσμούς και οδήγησαν στην απαξίωση της πολιτικής και δημόσιας ζωής του τόπου; Μήπως τελικά ο βαθύτερος χτύπος της καρδιάς αυτής της Κυβέρνησης χτυπά αντίθετα από τους δείκτες της δημοκρατικής ιστορίας της χώρας μας; Κάποτε το 114 (ακροτελεύτιο άρθρο του Συντάγματος) αποτέλεσε το σύνθημα μιας γενιάς και έδωσε το έναυσμα του αγώνα για δημοκρατία, σήμερα το άρθρο 114 του συγκεκριμένου νόμου αναδεικνύει το πισωγύρισμα σε αυτές τις εποχές, διανθισμένο με τη λογική των πορισμάτων «Πισσαρίδη» για σταδιακή απεμπλοκή του Υπουργείου Παιδείας και του Κράτους τελικά από την υποχρέωση δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, «στέλνοντας» αρχικά τις προσλήψεις αναπληρωτών σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για «τοπικές» επιλογές.
Το συνδικαλιστικό κίνημα, αναγνωρίζοντας τις μεθοδεύσεις, τις πεποιθήσεις και τις πολιτικές επιλογές της Κυβέρνησης θα σταθεί ανάχωμα, για άλλη μια φορά, στα σχέδια για διάλυση του δημόσιου σχολείου σε όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης, για όξυνση των κοινωνικών και μαθησιακών ανισοτήτων, για συρρίκνωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και για περιστολή της ίδιας της Δημοκρατίας.
Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών απαιτούμε ΤΩΡΑ:
Καλό Πάσχα και Χρόνια Πολλά σε όλους. Μακάρι η Ανάσταση του Κυρίου να μαλακώσει τις…
Κορυφώνεται η διπλωματική κινητικότητα στο Κάιρο της Αιγύπτου, καθώς αντιπροσωπεία της παλαιστινιακής ισλαμιστικής οργάνωσης Χαμάς βρέθηκε…
Ο γνωστός δημοσιογράφος, Πάρις Καρβουνόπουλος, υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο, όπως έγινε γνωστό, σήμερα το πρωί του…
Αντιπροσωπεία της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης «ΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΩΝ Αγ. Παρασκευής», αποτελούμενη από τους Γιάννη Σταθόπουλο πρ.…
Ο Δήμος Βριλησσίων σας προσκαλεί την Κυριακή 12 Μαΐου 2024 στο πάρκο Μίκης Θεοδωράκης (πρ. ΤΥΠΕΤ) για να…
Πέθανε η ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου σε ηλικία 76 ετών Έφυγε από τη ζωή η ηθοποιός,…