Γιάννης Μαγκριώτης*: Η διπλή ανάπλαση της Λεωφόρου και του Βοτανικού στην Αθήνα, μήπως πρέπει να ανοίξει τα μάτια των παραγόντων της Θεσσαλονίκης;

Κυβέρνηση, Δήμος Αθηναίων, Παναθηναϊκός και δυο τράπεζες υπέγραψαν το μνημόνιο συναντίληψης για την διπλή ανάπλαση, δηλαδή την μετατροπή του γηπέδου του Παναθηναικού, στην Λεωφόρο Αλεξάνδρα,ς σε χώρο πρασίνου και ένα μουσείο του συλλόγου, και την κατασκευή σύγχρονων εγκαταστάσεων, γήπεδο ποδοσφαίρου 40.000, γήπεδο μπάσκετ, αθλητικές εγκαταστάσεις για όλα τα τμήματα του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού, σημαντικές αθλητικές εγκαταστάσεις για τον Δήμο Αθηναίων, και κατασκευές για εμπορικές δραστηριότητες, σε ένα χώρο με πολλαπλάσιο πράσινο του δομημένου.
Το ενδεικτικό κόστος αναφέρεται σε 165,5 εκ. Ευρώ, και θα καλυφθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης της ΕΕ, του Δήμου, που θα τους δώσει η κυβέρνηση, και ιδιωτικούς πόρους.
Οι εγκαταστάσεις στον Βοτανικό θα ανήκουν στο Δήμο Αθηναίων, ιδιοκτησία του οποίου είναι και το οικόπεδο, και θα το παραχωρήσει για χρήση και εκμετάλλευση στον Παναθηναϊκό, χωρίς ενοίκιο για 99 χρόνια, δηλαδή για πάντα ουσιαστικά.
Ο Παναθηναϊκός δίνει ένα μέρος του οικοπέδου της Λεωφόρου Αλεξάνδρας στο δημόσιο και παίρνει σύγχρονες εγκαταστάσεις για όλα τα αθλήματα.
Κερδισμένη βγαίνει και η Αθήνα και οι Αθηναίοι, αφού εκτός από το πράσινο στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας, αποκτά αθλητικές εγκαταστάσεις και πράσινο στην πιο υποβαθμισμένη περιοχή, στα όρια του Δήμου.
Φυσικά το χρονοδιάγραμμα μελέτης και ολοκλήρωσης των έργων μέχρι το 2023, είναι ανέφικτο, απλώς τότε είναι οι εκλογές για το κοινοβούλιο και την Αυτοδιοίκηση.
Στις ανακοινώσεις, των χαρούμενων παραγόντων όλων των πλευρών, δεν είδα κρίσιμες λεπτομέρειες, όπως ο συντελεστής δόμησης, που ήταν και η αιτία να ακυρωθεί από το ΣτΕ, το προηγούμενο σχέδιο ανάπλασης, πριν από μια δεκαετία περίπου.
Μήπως, πρέπει και οι αρμόδιοι της Θεσσαλονίκης, να ανοίξουν τα μάτια τους, και να συμφωνήσουν ανάλογες λύσεις για την Θεσσαλονίκη, μια πόλη που έχει το λιγότερο πράσινο ανά κάτοικο στην χώρα, και στην Ευρώπη;

* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»

Πατήστε και δείτε όλα τα 199 προηγούμενα άρθρα του Γιάννη Μαγκριώτη

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δήμος Αθηναίων: Σαρωτικές αλλαγές στη Δημοτική Αστυνομία

Ο Δήμος Αθηναίων προχωρά σε σαρωτικές αλλαγές στη δημοτική αστυνομία, σε συνέχεια της εξάρθρωσης του…

38 λεπτά ago

Οι τελευταίες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2024 που ανακοινώνονται πιθανότατα στις 29 Ιουλίου

Τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου με την πιθανότερη ημερομηνία να είναι τη Δευτέρα 29 Ιουλίου,…

3 ώρες ago

Ο πρόεδρος Μπάιντεν αποχωρεί από την προεδρική κούρσα και υποστηρίζει την Κάμαλα Χάρις

Κάτω από το βάρος αυξανόμενων πιέσεων και όντας αντιμέτωπος με ολοένα ευρύτερη αμφισβήτηση εξαιτίας των…

10 ώρες ago

Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Ξεπέρασαν τα 100 τα άρθρα του νόμου Κεραμέως που τροποποίησε ο κ. Πιερρακάκης

Δεύτερη φορά ο ίδιος υπουργός παιδείας φέρνει προς τροποποίηση άρθρα του νόμου Κεραμέως του 2022,…

10 ώρες ago

Μεσολόγγι – Όλγα Δασκαλή: Χτίστε με πέτρα, αφήστε τα άχυρα. Οχυρωθείτε κ. Δήμαρχε και διοικήστε με διαφάνεια, σοβαρότητα και ουσία

«Ενώ θα έπρεπε να συζητάμε θέματα ουσίας όπως το νομοσχέδιο για τον τουρισμό, την ενίσχυση…

12 ώρες ago

Formula 1 – Hungarian GP: Πρώτη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι – Η McLaren τα έκανε θάλασσα με τους οδηγούς της

Με μια απίστευτη εμφάνισή της η McLaren κατάφερε να πετύχει το απόλυτο στο Grand Prix…

23 ώρες ago