Λίγο μετά τις 14:00 ολοκληρώθηκε η αποσφράγιση των φακέλων των οικονομικών προσφορών για τη Γραμμή 4 του Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται πως αποκτά προβάδισμα η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ η οποία έδωσε έκπτωση 12,9% επί του προϋπολογισμού του έργου των 1,8 δισ. ευρώ. Η προσφορά της ΑΚΤΩΡ έφτασε στην έκπτωση του 10%.
Στο επόμενο στάδιο, θα γίνουν οι έλεγχοι των προσφορών. Από την Αττικό Μετρό εκφράζεται η αισιοδοξία ότι εάν δεν προκύψουν προσφυγές, μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021 είναι εφικτή η κήρυξη οριστικού αναδόχου.
H ανακοίνωση της AΒΑΞ
Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom προσωρινός μειοδότης για την Γραμμή 4 του Μετρό
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται προσωρινή ανάδοχος του έργου. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή. Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. Ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.
O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη. Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους».
Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Μετρό – γραμμή 4: Τα επόμενα βήματα
Μετά από την αποσφράγιση των οικονομικών φακέλων, η επιτροπή του διαγωνισμού θα χρειαστεί λίγες ημέρες προκειμένου να συντάξει το πρακτικό της για την αξιολόγηση των προσφορών των δύο σχημάτων, το οποίο θα πρέπει να επικυρωθεί στη συνέχεια από το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό.
Οι οικονομικές προσφορές για την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου είναι εξαιρετικά σημαντικές, δεδομένου ότι έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από τις τεχνικές προσφορές, στις οποίες το σχήμα ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport έχει πλέον προβάδισμα έναντι του έτερου διεκδικητή, της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.
Για να προχωρήσει ο διαγωνισμός η Αττικό Μετρό θα πρέπει επίσης να διαπιστώσει την επάρκεια των επανορθωτικών μέτρων που έχουν λάβει οι δύο υποψήφιοι για την απόδειξη της αξιοπιστίας τους.