Γιάννης Μαγκριώτης: Η υποθαλάσσια και το fly over, η Θεσσαλονίκη σε νέο εμπαιγμό.

Ξαφνικά διαβάζουμε ο, τι η κυβέρνηση σκέφτεται να ξαναδεί την υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης, γιατί τα πρόστιμα προς τους κατασκευαστές που θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, έφθασαν από 67 εκ ευρώ περίπου που ήταν όταν βγήκε η απόφαση της Διεθνούς διαιτησίας με τους τόκους 160 εκ. ευρώ.
Κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει, γιατί το απαγορεύουν ρητά οι νόμοι και το Κοινοτικό δίκαιο, θα ήταν το απόλυτο σκάνδαλο και δεν επρόκειτο να το εγκρίνει η ΕΕ.
Όμως οι λόγοι των διαρροών είναι άλλοι και θα φανούν σύντομα.
Ο Μητσοτάκης στα περσινά εγκαίνια της ΔΕΘ, ανακοίνωσε και την κατασκευή του fly over, της υπερυψωμένης αρτηρίας στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης, ως ΣΔΙΤ, δηλαδή ως ιδιωτικό έργο.
Θυμίζω ό,τι το fly over, ήταν μέρος του μεγάλου master plan, των συγκοινωνιακών υποδομών της Θεσσαλονίκης, που εκπονήθηκε από ομάδες έγκριτων ειδικών επιστημόνων την διετία 2010-2011.
Στις αρχές του 2012, ήταν έτοιμη η προκαταρτική μελέτη, είχαν εξασφαλιστεί τα 200 περίπου εκ. ευρώ, από το ΕΣΠΑ, και ήταν έτοιμη η δημοπράτησή του ως δημόσιο έργο, με την μέθοδο μελέτη-κατασκευή. Περιλάμβανε επίσης διαπλάτυνση της περιφερειακής από την Πυλαία μέχρι τον κόμβο στην Καρδία, με μια λωρίδα επιπλέον και ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης).
Η κυβέρνηση Σαμαρά, ακύρωσε το έργο ως αχρείαστο, η δε κυβέρνηση Σύριζα-Ανελ, ούτε ασχολήθηκε.
Και ξαφνικά ο Μητσοτάκης το εξήγγειλε στην περσινή ΔΕΘ, αλλά ως ιδιωτικό έργο, χωρίς τις διαπλατύνσεις που είναι απαραίτητες, διαφορετικά το fly over, θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα.
Επίσης ξαφνικά όλοι εκείνοι της ΝΔ, που εισηγήθηκαν στον Σαμαρά να μην γίνει το έργο, τώρα πανηγυρίζουν δηλώνοντας ο, τι πάντα αγωνίστηκαν για αυτό το έργο και χαίρονται τώρα που θα γίνει.
Γιατί τότε δεν το ήθελαν και τώρα πανηγυρίζουν;
Το μόνο που άλλαξε ήταν η κυβέρνηση, αλλά κυρίως ό,τι το 2012 θα κατασκευαζόταν ως δημόσιο έργο, ενώ τώρα ως ιδιωτικό.
Ναι, είναι πολλές οι προκλήσεις παιδιά και ντροπή δεν υπάρχει δυστυχώς, το πανηγυρίζουν και από πάνω.

* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»

Πατήστε και δείτε όλα τα 180 προηγούμενα άρθρα του Γιάννη Μαγκριώτη

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Xάρης Δούκας*: Καλύτερη Συνεργασία, Καλύτερο Μέλλον

Ως δήμαρχος της Αθήνας, τους τελευταίους μήνες είχα την ευκαιρία να συναντηθώ με δημάρχους πολλών…

2 ώρες ago

Μανώλης Χριστοδουλάκης: Εκδήλωση για τον απολογισμό 1 έτους κοινοβουλευτικού έργου για την Ανατολική Αττική

Ο Βουλευτής Ανατολική Αττικής, Μανώλης Χριστοδουλάκης, «επιμένοντας σταθερά στην πεποίθηση ότι η λογοδοσία, η συνεργασία…

3 ώρες ago

Στέφανος Παραστατίδης*: Μια βαλκανική χώρα στην Ευρώπη ή μια ευρωπαϊκή χώρα στα Βαλκάνια;

Γράφω από τα Τίρανα, όπου βρίσκομαι συμμετέχοντας σε αποστολή του ελληνικού Κοινοβουλίου (ΚΣ ΟΣΕΠ). Διαβάζω…

3 ώρες ago

Χαλάνδρι: Εκδήλωση για τα 160 χρόνια από την Ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα

Ο Σύλλογος Κεφαλλήνων Χαλανδρίου και ο Σύλλογος Επτανησίων Αγίας Παρασκευής «Τα Ιόνια» σας προσκαλούν την…

4 ώρες ago

Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Να στηριχτεί η εκπαίδευση στο Καστελλόριζο και στις «ανάλογες»  περιοχές

Το Καστελλόριζο και όλες οι περιοχές, που βρίσκονται σε δύσκολη «διασύνδεση» με τα αστικά κέντρα…

18 ώρες ago

Politico: Tο κλίμα πόλωσης στη Σλοβακία οδήγησε στην απόπειρα δολοφονίας κατά του πρωθυπουργού Φίτσο

Το αμερικανικό περιοδικό Politico με ανάλυσή του επιχειρεί να αναδείξει τα αίτια που οδήγησαν στην…

19 ώρες ago