Γιάννης Μαγκριώτης: Η υποθαλάσσια και το fly over, η Θεσσαλονίκη σε νέο εμπαιγμό.

Ξαφνικά διαβάζουμε ο, τι η κυβέρνηση σκέφτεται να ξαναδεί την υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης, γιατί τα πρόστιμα προς τους κατασκευαστές που θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, έφθασαν από 67 εκ ευρώ περίπου που ήταν όταν βγήκε η απόφαση της Διεθνούς διαιτησίας με τους τόκους 160 εκ. ευρώ.
Κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει, γιατί το απαγορεύουν ρητά οι νόμοι και το Κοινοτικό δίκαιο, θα ήταν το απόλυτο σκάνδαλο και δεν επρόκειτο να το εγκρίνει η ΕΕ.
Όμως οι λόγοι των διαρροών είναι άλλοι και θα φανούν σύντομα.
Ο Μητσοτάκης στα περσινά εγκαίνια της ΔΕΘ, ανακοίνωσε και την κατασκευή του fly over, της υπερυψωμένης αρτηρίας στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης, ως ΣΔΙΤ, δηλαδή ως ιδιωτικό έργο.
Θυμίζω ό,τι το fly over, ήταν μέρος του μεγάλου master plan, των συγκοινωνιακών υποδομών της Θεσσαλονίκης, που εκπονήθηκε από ομάδες έγκριτων ειδικών επιστημόνων την διετία 2010-2011.
Στις αρχές του 2012, ήταν έτοιμη η προκαταρτική μελέτη, είχαν εξασφαλιστεί τα 200 περίπου εκ. ευρώ, από το ΕΣΠΑ, και ήταν έτοιμη η δημοπράτησή του ως δημόσιο έργο, με την μέθοδο μελέτη-κατασκευή. Περιλάμβανε επίσης διαπλάτυνση της περιφερειακής από την Πυλαία μέχρι τον κόμβο στην Καρδία, με μια λωρίδα επιπλέον και ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης).
Η κυβέρνηση Σαμαρά, ακύρωσε το έργο ως αχρείαστο, η δε κυβέρνηση Σύριζα-Ανελ, ούτε ασχολήθηκε.
Και ξαφνικά ο Μητσοτάκης το εξήγγειλε στην περσινή ΔΕΘ, αλλά ως ιδιωτικό έργο, χωρίς τις διαπλατύνσεις που είναι απαραίτητες, διαφορετικά το fly over, θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα.
Επίσης ξαφνικά όλοι εκείνοι της ΝΔ, που εισηγήθηκαν στον Σαμαρά να μην γίνει το έργο, τώρα πανηγυρίζουν δηλώνοντας ο, τι πάντα αγωνίστηκαν για αυτό το έργο και χαίρονται τώρα που θα γίνει.
Γιατί τότε δεν το ήθελαν και τώρα πανηγυρίζουν;
Το μόνο που άλλαξε ήταν η κυβέρνηση, αλλά κυρίως ό,τι το 2012 θα κατασκευαζόταν ως δημόσιο έργο, ενώ τώρα ως ιδιωτικό.
Ναι, είναι πολλές οι προκλήσεις παιδιά και ντροπή δεν υπάρχει δυστυχώς, το πανηγυρίζουν και από πάνω.

* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»

Πατήστε και δείτε όλα τα 180 προηγούμενα άρθρα του Γιάννη Μαγκριώτη

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Κώστας Λύρος: Θλιβερή Πανελλαδική πρωτιά η ακύρωση του προϋπολογισμού του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου

Ο πρώην Δήμαρχος της Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δημιουργική Ανατροπή» -…

12 ώρες ago

«Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» – Κώστας Βαφειάδης: Προβλήματα ασφαλείας στο θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη»

Η δημοτική παράταξη «Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» με επικεφαλής τον Κώστα Βαφειάδη, με ανακοίνωσή της, επισημαίνει…

15 ώρες ago

Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου: Πρόγραμμα Πολιτιστικού Καλοκαιριού 2024 Δήμου Ιερής Πόλης Μεσολογγίου

Ο Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου ανακοινώνει με χαρά το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων για το…

16 ώρες ago

Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης: Βραδιές θερινού σινεμά για μικρούς και  μεγάλους στο προαύλιο του 1ου Λυκείου Πεύκης!

Το προαύλιο του 1ου Γενικού Λυκείου Πεύκης (Λεωφόρος Ειρήνης 34) αυτόν τον μήνα γίνεται ο…

17 ώρες ago

Χαλάνδρι: Προετοιμασία και ενημέρωση ενόψει σεισμικού κινδύνου

Το πρώτο βήμα σε μια σειρά κινήσεων που θα ακολουθήσουν απο την Πολιτική Προστασία του…

18 ώρες ago