Γιάννης Μαγκριώτης: Η υποθαλάσσια και το fly over, η Θεσσαλονίκη σε νέο εμπαιγμό.

Ξαφνικά διαβάζουμε ο, τι η κυβέρνηση σκέφτεται να ξαναδεί την υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης, γιατί τα πρόστιμα προς τους κατασκευαστές που θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, έφθασαν από 67 εκ ευρώ περίπου που ήταν όταν βγήκε η απόφαση της Διεθνούς διαιτησίας με τους τόκους 160 εκ. ευρώ.
Κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει, γιατί το απαγορεύουν ρητά οι νόμοι και το Κοινοτικό δίκαιο, θα ήταν το απόλυτο σκάνδαλο και δεν επρόκειτο να το εγκρίνει η ΕΕ.
Όμως οι λόγοι των διαρροών είναι άλλοι και θα φανούν σύντομα.
Ο Μητσοτάκης στα περσινά εγκαίνια της ΔΕΘ, ανακοίνωσε και την κατασκευή του fly over, της υπερυψωμένης αρτηρίας στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης, ως ΣΔΙΤ, δηλαδή ως ιδιωτικό έργο.
Θυμίζω ό,τι το fly over, ήταν μέρος του μεγάλου master plan, των συγκοινωνιακών υποδομών της Θεσσαλονίκης, που εκπονήθηκε από ομάδες έγκριτων ειδικών επιστημόνων την διετία 2010-2011.
Στις αρχές του 2012, ήταν έτοιμη η προκαταρτική μελέτη, είχαν εξασφαλιστεί τα 200 περίπου εκ. ευρώ, από το ΕΣΠΑ, και ήταν έτοιμη η δημοπράτησή του ως δημόσιο έργο, με την μέθοδο μελέτη-κατασκευή. Περιλάμβανε επίσης διαπλάτυνση της περιφερειακής από την Πυλαία μέχρι τον κόμβο στην Καρδία, με μια λωρίδα επιπλέον και ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης).
Η κυβέρνηση Σαμαρά, ακύρωσε το έργο ως αχρείαστο, η δε κυβέρνηση Σύριζα-Ανελ, ούτε ασχολήθηκε.
Και ξαφνικά ο Μητσοτάκης το εξήγγειλε στην περσινή ΔΕΘ, αλλά ως ιδιωτικό έργο, χωρίς τις διαπλατύνσεις που είναι απαραίτητες, διαφορετικά το fly over, θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα.
Επίσης ξαφνικά όλοι εκείνοι της ΝΔ, που εισηγήθηκαν στον Σαμαρά να μην γίνει το έργο, τώρα πανηγυρίζουν δηλώνοντας ο, τι πάντα αγωνίστηκαν για αυτό το έργο και χαίρονται τώρα που θα γίνει.
Γιατί τότε δεν το ήθελαν και τώρα πανηγυρίζουν;
Το μόνο που άλλαξε ήταν η κυβέρνηση, αλλά κυρίως ό,τι το 2012 θα κατασκευαζόταν ως δημόσιο έργο, ενώ τώρα ως ιδιωτικό.
Ναι, είναι πολλές οι προκλήσεις παιδιά και ντροπή δεν υπάρχει δυστυχώς, το πανηγυρίζουν και από πάνω.

* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»

Πατήστε και δείτε όλα τα 180 προηγούμενα άρθρα του Γιάννη Μαγκριώτη

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Πατριάρχης Βαρθολομαίος για Μαγδεμβούργο: Το Οικουμενικό Πατριαρχείο καταδικάζει κάθε μορφή βίας

Την επίθεση σε χριστουγεννιάτικη αγορά στο Μαγδεμβούργο της Γερμανίας καταδίκασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, τονίζοντας…

5 ώρες ago

«Νέα Δυτική Ελλάδα» – Σπύρος Σκιαδαρέσης: Επίσκεψη στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων στην Πάτρα

Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…

14 ώρες ago

Φίλιππος Σαχινίδης*: Το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ και οι ρηγματώσεις του.

Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…

14 ώρες ago

«Οινιαδών Ανάπτυξις»: Το Χειμερινό Ηλιοστάσιο στις Οινιάδες!

Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…

15 ώρες ago

Δήμος Αθηναίων: Ανοιχτά θα παραμείνουν σχολικά προαύλια στις επτά Δημοτικές Κοινότητες της πόλης

Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…

1 ημέρα ago

Politico: Η ακροδεξιά της Ευρώπης εκμεταλλεύεται την επίθεση στο Μαγδεμβούργο για να χτυπήσει τη μετανάστευση και το Ισλάμ

Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…

1 ημέρα ago