Φίλιππος Κωνσταντινίδης: Με ευχολόγια και με γενικές παρατηρήσεις δεν λειτουργούν τα σχολεία

0

Ευχολόγια και γενικές παρατηρήσεις χαρακτήρισε ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος Μαγνησίας της ΑΔΕΔΥ κ. Φίλιππος Κωνσταντινίδης, τις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στο «Ράδιο ΕΝΑ» και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, ο κ. Κωνσταντινίδης στηλίτευσε την απόφαση της Κυβέρνησης για αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, τη στιγμή που η πανδημία δεν έχει παρέλθει. Τόνισε πως στις 7 Σεπτεμβρίου δεν θα προλάβουν να αναλάβουν δράση οι καθαρίστριες, οι θέσεις των οποίων ανακοινώθηκαν μετά τον Δεκαπενταύγουστο και υπογράμμισε την ανάγκη για πλήρη και ουσιαστική στήριξη της εκπαίδευσης με διδακτήρια σύγχρονα που να εξυπηρετούν τις νέες παιδαγωγικές ανάγκες.
«Έτσι όπως τα παρουσίασε η κ. Υπουργός είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσει η σχολική χρονιά, η οποία επί της ουσίας δεν ξέρουμε πότε θα ξεκινήσει. Κατά το Υπουργείο όλα κυλούν ρόδινα και προγραμματισμένα, αλλά οι τοποθετήσεις και οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών δεν πρόκειται να γίνουν αν δεν συγκροτηθούν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, γιατί αποφάσισε πριν τον Δεκαπενταύγουστο η κ. Υπουργός να αλλάξει διευθυντές Εκπαίδευσης και Υπηρεσιακά Συμβούλια σ΄ ολόκληρη την Ελλάδα. Έτσι, αυτά δεν λειτουργούν γιατί περιμένουμε τον ορισμό των μελών», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντινίδης.

Αδύνατον να έχουν καθαριστεί όλα τα σχολεία ως τις 7 Σεπτεμβρίου
Ο κ. Κωνσταντινίδης, όμως, στάθηκε και στο θέμα των καθαριστριών που θα αποτελέσουν κομβικό ρόλο στη λειτουργία των σχολείων με την πανδημία του κορονοϊού να καιροφυλακτεί, τονίζοντας πως τελευταία στιγμή η πολιτεία έδωσε τη δυνατότητα στους Δήμους να προσλάβουν μέσω ΑΣΕΠ καθαρίστριες.
«Αυτό έπρεπε να έχει γίνει τον Μάιο ή τον Ιούνιο κι όχι μετά τον Δεκαπενταύγουστο, εάν θέλουμε να λέμε ότι υπάρχει ένας προγραμματισμός. Σήμερα κάνουν έναν αγώνα δρόμου οι Δήμοι, μέσα από ασφυκτικές ημερομηνίες μήπως και στις 7 του Σεπτέμβρη οι καθαρίστριες μπορέσουν να βρίσκονται στα σχολεία. Η δική μου εκτίμηση είναι πως μέχρι τις 7/9, σε πολλά σχολεία, δεν θα έχουμε καθαρίστριες και θεωρώ αδύνατο να έχουν καθαριστεί όλα τα διδακτήρια στο Δήμο μας και σ΄ ολόκληρη τη χώρα, μέχρι τότε», σχολίασε.

Δεν μπορούν να απλωθούν τα θρανία- Στοιβαγμένοι 25 μαθητές
Από τα πιο σημαντικά ζητήματα που πρέπει να λυθεί είναι ο αριθμός των μαθητών ανά αίθουσα. Μάλιστα ο κ. Κωνσταντινίδης ανέφερε πως οι βουλευτές της ΝΔ ψήφισαν νομοθετική ρύθμιση για 25 μαθητές ανά τμήμα, γνωρίζοντας την κατάσταση με τον κορονοϊό και ενώ ήδη υπήρχε η εμπειρία του Μαρτίου, του Απριλίου, του Μαΐου και του Ιουνίου.
«Να έρθει η κ. Κεραμέως να μετρήσει τους μαθητές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά και ειδικά στις πρώτες τάξεις. Είναι αδιανόητο σε νηπιαγωγεία και στην πρώτη δημοτικού να έχουμε 24 και 25 μαθητές. Τα διδακτήριά μας δεν αποτελούν πρότυπο αρχιτεκτονικής και δεν διαθέτουν χώρους που μπορούν να φιλοξενούν μεγάλο αριθμό μαθητών. Οι 25 μαθητές είναι στοιβαγμένοι. Δεν φτάνει ο χώρος των αιθουσών για να απλωθούν τα θρανία. Μέχρι σήμερα στα σχολεία μας ξέραμε από εγκυκλίους, που λένε για αποστάσεις 1,5 μέτρου μεταξύ των θρανίων. Πολύ καλά τα είπε η Υπουργός επικοινωνιακά, αλλά αυτά πρέπει να έρθουν με νέα εγκύκλιο, για να δούμε πώς θα είναι η σχολική ζωή. Με ευχολόγια και με γενικές παρατηρήσεις δεν γίνεται», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο ίδιος, επισημαίνοντας πως δεν είναι εποχή για να κάνει οικονομία το κράτος και ειδικά στην παιδεία, αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών και μειώνοντας τους εκπαιδευτικούς.

Τα διδακτήριά μας δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες
Ένα από τα μεγάλα αγκάθια στον χώρο της εκπαίδευσης είναι τα παλιά διδακτήρια, πολλά από τα οποία δεν έχουν ανακαινιστεί από τότε που ανεγέρθηκαν, τη στιγμή που οι ανάγκες έχουν μεταβληθεί. Μάλιστα το συγκεκριμένο πρόβλημα με το οποίο έρχεται αντιμέτωπη όλη η Ελλάδα, αγγίζει και τον Δήμο Βόλου, όπου δεν έχει μεριμνήσει εδώ και χρόνια να ανεγείρει νέα σχολικά κτίρια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μαθητές που και φέτος θα κάνουν μάθημα σε κοντέινερ.
«Τα μεγάλα και ουσιαστικά ζητήματα στην παιδεία, θέλουν όραμα, θέλουν σχεδιασμούς και θέλουν αλλαγές σε βάθος χρόνου. Ο κάθε Υπουργός, υφυπουργός, ο κάθε Γεν. Γραμματέας θέλει να φαίνεται ως μεταρρυθμιστής και αρέσκεται να λέει ότι κάνει μεγάλες αλλαγές. Το θέμα της ανέγερσης σχολείων είναι γενικότερο. Οι ανάγκες έχουν αλλάξει, η τεχνολογία έχει προχωρήσει και μία αίθουσα-κουτί δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στη σύγχρονη παιδαγωγική. Αυτή η συζήτηση πρέπει να ανοίξει, αλλά χρειάζονται φωτισμένοι άνθρωποι και πολιτικές ηγεσίες με όραμα, για μία παιδεία που η χώρα μας έχει ανάγκη. Εάν θέλουμε να βγούμε από το αδιέξοδο των μνημονίων και της κρίσης, η μόνη επένδυση είναι η παιδεία και η νέα γενιά» εξήγησε ο κ. Κωνσταντινίδης, ο οποίος επεσήμανε πως το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί έρευνα για την εικόνα των διδακτηρίων, του εξοπλισμού των αναγκών στη Μαγνησία.
Μάλιστα, θέλοντας να μεταφέρει την πραγματική εικόνα, σχολίασε πως εάν κάποιος επισκεφθεί μία σχολική αίθουσα σήμερα, δεν θα δει κάτι διαφορετικό απ’ όταν ήταν μαθητής, παρά μόνο τον πίνακα που έχει γίνει άσπρος από πράσινος ή μαύρος, γιατί τώρα γράφουμε με μαρκαδόρο.

Δύσκολη εξίσωση η διαχείριση των μαθητών στις τάξεις
Αναφορικά με τη διαχείριση των μαθητών μέσα στην τάξη και τους νέους κανόνες που πρέπει να ακολουθηθούν, ο κ. Κωνσταντινίδης τόνισε πως αυτό δεν είναι εύκολο να γίνει. Ανέφερε πως όντως τα παιδιά μαθαίνουν και ακολουθούν τους κανόνες, αλλά είναι παιδιά και ιδίως για αυτά που φοιτούν σε μικρές τάξεις τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα.
«Πέρυσι, όταν έκλεισαν τα σχολεία λόγω καραντίνας, είχαμε ξεκινήσει τη σχολική χρονιά, οι μαθητές ήταν ομάδα, αισθανόταν ότι ανήκουν σ΄ ένα σύνολο μια τάξη, ήταν εύκολο να διαχειριστούμε την κατάσταση είτε με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε με την επάνοδο μετά το lockdown με τους μισούς μαθητές στην τάξη. Τώρα ξεκινάμε από την αρχή. Με μεγάλο αριθμό μαθητών, με μάσκες, με πρωτόγνωρες για όλους καταστάσεις, λέγοντας στα παιδιά «πρόσεχε», με ξεχωριστά διαλείμματα που ακόμη δεν ξέρουμε πως μπορούν να γίνουν. Μόνο λόγια και επικοινωνιακή διαχείριση ήταν η τοποθέτηση της κ. Υπουργού. Δεν νομίζω ότι θα κυλήσουν όλα όμορφα όπως τα περιγράφει. Σε κάθε περίπτωση η εκπαίδευση τα σχολεία θα πρέπει να επαναλειτουργήσουν, με προτεραιότητα την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών, την ισότιμη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτούνται ενισχυμένα κονδύλια με πρόσληψη επιπλέον, προσωπικού, για να μην έχουμε τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθητών.», υποστήριξε ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ Μαγνησίας
Παράλληλα, ανέφερε πως και αυτή τη σχολική χρονιά κάποιοι εκπαιδευτικοί θα λάβουν άδεια ειδικού σκοπού γι’ αυτό και θα πρέπει να γίνει καταγραφή άμεσα, ώστε να αντικατασταθούν στις αίθουσες με αναπληρωτές.
Ενώ για το θέμα με τα tablets, ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε πως μόλις δύο ήρθαν σε κάθε σχολική μονάδα και γονείς έρχονταν και ζητούσαν και ρωτούσαν για να προμηθευτούν. Η Υπουργός, σημείωσε ο ίδιος, εξήγγειλε εκ νέου, πως θα δοθούν 70.000 φορητές ηλεκτρονικές μονάδες στα σχολεία.

Ενίσχυση του τομέα υγείας
Ως πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ ο κ. Κωνσταντινίδης μίλησε και για τον τομέα υγεία, επισημαίνοντας τις δυσκολίες πρόσβασης των πολιτών στις πρωτοβάθμιας δομές υγείας.
«Η υγεία και η παιδεία θα έπρεπε να είναι τα η προτεραιότητα του κράτους. Ζούμε τα προβλήματα των επικουρικών γιατρών για ανανέωση των συμβάσεών τους, διαβάζουμε ανακοινώσεις ιατρικών συλλόγων, νοσηλευτών, που εκφράζουν τη αγωνία τους για την ανάγκη ενίσχυσης των δομών υγείας. Ως νομαρχιακό τμήματα της ΑΔΕΔΥ είχαμε ξεκινήσει μία καταγραφή του ανθρώπινου δυναμικού και των αναγκών, σε υπηρεσίες. Θα κάνουμε το επόμενο διάστημα επισκέψεις εργασίας, στο Νοσοκομείο Βόλου και θα προβάλουμε τα θέματα υγείας. Η πραγματικότητα όμως αυτή δεν είναι σημερινή. Τα θέματα υγείας χρονίζουν, οι ανάγκες προσωπικού είναι αίτημα πολλών ετών, αλλά κανείς δεν ακούει», κατέληξε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Share.

Comments are closed.