Ο κ. Πατούλης αισθανόμενος την ανάγκη να απολογηθεί στους κατοίκους της Βουλιαγμένης για την απόφαση του να μετατραπεί η μαρίνα Βουλιαγμένης σε λιμάνι, ξεχνάει ότι η Παράταξη του στο πρόσφατο παρελθόν (2016), ούτε καν είχε ψηφίσει την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την μεγαλύτερη επένδυση στην περιοχή, αυτή του «Αστέρα Βουλιαγμένης.
Και ενώ το 2018 στην απόφαση της Περιφέρειας Αττικής για την ΣΜΠΕ της μαρίνας Βουλιαγμένης, σημερινοί του σύμβουλοι και νυν αντιπεριφερειάρχης του, είχαν καταψηφίσει την τότε μελέτη (ΣΜΠΕ) δίνοντας της μάλιστα χαρακτηρισμούς όπως η «…τερατώδης επέκταση της μαρίνας», έρχεται σήμερα να μας κατηγορήσει γιατί πράξαμε το αυτονόητο καταψηφίζοντας την 1η Ιουλίου του 2020 την παρόμοια Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη μαρίνα Βουλιαγμένης, η οποία δεν μιλάει μόνο για τεράστια επέκταση, αλλά απαξιώνει εντελώς όσα ζητήθηκαν και μάλιστα δεν συμπεριλαμβάνει τις 21 παρατηρήσεις που είχε θέσει η Περιφέρεια το 2018, τις οποίες επισταμένα ζητήσαμε να ενσωματωθούν ξανά, κάτι που δεν έγινε όμως δεκτό!
Καλό θα είναι λοιπόν οι «επικοινωνιολόγοι» του κ. Πατούλη να είναι την επόμενη φορά πιο διαβασμένοι ώστε να τον ενημερώσουν σωστά και έγκαιρα για τις τυχόν «γκάφες» του, για τις οποίες «προς γνώση και συμμόρφωση σε τυχόν ανάλογες και δύσκολες καταστάσεις», θα παραθέσουμε συνοπτικά για άλλη μια φορά τα γεγονότα:
ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΑΡΙΝΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ
Η μαρίνα της Βουλιαγμένης μισθώθηκε από την ιδιοκτήτρια ΕΤΑΔ Α.Ε. μετά από διεθνή διαγωνισμό το 2012 στην Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης ΑΕΑΣ για 40 χρόνια (2012-2052) έναντι του ποσού των 40 εκατ. ευρώ. Στις υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας ήταν ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας.
Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται περίπου στα 27 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί βάσει του χρονοδιαγράμματος εντός 20 μηνών (11/2020-6/2022).
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έγινε για λογαριασμό και με δαπάνη των επενδυτών και μέσα από την παρουσίαση της προέκυψαν τα εξής ζητήματα:
Μεγαλώνει η Μαρίνα Βουλιαγμένης;
Άποψη Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης: Η μαρίνα όχι μόνο δεν μεγαλώνει καθώς παραμένει αυστηρά εντός των θαλασσίων ορίων που ισχύουν από το 1964, αλλά μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των σκαφών που φιλοξενούνται σήμερα.
Άποψη Κάτοικων: Ναι, μεγαλώνει και στα θαλάσσια όρια της και στον όγκο ελλιμενισμού σκαφών (έως και άνω των 70μ – λιγότερα σκάφη αλλά μεγαλύτερα) με αύξηση του προσήνεμου μόλου κατά 178μ. και αντίστοιχα του υπήνεμου μόλου κατά 134μ. για να χωρέσουν, αλλά και στην χερσαία έκταση που θα οικοδομηθεί ένα «μικρό χωριό» 4.800 τμ. μαζί με το χώρο για το ελικοδρόμιο.
Άποψη Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος: «Ο υφιστάμενος προσήνεμος μόλος θα καθαιρεθεί και θα ανακατασκευαστεί εξολοκλήρου. Το πλάτος του θα είναι μεγαλύτερο κατά 20 μέτρα τουλάχιστον, ενώ το μήκος του θα είναι μεγαλύτερο κατά 178 μέτρα περίπου. Στο ακρομόλιό του θα κατασκευαστεί πεδίο προσγείωσης – απογείωσης ελικοπτέρων. Ο υπήνεμος μόλος θα επεκταθεί κατά 134 μέτρα. Σε ό,τι αφορά τη χερσαία ζώνη, προβλέπεται η αποψίλωση τεσσάρων στρεμμάτων υψηλόκορμης βλάστησης πεύκης και επιτρέπεται δόμηση 4.800 τετραγωνικών μέτρων. Πέραν δε των κτιριακών υποδομών που έχουν άμεση σχέση με τον προορισμό της εγκατάστασης, θα ανεγερθούν κτίρια εμπορικών καταστημάτων, καταστημάτων παροχής υπηρεσιών, γραφείων, αναψυκτηρίων και εστιατορίων, ύψους μέχρι 8,5 μέτρων. Περαιτέρω προβλέπονται η δημιουργία 410 υπέργειων και υπόσκαφων θέσεων στάθμευσης και η κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης, επιφάνειας 8.000 τετραγωνικών μέτρων».
Θα καταστραφεί το θαλάσσιο περιβάλλον του όρμου της Βουλιαγμένης;
Άποψη Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης: Δεν προκύπτει από καμία μελέτη πως θα υποβαθμιστεί το θαλάσσιο περιβάλλον, αντιθέτως η μείωση του αριθμού των σκαφών σε συνδυασμό με τα υπερσύγχρονα συστήματα αποχέτευσης και καθαρισμού των υδάτων αλλά και συνεχούς παρακολούθησης της ποιότητας των υδάτων εντός και εκτός μαρίνας θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της ποιότητα του νερού στον κόλπο.
Άποψη Κατοίκων: Η κατασκευή ελικοδρόμιου και o ελλιμενισμός 59 σκαφών έως και άνω των 70 μ. θα μετατρέψουν τον όρμο αλλά και την πλαζ της Βουλιαγμένης σε ένα συνεχές σημείο εκτόνωσης κυματισμών «τύπου μικρών τσουνάμι», καταστρέφοντας αργά αλλά σταθερά την παραλία μας. Τα τεράστια σκάφη που θα ελλιμενίζονται θα προκαλούν σε καθημερινή βάση προβλήματα στους λουόμενους της διπλανής πλαζ της Βουλιαγμένης αλλά κυρίως και στους αθλούμενους του ναυταθλητισμού σε όλα τα θαλάσσια Spor του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης αλλά και του Ομίλου Κατοίκων Βουλιαγμένης.
Άποψη Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος:«… Το έργο είναι πολλαπλώς επιζήμιο, καθώς θα διαταράξει το τοπίο και τη συνήθη ζωή των κατοίκων της περιοχής και θα προκαλέσει μετά βεβαιότητας διαβρωτικά φαινόμενα στις ακτές κολύμβησης του όρμου Ζωστήρος.»
Σημείωση: Σύμφωνα με το Επιμελητήριο Περιβάλλοντος, δημοτικών παρατάξεων, φορέων και κατοίκων, η εξέταση εναλλακτικών λύσεων μέσα στη ΜΠΕ ήταν προσχηματική μιας και δεν περιλάμβανε το σενάριο του εκσυγχρονισμού χωρίς επέκταση.
Επίσης: Δεν έχει γίνει μελέτη για την πιθανή διάβρωση των ακτών, ούτε έχει ζητηθεί έκθεση από το Ε.Λ.Κ.Ε.Θ.Ε. (κατεξοχήν αρμόδιος φορέας)
Πρέπει παράλληλα να σημειωθεί εδώ ξανά ότι στο Περιφερειακό Συμβούλιο του 2018 (απόφαση 310/2018) η ΣΜΠΕ είχε γίνει κατά πλειοψηφία δεκτή επί της αρχής με 21 παρατηρήσεις, οι οποίες δεν ενσωματώθηκαν στη ΜΠΕ του 2020, έτσι ως αποτέλεσμα η προηγούμενη (θετική υπό προϋποθέσεις) γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου (ΣΜΠΕ 2018) ουσιαστικά να εκληφθεί από τους επενδυτές ως «λευκή επιταγή» και όχι ως αφετηρία σημαντικών βελτιώσεων.
Οι 21 παρατηρήσεις της απόφασης του 2018 που αγνοήθηκαν είναι οι εξής:
Τέλος, εμείς ως «Ανεξάρτητη Αυτοδιοίκηση Αττικής» και για όλους τους παραπάνω λόγους, κρίναμε ότι η εν λόγω ΜΠΕ για την μαρίνα Βουλιαγμένης είναι ελλιπής και αφού πρώτα αιτιολογήσαμε αναλυτικά τις απόψεις μας, την καταψηφίσαμε και δεν αλλάξαμε θέση από το 2018.
Υ.Γ.: Ελπίζω να καταλάβατε τώρα κ. Πατούλη!
Η ανακοίνωση του κ Πατούλη
Δείτε την ανακοίνωση του κ Πατούλη με με ημερομηνία 6/7/2020, με την οποία απάντησε στην αρχική ανακοίνωση του κ Σγουρού, για το θέμα της μαρίνας της Βουλιαγμένης
«Γιώργος Πατούλης , Περιφερειάρχης Αττικής: «Δεν θα επιτρέψουμε κομματικά παιχνίδια σε βάρος της ανάπτυξης της Αττικής»
Η αναπτυξιακή επανεκκίνηση της Αττικής, απαιτεί σχέδιο, συνέπεια και σοβαρότητα.
Απαιτεί συμμαχίες ανάπτυξης και συνεργασίες ευθύνης με καθαρούς όρους και κανόνες, μεταξύ του Κράτους, της Αυτοδιοίκησης και των επενδυτών, που αναζητούν στην Αττική επενδυτικές ευκαιρίες που ωφελούν όλες τις πλευρές και κυρίως, ωφελούν τις τοπικές μας κοινωνίες.
Η επένδυση στη μαρίνα της Βουλιαγμένης, είναι έργο ανάπτυξης.
Το έργο του εκσυγχρονισμού κι αναβάθμισης της μαρίνας της Βουλιαγμένης είναι μια παρέμβαση που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στη μεγάλη επένδυση που ήδη υλοποιείται στην περιοχή, κι όταν το έργο αυτό ολοκληρωθεί, θα δοθεί ακόμη μεγαλύτερη δυνατότητα στην Αττική να καταστεί ελκυστικός προορισμός προσέλκυσης τουριστών, πολύ υψηλού εισοδήματος.
Η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Αττικής, η δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και η βελτίωση των εισοδημάτων σε έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της τοπικής μας οικονομίας, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την υλοποίηση αυτού του είδους των επενδύσεων.
Η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας στηρίζει έργα και επενδυτικές πρωτοβουλίες που πάνε την Αττική μπροστά κι εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό μας, που αφορά την ανάπτυξη, ανάδειξη και αναβάθμιση όλου του παραλιακού μετώπου της Αττικής.
Από την Ανάπλαση του Φαληρικού όρμου που εκτελείται από την Περιφέρεια, την ιδιωτική επένδυση του Ελληνικού που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες, αλλά και την ιδιωτική επένδυση που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Βουλιαγμένη, στην οποία περιλαμβάνεται και η δημιουργία της σύγχρονης μαρίνας.
Η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και η «κυβίστηση» του κ. Σγουρού
Η πρόσφατη απόφαση της πλειοψηφίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής να εγκρίνει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στο έργο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της μαρίνας Βουλιαγμένης, αυτή τη φιλοσοφία υπηρετεί.
Η έγκριση αυτή δόθηκε, αφού προηγουμένως λήφθηκε υπόψη και η θετική άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας και του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, που εκπροσωπεί την τοπική κοινωνία της πόλης στην οποία θα υλοποιηθεί η επένδυση. Η παρουσία και δημόσια τοποθέτηση υπέρ του έργου, του Δημάρχου ΒΒΒ Γ. Κωνσταντέλου στη συνεδρίαση του Περιφερειακού μας Συμβουλίου, δεν επιτρέπει σε κανέναν να αμφισβητήσει την ορθότητας της απόφασης μας.
Άλλα ψήφισε ο κ. Σγουρός το 2018 κι άλλα το 2020
Ο κ. Σγουρός, που καταψήφισε την 1η Ιουλίου την πρόταση για έγκριση της ΜΠΕ, ήταν αυτός που την είχε ψηφίσει στις 25 Οκτωβρίου 2018 , όταν είχε συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο το θέμα της γνωμοδότησης επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) , η οποία πρότεινε και τότε , ακριβώς τα ίδια έργα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) .
Το 2018 ο κ. Σγουρός και η παράταξη του, έβλεπαν «με άλλο μάτι το έργο», το θεωρούσαν έργο εκσυγχρονισμού. Τώρα τί άλλαξε και τα ίδια έργα έπαψαν να αποτελούν εκσυγχρονισμό και πλέον αποτελούν «μία καινούρια μεγάλη λιμενική εγκατάσταση», αυτό θα πρέπει να μας το εξηγήσει ο κ. Σγουρός.
Να εξηγήσει ποια δεδομένα άλλαξαν που δικαιολογούν την αλλαγή θέσης και την «κυβίστηση» του το 2020, σε σχέση με το 2018. Μέχρι να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις, θα θεωρούμε δικαιολογημένα ότι επέλεξε για μια ακόμη φορά να ακολουθήσει μια πολιτική πορεία που κύρια στοιχεία της είναι ο λαϊκισμός και η ανευθυνότητα.»
Γιορτάζουμε το Πάσχα στο Δήμο Λυκόβρυσης – Πεύκης, με πλούσιο φαγητό, μουσική, χορό και πολλές…
Από τους πολιτικούς δεν έλειψε ποτέ η δύναμη, έλειψε όμως η θέληση. Και η θέληση…
Ο πιο λουλουδάτος μήνας του χρόνου έφτασε και μαζί του και η μεγάλη γιορτή της…
O επικεφαλής της παράταξης «Χαλάνδρι στο Φως», Χάρης Ρώμας με ανακοίνωσή κάνει σημαντική παρέμβαση για…
Ξημερώματα Παρασκευής 26 Απρίλιου 2024 έφυγε από την ζωή ένα από τα πιο σημαντικά και…
Πέθανε ο Χάρης Μπελτεγρής, στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, σε ηλικία μόλις 40 ετών. Ο Χάρης Μπελτεγρής…